Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Ik wou toch nog even iets kwijt, ik baal er altijd zo van dat er toch veel gasten zijn die altijd zo minderwaardig doen over andere merken auto's.
Toen ik mezelf net aangesloten had bij jullie (peter's 16v.die zwarteclio16v met gouden velgen) had ik het over die meeting in rucphen. dat ging toen over die sticker renault tuning.com : RESPECT IS EVERYTHING. ik weet niet of jullie door zijn gegaan met die sticker, maar daar kan je beter mee nokken.
Altijd dat gezeik over die Slopels Ha Ha en golf gti tjes wordt je echt niet goed van. net alsof er in elke Kadett GSI een sjonnie zit ! Ik ben nu de trotse eigenaar van een mooie ASTRA GSI en ik moet eerlijk zeggen, hij is niet de snelste maar wel de fijnste wagen waar ik ooit in gereden heb.
En misschien weten sommige van jullie dat nog wel, dat is een hele lijst geweest.
daar heeft 1 hele rotte bijgezeten, die zo gaar was als stront..... juist ja 5 gt turbo, dus elke 5 gt turbo is opeens zo gaar als stront ???
Dacht het niet maar ja.
Ik denk ook als je bij de gsi club holland gaat kijken dat je ook wel sjonnies ziet maar die heb je niet bij CRS ?

Toch wel de vriendelijke (GSI) groeten van Peter
catrinus

lees <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 32&forum=6" TARGET="_blank">dit</A><!-- BBCode End --> even peter. komt bijna overeen met jou verhaal.
There will be plenty of time to rest when your dead
Bart V

Ik ben het wel enigzins met je eens, maar als je nou eens goed leest wat er staat in het topic sjonnie, dan snap je mischien waar het precies over gaat. En respect blijft everything.
Robert dB.

Respect is everything willen we nog steeds handhaven. Alleen gebeurd het zo nu en dan dat we min praten over andere merk rijders dan Renault. Uiteraard zal dat binnen jullie kring ook gebeuren.
Een poosje terug is ook op dit forum een dicussie geweest over dit onderwerp. We hebben toen aan iedereen duidelijk gemaakt dat we de term 'Sopel' niet willen gebruiken.

Xedrah is ook een mooi voorbeeld van een niet Renault rijder binnen dit forum, netals het respect dat er is op de meetings in Bodegraven met allerlei merken.

Je reactie is begrijpelijk, en ik geloof ook graag dat Opel's en VW's fijne auto's zijn, maar helaas kan ik niet de anderen RTC'ers hun mond snoeren.

[ This message was edited by: Robert dB on 2002-01-08 22:10 ]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben het met je eens, Peter. Ik lees hier regelmatig zinnen met het woord 'Slopel' erin en zo... Dat heeft geen reet met de ondertitel 'Respect Is Everything' te maken.

Aan de andere kant is het wel zo dat er veel meer rotte Opels GSi en Golfjes GTi rondrijden dat 5GTT's. Dat heeft er ook mee te maken dat er veel minder 5'jes rondrijden en die er rondrijden zijn dus relatief vaker van liefhebbers, met als gevolg dat ze beter zijn onderhouden of gerestaureerd.
Anonymous

je hebt wel gelijk met wat je zegt, maar hier is het net als je naar voetbal gaat kijken. Dan zijn de fans van de tegenpartij ook boeren/losers/ vul maar in. Maar ondertussen kunnen je vrienden wel supporter van diezelfde tegenpartij zijn. Ondanks dat hij voor hun is, drink je nog steeds een biertje met hem. Dit is net zo iets; je bent hier met mensen die Renault allemaal een warm hart toedragen, en dan is de rest altijd minder dan Renault.
Anonymous

Ok

Ik vroeg me af of grossie er nog is ?
GSI groeten
Xedrah

On 2002-01-08 22:12, VinceVega
wrote:

Aan de andere kant is het wel zo dat er veel meer rotte Opels GSi en Golfjes GTi rondrijden dat 5GTT's.
Dat komt waarschijnlijk omdat er meer GSi's en GTi's zijn dan 5GTT's.
En als je het hebt over 'in verhouding' dan ben ik het helaas niet met je eens.

Welkom Peter! Je bent niet de enige GSi-rijder hier. Tis hier erg gezellie. :smile:
frank_williams

Ik ben nu de trotse eigenaar van een mooie ASTRA GSI en ik moet eerlijk zeggen, hij is niet de snelste maar wel de fijnste wagen waar ik ooit in gereden heb.
Ik heb de GSI altijd al wel een mooie Opeltelg gevonden. In tegenstelling tot de rest van het modellenaanbod.
Maar het is toch een 2.016v? Die zijn toch niet heel erg traag?
Xedrah

Astra GSi's zijn er in meerdere uitvoeringen:
1.8 16v 125 pk.
2.0 8v 115 pk
en 2.0 16V 156 pk
en 2.0 16V ecotec 136 pk

Grofweg dus...

Wat is traag? :smile:
-----------------

Is het alweer lente?
[ This message was edited by: Xedrah on 2002-01-09 13:43 ]
frank_williams

On 2002-01-09 13:34, Xedrah
wrote:
1.8 16v 125 pk.
2.0 8v 115 pk
en 2.0 16V 156 pk
en 2.0 16V ecotec 136 pk

Grofweg dus...

ja okee :smile:
in dit geval dan dus de 2.08v
Anonymous

Ok, even iets over -Respect is everyhting-. Velen zien dit helaas in de verkeerde context.

Bas heeft deze slogan over genomen van het spel GTA (Grand Theft Auto) De bedoeling van dit spel was respect verwerven (!!!!!) door allerlei louche zaakjes op te knappen m.b.v. auto's te jatten e.d. en zo respect te krijgen(!!!!) van andere.

In de auto "scene" verwerf je respect door je auto te Tunen,Stylen en Technische goed te onderhouden om zo van andere respect te krijgen.

Dit heeft dus geen RUK ( =0 ) te maken met repect voor andere merken of dat nou Opel, Citroën of VW is...eerder respect voor Renault.

Dus vindt jij dat een Opel kadett GSI een auto is voor sjonnies omdat ze met hun dikke vingers niet tussen het motorblok van een GT Turbo kunnen komen, dan moet je dat gewoon zeggen. Wees echter dan wel zo relax om als daar tegenin wordt gegaan hier eerlijk op te reageren zodat een normale en gezonde discussie kan worden gestart.

Natuurlijk moet je hierbij de reglementen in acht nemen en geen vreselijke ziektes over tafel gooien of iemand persoonlijk beledigen.(Xedrah)

Ik hoop dat het nou duidelijk is want ik ben dat "Hij is met mijn kinderwagen door de poep gereden" gezeik nou wel een beetje zat.

Ik zit al de hele dag tegen een Golf GTnie te kijken die hier naast mijn GT op de parkeerplaats staat, daar wordt je flink sjacherijnig van ( dit is dus een geintje.....)

Wie dit leest slaat hard op zijn borst en roept "Respect!!!!"

[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-09 15:36 ]
Anonymous

AMEN :lol:

De welbekende bananeboot :P
-----------------
~ Life begins.....when you've got your driving licence.. ain't got no licence YET but I'm ready 2 be !!BORN!! ~
[ This message was edited by: Petit Checa on 2002-01-09 15:30 ]
Xedrah

In minder woorden:
Iedereen mag alles vinden en zeggen, maar let erop dat je geen mensen beledigd, omdat anders de sfeer verpest zou kunnen worden. En dat zou jammer zijn.

Vertaal ik het zo goed?

Vind ik wel ok...
Anonymous

Inderdaad ik zal ff mijn post aapassen, thanxx
Xedrah

Ikke dus goed begrijpen :wink: :grin: LOL
Pieter
Contacteer:

Ik vroeg me af of grossie er nog is ?
tuurlijk ben ik er nog Peter, alles goed verder?

Verder ben ik het niet helemaal met Martijn eens en vind ik dat je juist wel respect moet hebben voor elkaar. Ook de verschillende merken onderling. Dat wil nog niet meteen zeggen dat je een grote liefhebber van bijv GTi of GSi moet zijn.

Respect moet je hebben voor diegenen die inderdaad hun auto met respect en als liefhebber behandelen. Ik heb net zo weinig respect voor "koude start-6000toeren"/"1 keer draaien-1.4bar" GTT rijders als voor berijders van andere snelle auto's die op een dergelijke wijze met hun auto omgaan.

Dat GTT-berijders op het moment vrijwel allemaal liefhebbers zijn heeft te maken met het feit dat je je auto zeer snel naar de sloperij kunt slepen als je er niet goed mee rijdt of als je hem niet goed onderhoud.
Anonymous

dat is toch echt de juiste context. Kan ik ook niks aan doen.

Ik vind dat Respect anders maar een beetje zielig, we zijn toch geen stelletje nichten. Kom op zeg.

Ach ieder zijn mening...:smile:
Anonymous

On 2002-01-09 17:15, Pieter
wrote:
Respect moet je hebben voor diegenen die inderdaad hun auto met respect en als liefhebber behandelen.
Het maakt mij echt helemaal niets uit hoe een ander zijn auto afragd, behalve als ik hem wil kopen. Een astra vind ik een lelijk apparaat en ook een golf zal bij mij niet snel op de oprit staan. Dit heeft echter niets te maken met hoeveel 'respect' je voor iemand hebt (en al helemaal niet MOET hebben).
Goof

amen
Anonymous

kwestie van smaak, heb mijn clio verkocht, maar ik kijk nog iedere dag op deze site
Anonymous

On 2002-01-09 18:38, Bart 16v
wrote:
kwestie van smaak, heb mijn clio verkocht, maar ik kijk nog iedere dag op deze site
Pcies tis een kwestie van smaak
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-09 18:40 ]
Anonymous

rijdt nu ook in een corsaatje uit 1984...
Pieter
Contacteer:

Dus elkaar niet afzeiken betekent meteen dat je een nicht bent? Want dat maak ik uit je verhaal op.

Kwestie van smaak, Gti'tjes en Gsi'tjes zijn ook mijn smaak niet en het kan mij voor de auto ook geen zak schelen als ze allemaal de plomp in worden gereden. Voor de berijder echter kan ik wel respect opbrengen als hij goed met zijn auto omgaat.
Anonymous

idd, maar van dat hard op mijn borst slaan heb ik nu wel pijn. (ff de opmerkingen voor zijn: En nee ik ben geen nicht :wink: )
Anonymous

Het is een 2.0 8v zonder kat dus 130 pk !
Hij is niet echt traag maar niet zo "uitnodigend" als m,n -ex- clio.
snap je ? dat is gewoon een bruut ding !
Bart V

Waarom heb je dan die clio weggedaan??????
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

[/quote]
Het maakt mij echt helemaal niets uit hoe een ander zijn auto afragd, behalve als ik hem wil kopen. Een astra vind ik een lelijk apparaat en ook een golf zal bij mij niet snel op de oprit staan. Dit heeft echter niets te maken met hoeveel 'respect' je voor iemand hebt (en al helemaal niet MOET hebben).
[/quote]

Ik ben ook niet z'n opel gek maar moet ik eerlijk zeggen dat die astra gsi die op de meeting afgelopen vrijdag op de f.n.b. stond (die reeger uitgebouwde grijze) die vond ik toch wel gaaf. Ieder z'n smaak natuurlijk. mazzel
Riël
Über-Spammer

Wat een zeiver allemaal whahaha altijd hetzelfde geleut en het boeit me net nix!!

Klaar.
Xedrah

On 2002-01-09 23:59, Peter's GSI
wrote:
Het is een 2.0 8v zonder kat dus 130 pk !
[off subject]
De kat verwijderen betekent niet direkt dat je er 15 pk bij hebt Peter. Helaas. Was dat maar waar!
[/off subject]
Robert dB.

idd ben ik het mee eens....ik geloof dat bijna half nederland denk dat ie 15pk + heeft bij een kleine ingreep als katvervangen en een ander luchtfilter! :grin:

Als je er 5 krijgt mag je in je handjes klappen!!
Xedrah

Optelpk's... Grmbrll...

Meten is weten, dus maar weer!

Als je echt blij wordt van pk's, dan laat je het toch gewoon meten!

Sorry, beetje frusti? :smile:
-----------------

Is het alweer lente?
[ This message was edited by: Xedrah on 2002-01-10 08:57 ]
Zj*rZ

1.8 16v 125 pk.
2.0 8v 115 pk
en 2.0 16V 156 pk
en 2.0 16V ecotec 136 pk

Grofweg dus...

He OpelfReak m8 :smile:
Is de ecotec niet een 1.8 16v, of zijn er meerdere versies?
GrtZzzz! :smile:

[ This message was edited by: ZjorZ on 2002-01-10 17:13 ]
Plaats reactie