OK dan, na lang afwezig weer eens een vraagje van mij. Ik heb nogal wat speling in mijn stuur zitten. Ik denk dat het in het gewricht zit (noem je dat zo) dat zich in het motocompartiment bevind. Het vervelende is.....is kan er niet bij. Er zit een soort plastic kap omheen. Hoe vervang je dit en hoe kom je er het beste bij. Van bovenaf of van onderaf.
Iemand een idee wat z'n nieuw gewrciht gaat kosten?
Thanx
Dat is een stuurhuis.
Een andere zal niet zoveel kosten op de sloop omdat er geen stuurbekrachtiging op zit.
Anders is het volgens mij ook mogelijk om een gereviseerde te kopen.
Een nieuwe bij Ome Reno zal wel verschrikkelijk duur zijn
Een andere zal niet zoveel kosten op de sloop omdat er geen stuurbekrachtiging op zit.
Anders is het volgens mij ook mogelijk om een gereviseerde te kopen.
Een nieuwe bij Ome Reno zal wel verschrikkelijk duur zijn
-
Nee, het gaat alleen om het gewricht. Stuurhuis zelf is volgens mij nog goed. Volgens mij (gelezen in vraagbaak) kan je dat gewricht alleen ook vervangen. Iemand ideen?
En het stuurhuis valt wel af te stellen.
Als er namelijk teveel speling op zit wil de tandheugel weleens gaan klapperen bij slecht wegdek.
Dit heet een druktaats en dat zit onder of boven de tandheugel.
Als er namelijk teveel speling op zit wil de tandheugel weleens gaan klapperen bij slecht wegdek.
Dit heet een druktaats en dat zit onder of boven de tandheugel.
nou het beste idee is natuurlijk zeker weten dat dat gewricht bij het stuurhuis het probleem is.
Er zit ook vaak een kruiskoppeling-achtige verbinding in de stuurkolom onder het dashboard.
Hulppersoon draait aan het stuur en jij loert.
r
Er zit ook vaak een kruiskoppeling-achtige verbinding in de stuurkolom onder het dashboard.
r
-
Binnen in auto al gekeken. Nop speling, maar als ik het suur langzaam draai dan beweegt de stuurkolom binnen wel maar biten niet. Dus dan moet het wel in dat gewricht zitten.On 2002-01-08 10:53, robert
wrote:
nou het beste idee is natuurlijk zeker weten dat dat gewricht bij het stuurhuis het probleem is.
r
Nog geen klappperen gehoord. maar wel een speling van ngeveer 5 cm en dat rijdt nogal zwabberend. Iemand een idee wat zo'n revisieding kost en heeft een r5gtt een speciale stuurhuis of van een gewoon 5je?
-
Binnen (voor schutbord) geen speling (als ik aan het suur draai beweegt alles meteen), buiten schutbord...kan ik dus niet zien. Maar de speling zit iig buiten het schutbord. Misschien maar eens naar Mr Reno gaan, kijken of zij het weten. Bring along the cah offcourseOn 2002-01-08 11:03, robert
wrote:
hoe bedoel je beweegt binnen wel en buiten niet.
waar binnen, waar hij het schutbord door gaat? En waar buiten, waar het het schutbord uitkomt.
(Ik weet dus niet hoe dit bij jou auto zit)
ok dave, ik heb een stukje olyslager gescanned en naar je gemailed. Kan je zien hoe het in elkaar zit. Klopt het een beetje?
kan je het lezen?
Het lijkt er dus op dat het rubber 'kruiskoppeling' boven op het stuurhuis kaduuk is.
ik heb nog 3 pagina's over de montage. Belangrijk! Ook opsturen? ( 1MB bij elkaar)
kan je het lezen?
Het lijkt er dus op dat het rubber 'kruiskoppeling' boven op het stuurhuis kaduuk is.
ik heb nog 3 pagina's over de montage. Belangrijk! Ook opsturen? ( 1MB bij elkaar)
-
Yes PLEASE!On 2002-01-08 12:15, robert
wrote:
ok dave, ik heb een stukje olyslager gescanned en naar je gemailed. Kan je zien hoe het in elkaar zit. Klopt het een beetje?
kan je het lezen?
THANX
ok ik heb ze in 4 aparte mailtjes verzonden.
de truuk is dat je het rubber kruiskoppelingetje in de goeie stand moet vastdraaien, anders zal het rubber je stuur steeds verdraaien, en dan trekt de auto scheef.
ik hoor het wel, robert
de truuk is dat je het rubber kruiskoppelingetje in de goeie stand moet vastdraaien, anders zal het rubber je stuur steeds verdraaien, en dan trekt de auto scheef.
ik hoor het wel, robert
-
Yo Robert,On 2002-01-08 12:32, robert
wrote:
ok ik heb ze in 4 aparte mailtjes verzonden.
ik hoor het wel, robert
Heb je emails gekregen. Alleen is mis de derde pagina en ik kan ze niet lezen. Kan je ze niet als jpg opslaan of scannen?
Thanx
Hey jongens ik zit jullie verhalen net even te lezen, en ik heb exact hetzelfde probleem. Hebben vandaag gekeken, en het bleek inderdaad de kruiskoppeling te zijn. Helaas pastte diegene die we nog hadden liggen niet, maar ik las dat er een speciale manier was om dit vast te zetten. Anders krijg je gezeik met het stuur dat steeds verkeerd staat of zo..
Kan ik daar misschien ook een copietje van krijgen in mijn mailbox. Scheelt misschien een hoop ellende..
Alvast bedankt,
CTC
Kan ik daar misschien ook een copietje van krijgen in mijn mailbox. Scheelt misschien een hoop ellende..
Alvast bedankt,
CTC
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Wat ik (en Davy volgens mij ook!!) me nou nog steeds afvraag:
-Kan je elk stuurhuis (dus van ieder type 5!!!) in je Gtt plaatsen?
-Heeft de 5gtt niet een speciaal/anders stuurhuis?!
-prijs op sloop?
eerder.
-Kan je elk stuurhuis (dus van ieder type 5!!!) in je Gtt plaatsen?
-Heeft de 5gtt niet een speciaal/anders stuurhuis?!
-prijs op sloop?
eerder.
-
Nou, mooie goede vrijdag mijn kruiskoppeling vervangen.....On 2002-02-28 00:57, ClioRT
wrote:
Hey jongens ik zit jullie verhalen net even te lezen, en ik heb exact hetzelfde probleem. Hebben vandaag gekeken, en het bleek inderdaad de kruiskoppeling te zijn. Helaas pastte diegene die we nog hadden liggen niet, maar ik las dat er een speciale manier was om dit vast te zetten. Anders krijg je gezeik met het stuur dat steeds verkeerd staat of zo..
Alvast bedankt,
CTC

Dat ding was rot....rubbers waren helemaal aangevreten. Vervangen kan eigenlijk niet fout gaan, zeker als je het met zijn tweeen doet. Losmaken en vastzetten eigenlijk. ook meteen fuseetje vervangen....ook prima gelukt in 1/2 uurtje. Toppie, we komen nog wel eens ergens