Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Ik denk dat men startmotor defect is, het enige wat ik nog hoor is een luideklik en dan noppes.
Nu zou ik die graag zelf vervangen, kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten bi de montage van een nieuwe en hoe ik kan controleren dat ie daadwerkelijk defect is.
Wat is de prijs voor een 2de hands starter?
jnjansen_r5gtturbo

je kan je startmotor loshalen en direct op je accu aansluiten(is tie eigenlijk al), maar je kan hem ook doorlaten meten bij een revisie bedrijf. Je hoort een klik, dus het relais doet het nog, denk alleen dat je starter zelf kaduk is(spoel) en een gereviseerde starter kost volgens mij een meier of 2/3.
Anonymous

ik heb het effe verder onderzocht.
Ik heb de spanning gemeten aan de 2 draden die bovenaan in dat zwarte blokje van startmotor komen. contact sleutel omgedraaid en niks, buiten het relais dat trekt. Ik weet niet of dat dit de voedingsspanning is van de Relais? Als ik hier dus geen spanning heb aan de voeding van de motor, dan moet de oorzaak elders liggen. De relais misschien? Waar kan ik die vinden, ik hoor hem wel, maar vind hem niet?
Pieter
Contacteer:

kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten bij de montage van een nieuwe
Leg de pleisters maar alvast klaar...

:lol::lol::lol::lol::lol:
Anonymous

Oei oei , leuke klus wordt dat, sterkte kerel !!!
Anonymous

Moedig me nog wat aan ook.
Nee, maar ik wil eerst graag onderzoeken of het wel degelijk de startmotor is.
Weten jullie niet waar de voeding van dit spul opzit? Dan kan ik dit na meten en eventueel de motor rechtstreeks proberen te laten draaien. dan ben ik zeker of ik een vervanger moet gaan halen morgen, heb al een gevonden voor 1600 BEF
mathijs

ik wens je veel sterkte met het loshalen van
je startmotor vooral die bout onderaan het punt bij je spruitstukals je er moeilijk bij kunt pak een steek 16/17 en slijp hem door het midden dan kun je er net nog wat meer bij heeft bij mij ook erg geholpen!
groeten
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Toen ik mijn startmotor vervangen heb, heb ik eerst mijn pols gebroken om die geweldige hoek te kunnen maken tja je moet er wat voor over hebben om te sleutelen :wink:

Het is bijna zeker dat het je startmotor is. Als je je sleutel omdraait en je hoort alleen een tik dan is het je startmotor waarschijnlijk koolborstels kapot.
Laatst gewijzigd door Tino op do 21 jun 2001 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

Koolborstels heb ik wel eens laten(!!!) vervangen. Was ik inc materiaal wel 12 pieken kwijt :smile: , maar toen was ie ook weer als nieuw.
rev it like a rental
R-win

Had van de week hetzelfde probleem met de startmotor, een klik en daarna noppes. Even aan laten duwen (door goede vriend(nu wel)) en daarna stationair even kort de sleutel omgedraaid. Hierna deed ie 't weer en nog steeds zonder problemen. Lijkt me wel dat het nieuwe er af is en misschien dat ik binnenkort eenzelfde 'fraaie' sleutelactie mag gaan uitvoeren. Heb m'n pols maar vast
laten breken.
Anonymous

dat klote ding is inderdaad moeilijk bereikbaar. Gelukkig voor mij was het weer een fout van die klote garage (had men bak laten vervangen). De voedingskabel van de startmotor lag gewoon los onder men auto te zwaaien.

Allemaal bedankt voor de raad!!!
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Hoe kwam het dan dat je alleen een klik hoorde dat ken toch helemaal niet als dat ding geen voeding krijg.
Anonymous

Eu? Der zitte toch 3 draden aan, een van het contact, een die de voeding geeft en een voor de massa. Dus als het contact en de massa nog aangesloten zijn, dan trekt het relais op de startmotor nog wel, maar krijgt het spul gewoon geen eten om te starten.

-----------------
Greetz
Leonardo Di GTT Cabrio
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 22 jun 2001 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Pieter
Contacteer:

Inderdaad.

Officieel zit de voedingsdraad van de dynamo via de startmotor naar de accu en heb je dus twee 'voedingskabels'

Dit is alleen vaak niet meer het geval en dan is die kabel direct naar de accu getrokkn.

Volgens mij hoor je inderdaad wel een klik dan.

En van dat aanduwen.....Waarschijnlijk leeft jou startmotor ook niet zo heel lang meer R-Win. maar goed als je je pols al hebt laten breken is het een piece of cake natuurlijk...
Arjen

Vanmorgen wilde mijn startmotor nauwelijks ronddraaien. Het klonk eerst alsof de accu leeg was. Maar opeens draaide hij weer normaal rond. Later gebeurde dit nog een paar keer en nu draait hij weer normaal.

Slechte aansluitingen op de startmotor, door alle pekel van de laatste tijd ?
Patrick

nou dan is em geen lang leven meer beschoren,heb hetzelfde gehad.
vervang em maar gewoon ben je van de misery af straks sta je ergens en dan doet ie in ene niks meer,da's pas minder:smile:
Menno

Als ie dat gedrag consequent blijft houden, of erger wordt, is de kans groot dat het de koolborstels zijn.
rev it like a rental
Patrick

ook als ie al een geruime tijd moeizaam ronddraaid??
Arjen

Nou, vanochtend die ie inderdaad helemaal niets meer. Je hoort nog wel een hele lichte klik, maar hij draait niet rond. Ook gaan de lampen niet zwakker branden. En gisteravond deed hij het nog normaal. Startrelais kaduk, of wat anders ? Als ik weet wat het is kan ik namelijk of de koolborstels laten vervangen of een andere op de sloop halen.
[ This message was edited by: arjen on 2002-01-06 15:37 ]
Menno

gevalletje koolborstels.
Kosten vrijwel nix, maar je hebt een erg zware soldeerbout nodig om ze te vervangen. Bij Lasulec kunnen ze dat wel, voor een paar euro.
rev it like a rental
Arjen

Dat was ook mijn plan, om hem naar Lasaulec te brengen. Zal hem dinsdagavond wel ff uitbouwen. Ik heb de 11 maar weer buiten gezet. Toch wel handig zo'n extra wagentje.
Arjen

Paar euro ? 75 oude piekies voor dat geintje ! Daar kan ik op de sloop 1.5 startmotor voor halen. Maar de koolborstels waren inderdaad maar 4.5 euro. Maar daar komt dan nog zo'n hap arbeidsloon bij.
Plaats reactie