Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Menno

Vandaag is m'n alarm 2 keer zomaar afgegaan. Allebei de keren nadat ie zo'n 5 minuten stil stond. De diagnose led vertelde dat ie af gegaan was op 't ultrasoon. Een mij bekende mede automobilist vertelde mij dat ie vandaag 2 keer hetzelfde had meegemaakt. Ik vermoed dat 't iets met de kou en afkoelen/opwarmen van bepaalde delen van de auto of luchtstroming ofzo te maken heeft. 't zal vast wel helpen als ik 't spulletje iets minder gevoelig instel, maar ik wil graag weten wat er precies aan de hand is. Iemand enig idee?
RUBBERBURNER
Contacteer:

Dat kunnen zoveel dingen zijn....
Losse contactjes,te scherp afgesteld,harde wind enz ....
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Misschien condens dat er voor zorgt dat er een "lichte" sluiting is?
Menno

Erg opvallend is dat 't met 2 auto's is, die normaal eigenlijk nooit problemen hebben, maar vandaag met die kou wel. Systeem geeft zelf aan dat ie afging op z'n ultrasoon sensor. Wind kan 't ook niet zijn, want de laatste keer ging ie af toen ie netjes in me schuur stond.
-Ray-
Contacteer:

mmm, apart.. ik heb ook last met de kou, ik heb een GT alarm met CV op afstand, en nu werkt een zo'n pompje van de CV maar half, de deur gaat dus af en toe niet op slot. even opletten dus, maar is dit normaal dat dat soort dingen dienst weigeren bij deze weersomstandigheden?? thnx....
Immer wieder die verdammte Holländer
Arjen

Hen nergens last van. Toch niet stiekem een vlieg, die vanwege de kou, maar binnen in je auto is gaan zitten ? Serieus, daar gaat mijn alarm wel door af.
JW

Voor zover ik weet werkt het altrasoon als volgt: Bij het inschakelen meet hij de druk (dit is dan zijn referentiewaarde) afhankelijk van hoe gevoelig hij staat mag er een bepaald drukverschil optreden (zowel positief als negatief) is er echter een te groot drukverschil dan gaat het alarm af.

In de 5GTT die ik had, had ik regelmatig in de zomer er last van dat het alarm afging. Ook op het ultrasoon. Met name als je auto pal in de zon staat, dan zet de lucht in de auto uit en heb je dus verhoogde druk en kan het alarm afgaan. Dit kan natuurlijk ook in de winter: als je ermee rijdt stook je kachel lekker hoog op => lucht zet uit dus hoge druk. Daarna staat de auto stil => lucht koelt af en je krijgt een drukverlaging. En kan het alarm weer afgaan => alarm meet ook nu een drukverschil.

JW
Menno

Kijk, daar kan ik wat mee, klinkt erg verklarend. Vrees wel dat de enige oplossing dan is om 't spul iets minder gevoelig te zetten :sad:
rev it like a rental
Robert dB.

Mijn alarm heeft er ook weleens last van dat ie zomaar afgaat. Vaak is het ongeveer een uur nadat hij stil staat.
Kou heeft er volgens mij weinig mee te maken aangezien het alarm ook bij temperaturen ver boven 0 afgaat. Wordt dit ook een kwestie van minder 'scherp' afstellen???
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Jongens ik heb de oplossing. Wat doen wij als wij verkouden zijn? Juist een hoestdrankje nemen. Dus geef hem er ook 1.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Robert dB.

gaat ie daar niet van plakken?! :lol:
Patrick

ik heb gehoord dat dat wel eens voorkomt doordat er nog warme lucht komt uit de verwarming van de auto en door deze warmte golven kan het wel eens gebeuren dat het alarm hierop reageert.
neem me het niet kwalijk als dit niet klopt,maar dat hebben ze mij verteld toen ik dezelfde problemen met mijn alarm had.
Robert dB.

zou best kunnen Pat!? Alleen hoe is het probleem op te lossen??

En wat zijn de gevolgen voor het minder scherp afstellen van een autoalarm?
Patrick

bij mij hebben ze em minder gevoellig afgesteld,wat ook wel eens kan helpen is de verwarmingsstand op daschboard zetten maar deze roostertjes dichtzetten als je je auto neerzet,of op stand voeten verwarmen.
Plaats reactie