Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
wouter 16v

Heeft iemand alles zo'n ruitenwisser zelfgemaakt?
Michiel

Ik heb ooit eens voor mijn golf Vr6 er eentje in elkaar geswanst. In de GTI tuning van destijds (ong. 2 jaar geleden) stond hoe je dat precies kan doen. Het is niet zo heel moeilijk. Alleen 1 ruitenwisser werkt lang niet zo goed als 2 wissers, maar dat is wel duidelijk denk ik.
Anonymous

Volgens mij wordt dat best lastig, want ik dacht dat het ruitenwissergat net niet precies in het midden zat maar een klein beetje naar links. Moet ik zelf toch ook eens beter bekijken. Anders is het niet zo moeilijk. Ik heb ook een Opel Corsa waarvoor ik dat gedaan heb.

Heel kort: Het kleine stangetje wat direct aan de ruitenwissermotor zit verlengen (voor een grotere slag) en de stang die van dit stangetje naar de ruitenwisser zelf loopt zo ver als nodig inkorten (indien nodig). Hoeveel moet je gewoon een beetje uitproberen. Een tip: probeer altijd van te voren met de hand of het werkt. Je zult raar staan kijken wanneer ook je motorkap meegewist wordt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik vind het zelf niet erg duidelijk beschreven, maar daarvoor heb je eigenlijk een plaatje nodig.
wouter 16v

Je hebt toevallig geen plaatje\tekening liggen?
Anonymous

Nee, niet bij de hand. Ik zal morgen (of in de loop van volgende week) eerst eens even kijken of het gemakkelijk te maken is bij een Clio. Als dat het geval is kan ik misschien wel een eenvoudig plaatje maken om het een en ander uit te leggen.
Visscher
Contacteer:

Is er toevallig ook iemand met een 19 die daar ervaring mee heeft?????
Jasper16v

eerst voor de clio..ff op je beurt wachten :lol:
[ This message was edited by: Vos on 2002-01-05 11:38 ]
Anonymous

Ik heb vandaag eens even gekeken en helaas :sad:. Zoals ik al dacht zit het gat voor de ruitenwisser niet precies in het midden.
Visscher
Contacteer:

Ik heb net ook is ff gekeken, maar bij mij zit het gat (Renault 19 16V), geloof ik wel in het midden!

Grtz Paul
Jeffrey E.

Kijk ander ff op de site van <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.dtm-wisser.nl" TARGET="_blank">dtm-wisser</A><!-- BBCode End -->
Anonymous

Je kunt de wissermotor ook vervangen door een wisser van een Citroën AX en BX
-----------------
Willem Snoek AKA Snoekie

Een Renault 19 met een 60 pk sterke C-motor, nu nog een turbo en een paar aanpassingen........
[ This message was edited by: Willem Snoek on 2002-01-07 11:03 ]
Michiel

Je moet van het de lange arme ong 0,5cm afhalen. Dit stukje moet je dan aan de korte arm lassen. Je moet wel ff opletten dat de lange arm altijd langer blijft dan de korte. Zijn ze evenlang dan gaat je ruitenwisser helemaal rond i.p.v. half rond (lijkt me niet aan te raden, is zo zonde van je motorkap).
Succes!!
Visscher
Contacteer:

Dat wordt van de week ff naar de sloop.... en uitproberen maar... :wink:

Thnx
Anonymous

Is een ruitenwisser van een R19 precies recht?? Anders zou ik op de sloop eerst maar een op zoek gaan naar een geschikte passende ruitenwisser (van bijv. een fiat uno (weet niet of die op een R19 past)). Voor mijn corsa viel het niet mee om een geschikte wisser te vinden.
[ This message was edited by: Taco 16V on 2002-01-08 15:05 ]
cliodiesel

ik heb hem gebouwd van een seat ibiza phase 1 past goed na las en buig werk. ik heb zelf geen gaten geboord om hem helemaal in het midden te zetten het valt bijna niet op. wel heb ik de standaard moter gebruikt met het oog op het aanpassen van de stekkers en water.
MartinGTT

Heeft iemand hier een gedetaileerde beschrijving van hoe en met wat we dit het beste kunnen aanpakken voor een clio
jetab
Contacteer:

Je kan ook gewoon 2e hands een bonrath 1-armige wisser kopen (nieuw in doos) voor 25 euro... :lol:
mark -19- 16v

bonrath? wat mag dat wezen

ik ben ook op zoek naar een 1-armige wisser
voor me 16V

en die 25 euro ja dan bestel ik meteen of course
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Plaats reactie