Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
frank_williams

Iemand enig of ik zonder meer een clio williams motor in een clio 16v kan proppen? Mijn 16v’tje is blijkbaar aan het eind van z’n latijn, goed balen dus. Nu kan ik ‘m laten reviseren. Ik kan ook een ruilmotor nemen. Maar dan heb ik zoiets van, dan wil ik een 2.0 16v uit een Williams.
Wat zijn de technische en administratieve (rdw) aandachtspunten?

-----------------
ik haat tdi's
[ This message was edited by: Frank_16v on 2001-12-17 17:00 ]
[ This message was edited by: Frank_16v on 2001-12-17 17:23 ]
Tijn
Contacteer:

Dat gaat prima passen hoor. Bijna alle rallywilliamsen zijn van oorsprong 16v's
De motor kan zonder problemen geplaatst worden.
Anonymous

He frank, ik heb eventueel nog een Achterberg blok liggen met slechts 15000 km. Is in perfecte staat, snelle nokkenassen, uitgewogen en uitgebalanceerde delen, kortom snel. Ik verkoop het blok vanwege een probleem bij de RDW met mijn chassisnummer, indien interesse kun je me bellen op 0614499906.
dennis16v

tuurlijk. we willen allemaal wel een willi blok. kom dr maar eens aan. is niet iets wat een motorboer zo ff heeft liggen.
om over de prijs maar te zwijgen.
Robert dB.

dat wordt een hele zoektocht inderdaad

het achterberg blokkie van Zeeuw is een mooi alternatief denk ik!
frank_williams

On 2001-12-17 17:35, Zeeuw
wrote:
He frank, ik heb eventueel nog een Achterberg blok liggen met slechts 15000 km. Is in perfecte staat, snelle nokkenassen, uitgewogen en uitgebalanceerde delen, kortom snel. Ik verkoop het blok vanwege een probleem bij de RDW met mijn chassisnummer, indien interesse kun je me bellen op 0614499906.
Ik had 'm al zien staan op marktplaats en hier en daar op het forum. Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Het is namelijk wel een beetje boven mijn budget. Ik zal namelijk ook nog het blok in en uit moeten laten bouwen. Dat zal ook nog wel wat gaan kosten :sad:
jacco 16v

in duitsland op het internet staat nog een megane 2.0 16v total toss met een motor met 60d km is dit mischien wat voor je.
als je de 2.0 van een megane in een clio krijgt?
Anonymous

tis een hele opgave om het geheel ingebouwd te krijgen, oa inlaat is anders. Jacca, het zaakje ligt bij dennnis!
speedline

Uit eigen ervaring weet ik dat een Williams aandrijflijn zonder grote problemen te plaatsen is mits je over "ALLE" benodigde onderdelen beschikt!...

Een Mégane motor KAN alleen al vanwege de verschillende kabelboom een groot probleem vormen...

Technische verschillen R 2-liter motor t.o.v. P 1.8-liter motor:

* speciale krukkast met o.a.: ribvormige versterkingen
* "F8Q Diesel" krukas met grotere slag
* speciale cilinderkop met o.a.: grotere inlaatkleppen
* 0.7mm grotere zuigers
* inspuitrail met ander type injectors
* speciaal uitlaatspruitstuk
* andere elektronica

Technische verschillen Williams t.o.v. 16v:

* versterkt "dik" subframe met draagarmen 19 16v (+34mm. spoorbreedte)
* dikkere 23mm stabilisatorstang
* langere spoorstangen
* andere brandstoftank met ander integraal pomp/ vlotterelement
* andere carrosserie met anders geplaatst gat voor toegang brandstofvoorziening onder de achterbank
* JC5-015 transmissie

N.b.: Alleen een kenner ziet het verschil!...
Laatst gewijzigd door speedline op di 10 dec 2002 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
arjan81
Contacteer:

ha die frank,

ik heb wel een addresje voor je waar je je oude blok kan omlaten bouwen tot een 2.0l 16v en heb je dus hetzelfde blok als van een willie maar dan iets goedkoper.

groeten arjan
Anonymous

Poist het adresje ff, er zijn er denk ik wel meer die daar interesse kunnen hebben.
arjan81
Contacteer:

degene die daar intresse in hebben moeten me maar even bellen. Via mij is het waarschijnlijk ietsjes goedkoper.

tel 0648085871

groeten arjan

p.s. het word pas volgend jaar dat ik even kan gaan informeren wat het gaat kosten.

Groeten Arjan
frank_williams

On 2001-12-24 13:26, arjan81
wrote:
ha die frank,

ik heb wel een addresje voor je waar je je oude blok kan omlaten bouwen tot een 2.0l 16v en heb je dus hetzelfde blok als van een willie maar dan iets goedkoper.

groeten arjan
Dat zou mooi zijn. Ik ben zo vrij geweest je op me icq te gooien.
Frank
jacco 16v

heeft een megane directe ontsteking?.
want er staat zo'n kop op het forum maar de vorm van het kleppendeksel is bij de bougie gaten heel anders dan bij mijn clio.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Menno

Klopt, een Megane 16V heeft twee dubbelvonken bobine's, die verwerkt zijn in een unit die in de kop hangt.
rev it like a rental
Anonymous

Ik heb nu mijn 16v verkocht, maar ik heb het ook geprobeerd (misschien niet lang genoeg)
maar kom maar eens aan zo'n williams blok, heb stad en land afgebeld.
Anonymous

Vergeet het maar. In frankrijk zijn ze zelfs amper te vinden. Voor een gebruikte betaal je fr min 4000 piekjes.
Anonymous

s2 loopt mooi overigens, maar renault liefde blijft ook wel
Anonymous

Stampen he! heb je koen donkers al bereikt?
Anonymous

verschrikkelijk mooi lopen zo'n 5 cilinder, nee heb ik nog niet ( bedankt nog voor tip )
ben nog nix nodig, wel vet laag die willie van jouw
Anonymous

Nou suc6 ermee he bart.
frank_williams

On 2001-12-28 21:36, Zeeuw
wrote:
Vergeet het maar. In frankrijk zijn ze zelfs amper te vinden. Voor een gebruikte betaal je fr min 4000 piekjes.
Heb de hoop al opgegeven intussen :sad:
Ik schaf toch maar gewoon een origineel 1800'tje aan bij Vege.
Als m'n Clio toe is aan vervanging wordt het hopelijk een Willams.
Succes trouwens met je Williams Zeeuw, ziet er mooi uit.
jacco 16v

mijn ervaring is ondertussen als je een bijzonder onderdeel voor je auto zoekt in dit geval dus een 2.0 lt motor dat je eens in italie moet gaan kijken.
ben van de zomer in italie geweest en het lijkt of minstens de helft van de daar rondrijdende auto een gti of iest degelijks is.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
frank_williams

De auto is daar denk ik ook net iets meer verlengstuk voor het ego dan hier in Nederland.
speedline

Bij Renault dealer F7P 1.8 inleveren, en F7R 2.0 700 als ruilmotor terugbestellen !...

Het is maar een idee...

En bestel a.u.b. geen troep bij VÉGÉ !

Tip: investeer ook in de andere wielophanging en bak i.v.m. levensduur en wegligging. Voor alle details ff posten.

P.s.: Je hebt de Williams elektronica of chiptuning voor een 2.0 nodig (alleen EPROM plaatsen op voetje op printplaat en je kunt gewoon de originele kast gebruiken)!

Groeten,

Speedline
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-04 15:46 ]
frank_williams

On 2002-01-04 15:43, speedline
wrote:
Bij Renault dealer F7P 1.8 inleveren, en F7R 2.0 700 als ruilmotor terugbestellen !...

Het is maar een idee...

En bestel a.u.b. geen troep bij VÉGÉ !
04 15:46 ]
Wat is er mis met Vege? Ben wel nieuwsgierig wat je daar over hebt te vertellen :smile:
Ik heb overigens m'n Clio naar Veban in Rijswijk gebracht...Ik laat er toch maar een originele motor inzetten.
Jeroen V
Contacteer:

Weet iemand wat zo'n blok tunen kost bij achterberg ( 1.8 16v )
frank_williams

staat <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 31&forum=6" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End -->
Patrick

er staat hier in de krant trouwens een clio wiliams te koop voor 4500 euro,is er misschien iemand naar op zoek,laat het maar ff weten.
frank_williams

Da's wel heel weinig voor een Williams. Zou er in deze ook een 2.2liter zitten? :grin:
Patrick

daarom laat ik het ook ff weten,hoezo 2,2??
frank_williams

Er staat op marktplaats.nl of zo een advertentie waarin een Clio Wiliams wordt aangeboden voor relatief weinig geld, een zwarte wel te verstaan met een 2200cc motor er in. Er loopt ergens een topic hier op RTC...
frank_williams

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 29&forum=6" TARGET="_blank">deze</A><!-- BBCode End -->
Patrick

nee dat is em niet!
Plaats reactie