Weet iemand of er voor de GTT een optimale CO waarde is. Ik geloof dat de CO voor de keuring onder de 3,5% moet zitten, maar de keurmeester zei dat als het CO percentage hoger is dat dat beter is in het hoge toerental. Weet iemand hoe dit zit??
Ik weet uit betrouwbare bron dat menno hier wel verstand van heeft.....
Zover ik weet verschilt het CO per toerental, officieel mag je niet eens lang stationair blijven draaien als ze meten, eerst 2500 toeren draaien en dan stationair meten.
Als 'ie wat rijker staat, geeft dat bij stationair een hoger CO dan normaal, maar dan heeft hij wel genoeg brandstof om bij hogere toerentallen niet "mager" te draaien
Als 'ie wat rijker staat, geeft dat bij stationair een hoger CO dan normaal, maar dan heeft hij wel genoeg brandstof om bij hogere toerentallen niet "mager" te draaien
-
officieel mag een auto t/m bouwjaar 1985 4,5% co hebben , en na 1985 tot ongeveer 93 geloof ik (toen de 4gas test kwam) 1,5% geloof dat een 5gtt ook op 1,5% afgesteld moet worden oh ja hoe meer co hoe meer onverbrande brandstof , dus in de hogere toeren trekt ie beter , maar onderin niet....
-----------------
R4 Rijders vieren het met Viertjes!
[ This message was edited by: Jan-Geert on 2002-01-01 18:01 ]
-----------------
R4 Rijders vieren het met Viertjes!
[ This message was edited by: Jan-Geert on 2002-01-01 18:01 ]
-
laat het gewoon zo staan of stel het af op de afstelling vd fabriek bij een org. motor!
-
precies!