Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Heren.

het is dan eindelijk zover. Vandaag heb ik officieel de eerste les gehad. Deze heer gaat zich ook aan de 2 wielige racemonsters begeven. Heb een tijdje geleden een rondje gereden op de CBR600F van mijn broer, en vondt het toch te leuk om te laten. en ik had zowiezo geen keus, want het was verplicht van mijn broer dat ik rijles ging nemen voor motor. Dus ja.

prettig nieuwjaar he :smile:
Jeffrey E.

Beter hoor, mijn broertje rijdt op een honda dominator(een off-road)...
Bart V

Dus dat word een halve GT turbo :grin:
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik ga dit jaar ook beginnen als ik in feb. 21 wordt 1 van mijn goede voornemens :smile:

ik wil het al heel lang maar heb gew8 omdat ik geen zin had in eerst een klein rijbewijs, het moet er nu maar eindelijk is van komen, ik ken niet w88 :wink:

Alleen een motor............dat gaat nog wel ff duren, nou ja eerst het bewijsje maar is pakken!
Maus

Nu we toch zo lekker bezig zijn;

ik ga beginnen aan m'n groot rijbewijs + aanhanger. Ook nog wel leuk om erbij te vermelden, alles wordt door m'n baas betaald!:smile:
Hans R.

Ik wil jullie niet de ogen uit steken ofzo maarre .....ik heb die rijbewijzen lekker al :smile:

motor rijden is echt leuk.....ik heb het al weer ff niet gedaan, maar als het dan weer eens zo'n mooie winterdag is als vandaag, begint het toch wel te kriebelen

En Maus......weet je al met wat je mag rijden? dus met trekker/oplegger of bakwagen/aanhanger?
Maus

M'n voorkeur gaat uit naar de wipkar-combinatie. Daar heb ik minder moeite mee dan met de trekker oplegger, zeker als dat een city-trailer is met meesturende achteras. Maar eerst moet ik alles nog gaan halen, dus het duurt nog wel (zeker) een half jaar.
Hans R.

On 2002-01-01 17:15, Maus
wrote:
M'n voorkeur gaat uit naar de wipkar-combinatie. Daar heb ik minder moeite mee dan met de trekker oplegger, zeker als dat een city-trailer is met meesturende achteras. Maar eerst moet ik alles nog gaan halen, dus het duurt nog wel (zeker) een half jaar.
Een oplegger is meestal makkelijker met achteruit rijden, en een wipkar is makkelijker met vooruit rijden

Als je een city-trailer hebt met de meestuurende as op het eind van de trailer dan hoef je met vooruit rijden nergens op te letten......hij volgt je in het zelfde spoor als de trekker
Maus

Vooruit rijden vind ik het probleem ook niet. Alleen om die wagens voor 't dok te zetten vergt wat meer oefening. In principe komt 't allebei op 't zelfde neer; een trekker met oplegger of een wipkar. Maar op de 1 of andere manier heb ik minder moeite om een wipkar voor 't dok te zetten dan de trekker met oplegger.
Het nadeel van de wipkar is (wanneer je een doorlaad-systeem hebt) dat de combinatie recht voor elkaar voor 't dok moet staan. Bij de oplegger maakt dat niet uit, als de kont maar enigszins recht voor 't dok staat.
Hans R.

Maus.....wat voor werk doe jij?

En ja het is maar net wat jou het meest ligt.
Maus

Ik werk bij een (redelijk groot) koeriersbedrijf. Ik ben daar 's nachts zeg maar "chef". Het komt (zeker met de vakantieperiode) regelmatig voor dat ik dan de vrachtwagens moet verzetten, bij gebrek aan een chauffeur of een collega die 't ook kan.
Anonymous

On 2002-01-01 04:25, meganefreak
wrote:
ik ga dit jaar ook beginnen als ik in feb. 21 wordt 1 van mijn goede voornemens :smile:

ik wil het al heel lang maar heb gew8 omdat ik geen zin had in eerst een klein rijbewijs, het moet er nu maar eindelijk is van komen, ik ken niet w88 :wink:

Alleen een motor............dat gaat nog wel ff duren, nou ja eerst het bewijsje maar is pakken!
Dat probleem heb ik dus ook:sad:
Heb op mijn 20e mijn rijbewijs gehaald voor de motor, dus dat 25km oeps 25kw rijbewijs.

Ik had toen een Kawasaki ZZR 250 gekocht, heeft 26 kw dus moets ik ook nog ff de papieren laten veranderen.

Maar goed. Dat is voor 2 dagen wel leuk en dan is er weinig meer aan te beleven.

Heb 2 maand geleden een ''echte'' motor gekocht. Een Yamaha FZR 1000.

Maar daar mag ik pas in Februari op rijden.
Die motor is echt wel aardig vlot (145 pk).

Gelukkig is het nu slecht weer, dan kun je beter w88 dan als de zon mooi schijnd:wink:

Misschien kunnen we wel een X een RTC motor meeting houden???

Lijkt me wel tof:grin:
Mzzl...:wink:
Bart V

Tjah jammer dat renault nou geen motoren maakt he :grin:
robert

ik kom met de trekker. (oranje dus....)
Michel S.
Contacteer:

Ik zal het eerst maar het rijbewijs halen voordat ik ga kijken voor een motor. Denk toch dat als ik klaar ben met lessen dat ik die van mijn broer krijg. Lekker ding om mee te beginnen. Hij wil gaan kijken voor een R1. Hij vindt die cbr600F nu te langzaam worden. Verwend nest is het ook he :smile:
Zaterdag de eerste praktijk les. Ben benieuwd. Zal geen MT5 zijn, maar moet ook wel lukken.

mzzl
Anonymous

je begint met een trage brommer, en daarna krijg je een grotere. Tenminste zo gaat het bij mij. Ik rijd nu op een honda CB250 en dat rijd nou niet echt lekker.
Bart V

Ik ben altijd bij 70 CC blijven steken in mn brommer tijdperk :smile: Toen kwam de auto, was ut helemaal. Maar nu zou ik toch best wel weer een leuke brommer ofzo dr bij willen. Wieweet ga ik toch ook wel eens aan mn motor rijbewijs beginnnen, Lijkt me toch wel heel erg gaaf, zeker die stoplichtsprintjes :smile:
Michel Meganefreak
Contacteer:

het is gewoon de enige manier om de kick van echte snelheidte krijgen, de snelste motoren hebben dezelfde sprinttijd van 0-100 als een f1 auto, best wel kicken :smile:

maar rechtuit is het probleem niet, de bochten zijn de uitdaging.....FUN IS NOT A STRAIGHT LINE! :wink:
Michel S.
Contacteer:

tja wie weet.

Met een paar weken werk is het misschien wel een Honda CBR600F-Garret T2 Turbo. 211 Pk 0..100: 2.1 sec. top speed 367KM/h

Zoiets lijkt me wel lachen

Er is wel een motor met een turbp. Vraag me af hoe zoiets nou loopt. OF het heel soepel rijdt, of dat de turbo ook idioot inslaat en je op je rug ligt.

mzzl
Anonymous

op kazaa en soortgelijken vind je wel een filmpje over een gsxr600turbo tijdens optrekken, eens de turbolag voorbij gaat ie super!
filmpje: gsxr600turbo, tom, high speed, 39s, 8.124kB
Bart V

Volgens mij ga je op je achterwiel verder als je turbo inhakt :smile:
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-02 19:01, wim
wrote:
op kazaa en soortgelijken vind je wel een filmpje over een gsxr600turbo tijdens optrekken, eens de turbolag voorbij gaat ie super!
filmpje: gsxr600turbo, tom, high speed, 39s, 8.124kB
Wim.
Dat filmpje is super cool. Echt wel vet. Turbo op je motor hangen en een lekkere dumpvalve erop. Mensen weten niet wat hun overkomt als je naast hun schakelt. Heerlijk lijkt me dat.

Mzzl en bedankt voor het filmpie
Plaats reactie