Ik ben vanochtend ff wezen karren met het vijfje, een simpel 1000cc. Wat ie doet is stotteren/ inhouden voornamelijk bij kage toeren heb ik het idee. Zelf denk aan verstopt luchtfilter/ benzinefilter. De verkoper wees me er al op en zei dat het volgens de garage de bougiekabels waren. Iemand een idee??
MEt name met gas geven, autootje heeft maar 4 versn en als ik bv bij 85 naar 4 ga begint ie hevig in te houden/ stotteren. Als ik dan weer terug ga naar 3 en gas geef doet ie normaal.
[ This message was edited by: Zeeuw on 2001-12-28 11:38 ]
[ This message was edited by: Zeeuw on 2001-12-28 11:38 ]
ok, dan is het zeker niet het filter.
bougiekabel denk ik ook niet, want dan komt het probleem ook bij hogere toeren.
Licht voor de hand:
- iets te weinig werking van de acceleratiepomp. Dat kan 'normaal' zijn, mijn 205 (eenvoudig 1000 cc blokkie met simpel carbje) heeft het ook. Je kan er een beetje omheen rijden, moeilijk als je een goed oppakkende auto gewend bent.
- als de bougie electrodes rond zijn wordt hij hier gevoeliger voor. ff checken
- wat goed kan helpen: luchtaanzuiging op de winterstand zetten. (hey!!)
- misschien stationair een prikkie meer CO instellen. Dat doet misschien ook iets.
we horen, r
oei, een edit: bovenstaand is meer gasgeven vanaf heel rustig rijden.
probleem met gasgeven in 4, en ok in 3 is een beetje lastiger. Ok, 85 in 4 is ook een veel lager rpm dan in 3 (ach), ik denk dat bovenstaand nog wel opgaat.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2001-12-28 11:53 ]
bougiekabel denk ik ook niet, want dan komt het probleem ook bij hogere toeren.
Licht voor de hand:
- iets te weinig werking van de acceleratiepomp. Dat kan 'normaal' zijn, mijn 205 (eenvoudig 1000 cc blokkie met simpel carbje) heeft het ook. Je kan er een beetje omheen rijden, moeilijk als je een goed oppakkende auto gewend bent.
- als de bougie electrodes rond zijn wordt hij hier gevoeliger voor. ff checken
- wat goed kan helpen: luchtaanzuiging op de winterstand zetten. (hey!!)
- misschien stationair een prikkie meer CO instellen. Dat doet misschien ook iets.
we horen, r
oei, een edit: bovenstaand is meer gasgeven vanaf heel rustig rijden.
probleem met gasgeven in 4, en ok in 3 is een beetje lastiger. Ok, 85 in 4 is ook een veel lager rpm dan in 3 (ach), ik denk dat bovenstaand nog wel opgaat.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2001-12-28 11:53 ]
Ik heb toevallig gisteren aan een 5 SL gesleuteld met ook een 1000 cc motor (C1E) Dat ding liep ook voor geen meter, hield verschrikkelijk in, verzoop, startte slecht etc. Het probleem zat hem in de onsteking. Ik heb de verdelerkap vervangen (was slecht) en de puntjes. Verder heb ik de ontsteking opnieuw afgesteld, hij liep daarna weer als een trein. Als je een strobiscooplamp hebt kan je zo zien of je onsteking goed staat en wel correct vervroegd.
Ah ja heb nieuwe bougiestjes erin gezet waren dus helemaalverrot bijna. Nog stottert ie als een imbeciel. Ik raakte de bobinekabel aan en kreeg een flinke schok. Is dat normaal?
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
hehe dan zijn je bougiekabeltjes verrot , zet daar eerst maar eens een paar nieuwe op , verdelerkap + rotor vervangen dan is het al een stuk beter
Hmm wij hebben wel eens een profi handstrobo (op batterijen) thuis liggen van werk van pa.On 2001-12-28 18:41, Bart V
wrote:
Ik heb toevallig gisteren aan een 5 SL gesleuteld met ook een 1000 cc motor (C1E) Dat ding liep ook voor geen meter, hield verschrikkelijk in, verzoop, startte slecht etc. Het probleem zat hem in de onsteking. Ik heb de verdelerkap vervangen (was slecht) en de puntjes. Verder heb ik de ontsteking opnieuw afgesteld, hij liep daarna weer als een trein. Als je een strobiscooplamp hebt kan je zo zien of je onsteking goed staat en wel correct vervroegd.
Wanneer is het goed/niet goed?
(handig om te weten)
Steven
Op je versnellings bak zit een gat bij je vliegwiel, op je vliegwiel zit een markering. als je de kabel van de strobiscoop lamp op de eerste cilinder zet (rechts) en je houd de stobiscoop lamp op dat gat bij het vliegwiel, moet je als het goed is op het stationaire toerental een wit streepje zien. Als je dan gas geeft moet ie verdwijnen, dat betekent dat ie ook vervroegd.
Zie je dat witte streepje niet, dan staat je onstekekng verkeerd afgesteld, en moet je deze goed afstellen.
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-28 23:25 ]
Zie je dat witte streepje niet, dan staat je onstekekng verkeerd afgesteld, en moet je deze goed afstellen.
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-28 23:25 ]
Tis nog steeds klote, het wordt steeds erger en dat nadat ik de bougieskabels vervangen heb. Verdelerkap was al vervangen. Uiteindelijk heb ik dus maar de wegenwacht gebeld. Volgens hem waren de contactpuntjes versleten. Kan iemand me vertellen of ze duur zijn en of het zelf te doen is.
ok, nou wordt het nog ingewikkelder.
Een probleem inschatten via een forum is moeilijk, want je kan het gereutel/misfire ofzo niet horen.
Als de contactpuntjes niet zo mooi scherp zijn kan geen kwaad ze te vervangen (kost geen drol namelijk). Kijk wel eerst precies welk merk/type verdeler het is, want er worden vast wel een paar merken door elkaar gebruikt. Wat je dan zeker ook moet doen is de condensator vervangen. Als deze kaduuk is verbranden de contactpunten heel snel en de ontsteking doet het wel, maar heel onbetouwbaar.
Heb ik ook eens gehad (bij motor): bij hoge last veel misfire. ontsteking,carburateurs afgesteld nieuw bougies zoeken,zoeken. Het viel me wel op dat er tussen de puntjes hele sterke vonken oversprongen. Dat is normaal maar heel zwak: natuurlijk, condensator vervangen! alles ok. (een motor heeft geen verdelerkap, zodat je naar de cp kan kijken als ie draait.)
Je moet het weten, anders zoek je je een ongeluk.
we horen weer.
Een probleem inschatten via een forum is moeilijk, want je kan het gereutel/misfire ofzo niet horen.
Als de contactpuntjes niet zo mooi scherp zijn kan geen kwaad ze te vervangen (kost geen drol namelijk). Kijk wel eerst precies welk merk/type verdeler het is, want er worden vast wel een paar merken door elkaar gebruikt. Wat je dan zeker ook moet doen is de condensator vervangen. Als deze kaduuk is verbranden de contactpunten heel snel en de ontsteking doet het wel, maar heel onbetouwbaar.
Heb ik ook eens gehad (bij motor): bij hoge last veel misfire. ontsteking,carburateurs afgesteld nieuw bougies zoeken,zoeken. Het viel me wel op dat er tussen de puntjes hele sterke vonken oversprongen. Dat is normaal maar heel zwak: natuurlijk, condensator vervangen! alles ok. (een motor heeft geen verdelerkap, zodat je naar de cp kan kijken als ie draait.)
Je moet het weten, anders zoek je je een ongeluk.
we horen weer.
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
heb je je slang ff op je uitlaatspruitstuk gezet vanaf t luchtfilter 
Welk type onsteking heb je???? uiteraard mechanisch met punten maar er zijn 2 soorten: Je hebt een module met een cassette erin (met puntjes) en je hebt een module zonder cassette, als je die MET cassete hebt moet je die hele ontsteking eraf slopen, wegflikkeren en er 1 halen op de sloop ZONDER cassette. Ik moest voor het type met cassette namelijk een verdelerkap, die konden ze niet leveren. Ik heb toen een complete onsteking gehaald op de sloop voor 30 piek, nieuwe puntjes op gezet en hij liep weer als een trein.
Tis geen cassette. Een drama dit, ik sloop het hele gebeuren er wel uit en ga wel ff naar een sloper want ik krijg het niet voor elkaar.
Heb een nieuwe duceiller ofoz zoiets gehaald, bij van den tol..... en uiteraard was het toennog hetzelfde. Gelukkig had mijn garagist nog een sloop vijfje staan waaruit we weer zo'n zelfde ding gehaald hebben en die deed het wel goed.
Zuinig? Geen idee, niet op gelet. Denk trouwnes niet dat ik er nog een andere bak oonder ga hangen.
Ik denk dattie dat wel trekt, alleen moet je er geen gigantische tussenacceleraties mee doen
Cheap wel, ragbakkie dus niet. Heeft geen zin om af te raggen, tis een 85 er, drie keer plankgas en hij is al overleden.On 2002-01-11 13:01, Abel
wrote:
gewoon cheap rag bakje dus.