Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Vanochtend stond ik voor een mindere verassing: ingebroken in mijn auto. Ruit ingetikt (van de bijrijder), frontje van radio gepikt, radio zelf hebben ze geprobeerd eruit te slopen maar in plaats daarvan sloopte ze de radio. Slot deels naar de klote (deur kan niet meer vanaf buiten opengemaakt). Me hele sporttas binnestebuiten (lekker stinken) en de spullen uit het dashboardkastje lagen verspreid door de auto. Godzijdank zijn ze niet in de kofferbak geweest dus mijn verstekers, cd-wisselaar en subwooferkist zijn er nog. Dus wat dat betreft een geluk bij een ongeluk. De hele ochtend bezig geweest met carglass en nu zit er een plastic ruit in. Volgende week zaterdag hebben ze pas tijd om er een nieuwe ruit in te zetten.........

Kosten:
Radio naar de klote: 900,-
Ruit vervangen: 265,-
slot repareren: ???

Schade dus van dik duizend gulden. en alles wat die teringtyfuspleurisjunk (sorry bas, maar veel netter kan ik het niet zeggen) heeft is een frontje van een radio.

Iemand suggesties voor een nieuwe radio ?
[ This message was edited by: Ploegah on 2001-12-28 13:21 ]
Marcel dLC

Kut man, suc6 ermee in ieder geval
Erix
Contacteer:

Dat is inderdaad klote! Weet hoe het voelt...

In ieder geval veel succes ermee!!!

(p.s. voor de nieuwe radio geen Clarion dat merk ben ik goed zat aan het worden)
Anonymous

ik zat aan <!-- BBCode Start --><A HREF="http://waves.intermax.nl/cgi-bin/CarHif ... talog/1006# 1088" TARGET="_blank">deze</A><!-- BBCode End --> te denken. Is wel spuuglelijk maar heeft erg veel goede features.
[ This message was edited by: Ploegah on 2001-12-28 13:42 ]
Erix
Contacteer:

Allemaal?! :lol:

Zitten wel mooie tussen ja, voor een nieuwe radio zou ik voor een JVC gaan denk ik.
[ This message was edited by: Eric [-ZYX-] on 2001-12-28 13:45 ]
Anonymous

euh ik bedoel de panasonic

Weet iemand trouwen in hoeverre CD wisselaarkabels een hetzelfde zijn ?
[ This message was edited by: Ploegah on 2001-12-28 13:46 ]
Dirk (CRX)

Als je hetzelfde merk radio neemt, is de wisselaar vaak gewoon weer aan te sluiten, behalve als je een aantal jaargangen erop vooruit gaat, dan willen ze wel eens vervelend gaan doet.. Maar voor de 100% zekerheid gewoon de info@ emailen van het betreffende merk, die jongens weten het echte antwoord. (antwoord wil wel eens op zich laten wachten red.)
twingoturbo

kenwood mask system
diefstal gevoelig
kantelbaar front die in de radio draait
met mask key
alleen te stelen door eigenaar zelf, want zonder die sleutel met code kun je m niet gebruiken.
Michel Meganefreak
Contacteer:

On 2001-12-28 17:49, twingoturbo
wrote:
kenwood mask system
diefstal gevoelig
kantelbaar front die in de radio draait
met mask key
alleen te stelen door eigenaar zelf, want zonder die sleutel met code kun je m niet gebruiken.
klopt die heb ik ook en das de hoofdreden dat ik hem gekocht heb (+ vette techniek uiteraard) en je hoeft niet continu dat ding eruit te halen maar het kan wel als je dat wilt.......

enige nadeel, als ie van de accu is geweest of zo dan kan je meteen al je zenders etc. opnieuw gaan instellen en je sleuteltje gaan zoeken om de radio weer te activeren, gelukkig gebeurt dit niet al te vaak :wink:
Hans R.

Het nadeel van radio's zoals bv. de Kenwood met mask en JVC met El Chameleon vind ik, dat er wel een frontje op blijft zitten en dat de inbreker/junk in het donker een "foutje" maakt omdat hij een frontje ziet zitten.

Ik heb een Sony waar je wel altijd dat hele front moet mee sjouwen, maar je ziet wel duidelijk dat hij er af is.

Bij mijn Clio laat ik ook altijd dat klepje voor de radio open staan zodat idreen ziet dat het frontje er af is.

Helaas was dit niet voldoende om iemand ervan te weerhouden in te breken in mijn auto en mijn hoedenplank met sub's e.d. mee te nemen :evil:
Roy
Moderator

Paul klote man :sad:
Nog geluk gehad dat niet heel je auto is leeg gejat.

Veel suc6 ermee.
5 GT Turbo '88 GT5
jnjansen_r5gtturbo

Da's knap klote voor je Paul, had je eindelijk een lekker geluidje in je auto flikken ze zo iets :sad::sad:

Veel suc6 met je aankoop van je nieuwe radio + maken van de schade!
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Dat is echt flink kl#@#$#@te voor je.
Kunnen ze niet is gewoon bij hun eigen auto of zo inbreken en van andermansspullen af blijven. Ze moeten maar gewoon eens een baan gaan zoeken. Paul suc6 met zoeken naar een radio en het repareren van de schades.
Ps ik kan wel 10 tot 15% korting krijgen maar dat is in het zuiden des lands.
Groeten Edwin
Michel Meganefreak
Contacteer:

On 2001-12-28 18:24, Hans R.
wrote:
Het nadeel van radio's zoals bv. de Kenwood met mask en JVC met El Chameleon vind ik, dat er wel een frontje op blijft zitten en dat de inbreker/junk in het donker een "foutje" maakt omdat hij een frontje ziet zitten.

Ik heb een Sony waar je wel altijd dat hele front moet mee sjouwen, maar je ziet wel duidelijk dat hij er af is.

Bij mijn Clio laat ik ook altijd dat klepje voor de radio open staan zodat idreen ziet dat het frontje er af is.

Helaas was dit niet voldoende om iemand ervan te weerhouden in te breken in mijn auto en mijn hoedenplank met sub's e.d. mee te nemen :evil:
bij de mask is het zo dat ie omdraait en dan ziet het er net uit of er geen radio inzit of dat er een inzit waarvan het frontje eraf is gehaald.......daarom mak(er)

bij de jvc zou je kunnen twijfelen omdat ie niet matzwart is..........
Marcel dLC

Ik heb zelf ook een Mask, maar van die inbrekerds die weten ook echt wel hoe zo'n ding eruit ziet hoor.
Als ze het eruit willen halen doen ze het toch wel...
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Mijn broetje heeft ook een mask. Hij kan hem als mask laten functioneeren en ook nog het frontje er van af halen. Ik weet niet of dat bij alle modellen is maar dan kun je het wel zelf bepalen of je hem er in laat zittn of er uithaald.
RUBBERBURNER
Contacteer:

Mooi kut ploegah !
Maar de verzekering betaald toch ?
Ik heb ook nog 9000,- assosuaris meeverzekerd,kost 7,- per maand.

suc6,gr.Barry
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2001-12-29 18:23, RUBBERBURNER
wrote:
Mooi kut ploegah !
Maar de verzekering betaald toch ?
Ik heb ook nog 9000,- assosuaris meeverzekerd,kost 7,- per maand.

suc6,gr.Barry

Moet je de auto dan op beveiligde plaatsen en zo neerzetten. Of een garagebox huren om je auto s'avonds neer te zetten?
Hans R.

Ik heb een wa-plus verzekering bij via de ANWB een die kost niet veel meer dan een wa verzekering.

Daarmee zijn ook mijn accesoires verzekert......en via mijn inboedelverz. heb ik (na een inbraak) ook de spullen vergoed gekregen die ook elders gebruikt kunnen worden, zoals cd's, gereedschap, zonnebril e.d.
Anonymous

Beste Ploegah,

Voor die radio weet ik het niet maar ik heb wel wat suggesties wat je allemaal met die
%&%$%^($#%^&--lijer kunt doen..

Succes, Peter
Bas Blue Sport

Knap kl##te Paul
Ik mag hopen dat de verzekering dit betaald?
Tip voor iedereen; all-risk verzekeren!!!!

Greetzzz
RUBBERBURNER
Contacteer:

Nee,je hoeft er zelfs niet eens een alarm voor aan te schaffen.
Ik heb een swift met nieuwwaarde van 33k,en dan kan dat....
Anonymous

Balen voor je.

Wat betrefd die mask radio's van Kenwood. Zijn inderdaad leuke features, maar dat helpt geen bal. Bij mij hebben ze hem er gewoon uitgehaald.
Erix
Contacteer:

Klopt inderdaad dat die Mask zooi van Kenwood niet echt 'junk bestendig' is. Het schijnt zo te zijn dat die Mask Key beveiliging met niet al te veel moeite te omzeilen is. Weet hier verder niks vanaf maar vriend van mij heeft ook zo'n Kenwood met MP3 weergave. Hij kreeg dit zo via via te horen, vandaar...
Alex A-man

Suc6 ermee! :wink:
Anonymous

Kut voor je Paul.

Maar wel een geluk dat ze niet aan je kist hebben gezeten, anders had Roy meer moeten beunen:lol:

Maar goed alles bij elkaar kost het weer een lieve duit, en die stomme junk heeft er nix aan.

Hoe is het met je motor rijbewijs?
Mzzl...:wink:
Anonymous

Mensen, bedankt voor de support.

Ik heb een JVC el chameleon besteld, donderdag komt 'ie binnen....

Een alarm moet er ook maar eens ingebouwd worden.
Goof

Het is mij dan ook gebeurd, die t@ringlijers hebben in me GT ingebroken :(:(

Eergisteravond stond m'n auto geparkeerd op de Loosduinsekade hier in Den Haag. Voor de hagenezen, ik stond net iets verder dan de Auto Haag.
Helaas dus aan de kant waar geen huizen staan.

Goed, toen ik 's-nachts bij m'n auto kwam viel het me op dat er dingen op m'n stoel lagen die daar niet horen te liggen.
Ja hoor, bank naar voren geklapt, achterbak overhoop, dash overhoop, deurpanelen leeg gegooid :(:(
Slot aan de passagierskant half eruitgewerkt met een schroevendraaier ofzo. :(
Nou ligt voornamelijk zooi in m'n auto, wat Reno artikelen (kappote koplamp, klemmetjes, kapje onstekingsmod., thermostaat, etc.), radiocassete speler, opgeblazen Kenwood speakers, olie e.a. smeer- en schoonmaak middelen, paar kaarten, julle kennen het vast wel.
Gepikt??? In eerste instantie kon ik zo snel niet zien wat er mee genomen was. Radio en speakers zaten er nog in.
Me gereedschap, gvd :(:( M'n losse gereedschap en doppenset gepikt. Daar heb ik dus wel zwaar de pest in. :(:(

Waar ik nog het meeste van baal is dat ze de halve deur slopen TERWIJL DE ACHTERKLEP GEWOON OPENSTOND!!!! :evil: :evil:

Nu is dit voor mij de eerste keer dat dit gebeurd, ik heb geen alarm op mijn GT terwijl dat in Den Haag eigenlijk wel nodig is. Waarschijnlijk heb ik tot op heden gewoon geluk gehad. En die t@ringt@fusple@risjunk (sorry, hoor) die het gedaan heeft nog meer want ik had echt al z'n botten in ze lichaam gebroken.
:( :evil: :( :evil:
Nu zit ik te twijfelen of ik wel of niet aangifte moet doen. Ik koop er nl. niks voor, verzekerd ben ik er niet voor en het kost me 3 uur op het bureau :(
Anonymous

Ik heb toen ook geen aangifte gedaan maar ik heb daar achteraf wle een beetje spijt van, want misschien dat ze er dan echt wat aan gaan doen. (junks overhoop schieten ofzo)

Is trouwens wel klote voor je goof.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Niet naar bureau... heeft toch geen zin.

Koop een lawaaig autoalarmpje :) werkt goed.
Menno

WEL aangifte doen!
Jasper16v

altijd aangifte doen

anders komen die inbraken ook niet in de statistieken
en dan wordt er nooit iets aan gedaan
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

balen Ploegah

ik weet nog wel hoe ik me een tijdje trug voelde toen ze geprobeerd hebben de spoiler van de auto af te jatten :( :(
was niet gelukt um om mee te nemene maar de spoiler was wel onherstelbaar beschadigd....
Goof

Maik (WOOFER) schreef: Koop een lawaaig autoalarmpje :) werkt goed.
Kost dat een beetje dan??
Jesper16v
Contacteer:

Ploegah ik zou eerder voor deze:
[img]http://waves.intermax.nl/isroot/CarHifi ... sboven.gif[/img]

of deze:

[img]http://www.remco-online.nl/plaatje.html ... je1&code=4[/img]

Nee grapje,
Ik vind Clarion juist wel goed, heb er zelf een (oude) maar die doet et nog steeds super. Is degelijk en blijft goed in kwaliteit.

Wel kut altijd die inbraken, heb het zelf (klop klop) gelukkig nog noooit meegemaakt.
Sterkte ermee
Plaats reactie