Ik heb het al een tijdje in m'n hoofd, maar nu moet het er toch eens van komen.
Als ik mijn luchtfilterhuis vergelijk met die van een R19 met een energy motor (E6J), dan zit daar een ander en groter luchtfilterhuis op. Dat zo betekenen dattie meer lucht door kan voeren en zo voor een paar PK's extra kan zorgen en misschien het geluid wat dempen.....
Dus:
Wie o wie heeft er een compleet luchtfilterhuis (echt alles, vanaf de carburateur tot de bumper) over?
Ik kan Van de Tol wel weer bellen, maar die gasten zijn toch errug duur.
-
Ik heb laatst een Green open luchtfilterkit op mijn R19 met energy motor geplaatst, dus ik heb een compleet luchtfilterhuis liggen...
Als je geïnteresseerd bent dan mail me maar even mail@madkow.nl
wat zijn je bevindingen met green? ik zelf heb ook een energy motor en zit ook over een luchtfilterkit te denken. wat doet het, is het voelbaar te merken of is het alleen een hoop herrie meer als je gas geeft??On 2001-12-25 19:36, Marcel dLC
wrote:
Ik heb laatst een Green open luchtfilterkit op mijn R19 met energy motor geplaatst, dus ik heb een compleet luchtfilterhuis liggen...
thnx, Ray

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Hij klinkt goed in ieder geval, of je door die luchtfilter echt meer vermogen krijgt weet ik niet...ik heb hem tegelijk met m'n sportuitlaat (Peco) gemonteerd, en ook nog de middendemper weggehaald, en het scheelt wel wat ja, maar dat zal aan zowel de uitlaat als de luchtfilterkit liggen denk.
Samen staat het in ieder geval garant voor een fikse dosis herrie
Samen staat het in ieder geval garant voor een fikse dosis herrie

-
Ik was er 600 gulden voor kwijt, en het past gewoon onder de bumper hoor, en het klinkt geweldig!!
-
Mijn uitlaat was kapot op het punt waar de middendemper en eiddemper aan elkaar zitten, dus ik heb ook de middendemper maar vervangen. Ik had bij de Halfords toen de keus voor een met of een zonder demper, die keus was natuurlijk gauw gemaakt! 

Oftewel een middenpijp voor een R19 1.4i met 58 pk C3J motor....
Ik vindt de mijne wel wat luidruchtig, maar hij klinkt wel tof bij 5000 toeren
Ik vindt de mijne wel wat luidruchtig, maar hij klinkt wel tof bij 5000 toeren
-
De mijne klinkt vooral goed als je gas bij geeft tussen de 3 en 4 duizend toeren
Ach, ik heb al een tijdje een K&N vervangingsfilter, qua prestaties pakt 'ie net een beetje beter op en hij maakt wat meer herrie.
En zonder een tussendemper is mijn auto absoluut niet stil te noemen. Het is een beetje vermoeiend op lange afstanden.
Het liefst zou ik er ook een tussenpijp met demper tussenhangen, maar dat kost me weer PK's.
Weet iemand soms iets, dat je goed als isolatiemateriaal onder je motorkap kan gebruiken????
En zonder een tussendemper is mijn auto absoluut niet stil te noemen. Het is een beetje vermoeiend op lange afstanden.
Het liefst zou ik er ook een tussenpijp met demper tussenhangen, maar dat kost me weer PK's.
Weet iemand soms iets, dat je goed als isolatiemateriaal onder je motorkap kan gebruiken????