Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Pieter
Contacteer:

Kunnen jullie me misschien helpen? Chrysler voyager:

- af en toe (vooral als motor warm is) valt rembekrachtiger weg en gaat ie stationair 1600 min-1 lopen.

Diagnose Chrysler-garage: er zit een elektronische storing. Maar het achterhalen van het daadwerkelijke probleem duurt 4-6 uur. Lijkt mij niet echt ergens op slaan.

Ik dacht: hij zuigt ergens valse lucht aan (slang naar rembekrachtiger), dit zou het hoge toerental en het wegvallen van de rembekrachtiging wel verklaren.

Maar wat kan dan de storing in de ABS zijn? Heb ik weinig kaas van gegeten in ieder geval.
[ This message was edited by: Pieter on 2001-12-25 18:18 ]
Steven
Car: M536

Hmm ik zou het helaas niet weten.

Ik heb wel iets wat erop lijkt.
Mijn ouders hebben een Laguna ph2 1.6-16v en als ik bij het stoplicht een beetj eop het rempedaal ga zitten pompen stijgt het toerental ook naar 1400 rpm (1600 is me nog niet gelukt :smile: ) Niet echt hinderlijk en verder geen problemen maar ik vond het wel maf.

Misschien heeft het hie rook iets mee te maken?

Stevie
Menno

Klinkt wel als storing in de bekrachtiger, nix elektronisch, ABS achtigs. Ik zou eerst de slang ernaartoe eens checken, als daar nix aan te zien is, zou de bekrachtiger inwendig lek kunnen zijn. Ik zou 'm dan afkoppelen, vacuumaansluiting op de motor afstoppen, en rijden maar.

Wel voorzichtig, want je zal met zo'n zware bak wel aardig moeten trappen om 'm stil te krijgen.

Aan de hand van de problemen die je dan tegenkomt, kan je je conclusies trekken

Succes
Pieter
Contacteer:

Ik dacht zelf ook dat het die slang was, maar kon je bijna niet bij, want liep ver achter de ABS-pomp enzo langs.

Maar waarom is het dan niet altijd? Alleen als tie warm is? Zou die slang misschien dan wat uit gaan zetten waardoor er dan lucht uit kan ontsnappen?
Anonymous

Kan best, als ze oud zijn en er is weleens olie op gemorst, kan kunnen ze slecht worden.
Zelf denk ik aan een electrisch probleempje, 't kan je pomp zijn die door de hoge temperatuur raar gaat doen of een contact of een draadje of een sensor.
Kan van alles wezen. Een goede diagnose kan wonderen doen, probeer anders je geluk bij een universele Bosch winkel. Daar willen ze weleens erg behulpzaam zijn
Pieter
Contacteer:

maar je rembekrachtiger kan dan niet wegvallen toch? dat is nog steeds het simpele slangetje vanaf het inlaatspruitstuk naar de bekrachtiging.

Er zit wel ergens een elektrisch probleem volgens Chrysler en de ABS-lampjes gaan wel branden, maar wat kan de oorzaak zijn die het hogere stationaire toerental en het wegvallen van de bekrachtiging verklaart?
Plaats reactie