Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Gast

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de ruitenwissers voor! Van onze ouwe clio'tje ('91) blijven de ruitenwissers doorgaan. Alleen bij gebruik van de ruitensproeier gebeurt dit. Resultaat: hele reservoir (pasgevulde) ruitenvloeistof leeg en een hoop lachende mensen voor het stoplicht!
Vraag: wat kan dit zijn en is dit makkelijk zelf te verhelpen? Ik zelf denk aan een relais maar waar kan ik dit vinden? Of kan het ook de schakelaar zelf zijn?

mvgr Stoef
Maus

Maar je voorruit is tenminste schoon!

Het zou best die schakelaar wel eens kunnen wezen die kaduuk is.
-----------------
Laat U het mij alstublieft weten indien u dit schrijven niet ontvangen hebt.
[ This message was edited by: Maus on 2001-12-23 19:14 ]
Bart V

Dus je zowel je ruitensproeier als je ruitenwissers blijven doorgaan MAAR alleen als je de sproeier gebruikt, als je alleen je ruitenwissersgebruikt gaan ze weer uit????

Volgens mij werkt dat niet met een relais, dus zou je inderdaad zeggen dat het probleem in de schakelaar zit.
Gast

Als ik de ruitenwissers alleen gebruik heeft ie het niet, als ik de sproeier even aanraak blijft ie hangen. Normaal voor een paar seconden maar nu dus constant. Wat ik ook doe, de sproeier overruled alles dus blijft de boel constant doorgaan. Vandaag ga ik de schakelaar maar eens even loshalen en kijken of daar nog iets aan te doen valt.

Bedankt voor de tips, jullie horen nog van me
Gast

Was inderdaad de schakelaar!!! Paar tikjes opgegegeven en contactspray ingespoten....Werkt weer goed. Heb 'm maar niet uit elkaar gehaald ivm de nodige veertjes en heveltjes, krijg ik nooit meer in elkaar natuurlijk. Affijn, kan tenminste weer rijden zonder de wissers aan te hebben!!!

Groetjes Stoef
Plaats reactie