Ik heb onder mijn R5GTT van voor naar achter een Devil uitlaat zitten, geeft dit nog wat extra PK's? of zijn er andere voordelen? (de uilaat klinkt erg 'lief' misschien dat er nog ergens een einddempertje moet vervallen?)
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
Een andere luchtfilter!
Gaat het "lief" geluidje er wel af.
Gaat het "lief" geluidje er wel af.
mijn bakkie gaat volgende week naar de renault garage voor de vervanging van de kachelradiateur, kan ik daar meteen vragen of ze 'm op de testbank zetten voor het vermogen dan?
Hebben ze denk ik niet bij de renault dealer, moet je echt naar een specialist denk ik. In goes zit dynojet geloof ik.
Jah in Goes jah,in zeeland
Ruud Fredericks
Suc 6

Suc 6
Wat ging het kosten?On 2001-12-13 12:12, Monique
wrote:
mijn bakkie gaat volgende week naar de renault garage voor de vervanging van de kachelradiateur, kan ik daar meteen vragen of ze 'm op de testbank zetten voor het vermogen dan?
ongeveer wat de hele auto+geluidsinstallatie tot nu toe gekost heeft, ongeveer 900 piek, maar ik zit wel weer warm van de winter 

Een andere uitlaat geeft zekers vermogen winst. Mijn pa heeft een uitlaat in elkaar gebakken en toe ik er mee ging rijden bleek dat ik wat meer turbodruk had. Het is niet veel maar het is wel wat meer als anders. Mijn turbodruk stond eerst voor het laatste streepje voor het rooie. Nu zit hij over het streepje voor het rooie. dat is ongeveer 0.92 bar. Eerst had ik ongeveer 0.9 bar
There will be plenty of time to rest when your dead
Dat vind ik wel een raar verhaal. Je turbo is wel iets sneller op druk omdat hij minder tegendruk heeft, maar de wastegate opent bij een bepaalde werkdruk die eigenlijk totaal niet afhankelijk is van je uitlaatsysteem. Dus je werkdruk zou gelijk moeten blijven.
Dat is ook het enige voordeel dat een uitlaatsysteem met minder tegendruk heeft bij een tubo.
Dat is ook het enige voordeel dat een uitlaatsysteem met minder tegendruk heeft bij een tubo.
ok, 0.02 bar derbij.
das ongeveer 1% meer vermogen!!
das zeker een pietsje ja.
edit: en met minder tegendruk stijg de turbodruk wel!, omdat de uitlaatdruk minder de wastegate open drukt.
[ This message was edited by: robert on 2001-12-18 19:26 ]
das ongeveer 1% meer vermogen!!
das zeker een pietsje ja.
edit: en met minder tegendruk stijg de turbodruk wel!, omdat de uitlaatdruk minder de wastegate open drukt.
[ This message was edited by: robert on 2001-12-18 19:26 ]
Het is wel zo pieter. Ik vond het zelf ook vreemd. Mijn gt zat eerst op 1 bar maar is door slijtage enz gezakt naar ongeveer 0.9 bar. Nu mijn uitlaat veranderd is heeft hij een beetje vermogen er bij gekregen. Ik schat het zelf op 0.92 bar. Toch maar een goeie turbodruk meter kopen
There will be plenty of time to rest when your dead
Maar het is niet de uitlaatdruk die de wastegate opendrukt, maar de werkdruk (inlaat).edit: en met minder tegendruk stijg de turbodruk wel!, omdat de uitlaatdruk minder de wastegate open drukt.
Uitlaatdruk helpt graag een handje mee.On 2001-12-19 08:23, Pieter
wrote:Maar het is niet de uitlaatdruk die de wastegate opendrukt, maar de werkdruk (inlaat).edit: en met minder tegendruk stijg de turbodruk wel!, omdat de uitlaatdruk minder de wastegate open drukt.
rev it like a rental
Weet je zeker dat jouw torretje wel de goeie kant op draait?On 2001-12-18 19:24, robert
wrote:
edit: en met minder tegendruk stijg de turbodruk wel!, omdat de uitlaatdruk minder de wastegate open drukt.
[ This message was edited by: robert on 2001-12-18 19:26 ]

(als de uitlaatdruk zowiezo al iets doet, drukt ie op de achterkant van je wastegate, en duwt 'm dus dicht, jouw verhaal gaat op voor schnelle spruitstukken en grotere A/R's)
(en dan is d'r natuurlijk nog zoiets als een GT-turbo waarbij uitlaatdruk ook echt actief mee mag doen op 't actuatortje)
rev it like a rental
damm, heeft menno er langer over nagedacht dan ik gisteren.
De uitlaatdruk voor turbo wil de wastegate opendrukken; de uitlaatdruk na turbo drukt em dicht. En met een ander einddempertje verander je in eerste instantie de druk na turbo.
Na ja, dan wordt de drukval over de turbine dan maar wat hoger waardoor die meer vermogen levert? Mja, oorzaak en gevolg? Lastig, moeilijk.
---help koffie, meer koffie---
De uitlaatdruk voor turbo wil de wastegate opendrukken; de uitlaatdruk na turbo drukt em dicht. En met een ander einddempertje verander je in eerste instantie de druk na turbo.
Na ja, dan wordt de drukval over de turbine dan maar wat hoger waardoor die meer vermogen levert? Mja, oorzaak en gevolg? Lastig, moeilijk.
---help koffie, meer koffie---