ik ga zeer binnenkort een open luchtfilter plaatsen
ik zocht ff op het trc forum en kwam wat negatieve aspecten tegen....zoals:
- slecht voor motor bij korte ritten ?
- vermogen verlies ?
pluspunten:
- echt racey geluid ?
wat klopt hier van of wat heb je toe te voegen.....
en over het onderhoud...hoe gaat dat in zijn werk ? moet ik officieel spul van k&n gebruiken voor het schoonmaken ?
grtz
Jasper
euh...
Ik weet bijna zeker dat hier al uitgebreid over is gesproken op het forum. als je ff zoekt vind je het zo...
suc6
Ik weet bijna zeker dat hier al uitgebreid over is gesproken op het forum. als je ff zoekt vind je het zo...
suc6
Het verschilt ook erg per auto. Voor een GTT is het slechter dan voor een 16V, en de een zweert er bij, de ander zweert het af. Wat jij als voordeel noemt, het geluid, heeft anderen al tot waanzin gedreven en er toe geleid dat ze weer een ander filter gingen monteren.
Tuners zullen het bijna nooit plaatsen als je de auto bij hun brengt. (DBM, Achterberg)
Die zullen bijna altijd voor een vervangingsfilter gaan.
Schoonmaken heb je inderdaad de kit van de fabrikant voor nodig, omdat het om de olie gaat om het filter opnieuw mee te impregneren. Maar daar hoef je je voorlopig nog niet druk om te maken.
Tuners zullen het bijna nooit plaatsen als je de auto bij hun brengt. (DBM, Achterberg)
Die zullen bijna altijd voor een vervangingsfilter gaan.
Schoonmaken heb je inderdaad de kit van de fabrikant voor nodig, omdat het om de olie gaat om het filter opnieuw mee te impregneren. Maar daar hoef je je voorlopig nog niet druk om te maken.
He vos, je hebt mail. Het is wat Tijn zegt, de een zweert erbij de ander juist niet. Weet wel dat de nieuwe cup clio's wel open filters zitten. Zorg ervoor dat je em op een of andere manier afschermt van de motorruimte. Laat een slang vanaf e bumper koude lucht aanvoeren.
Tijdens de laatste race van de cliocup zijn alle green filters vervangen door standaard (niet open) exemplaren. De cupauto's kwamen anders niet meer door de geluidsnormering heen.On 2001-12-16 19:30, Zeeuw
wrote:
He vos, je hebt mail. Het is wat Tijn zegt, de een zweert erbij de ander juist niet. Weet wel dat de nieuwe cup clio's wel open filters zitten. Zorg ervoor dat je em op een of andere manier afschermt van de motorruimte. Laat een slang vanaf e bumper koude lucht aanvoeren.
De ruimte in de nieuwe clio onder de kap is overigens niet te vergelijken met die in een oude 16v. Er is voldoende plaats om het filter een eindje bij de motor vandaan te plaatsen, temeer omdat je natuurljk in een cupauto geen koplampunits e.d. hebt.