Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
BartK (Adrenalin)

Ik wil mijn clio16V 35mm verlagen, klopt het dat ik mijn schokdempers pas moet vervangen als ik meer als 40mm ga verlagen?
Zj*rZ

ja, ik geloof het wel.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Eigenlijk wel, maar volgens mij als je schokdempers nog goed zijn moet het kunnen...

je kan ze altijd naderhand vervangen..

ik ben 4,5 omlaag met standaard dempers :smile:
Jeroen
Contacteer:

Bij ons in de club is er 1 die zijn Coupé 60 mm verlaagd en die heeft nog steeds zijn orginele dempers.

Het rijdt goed, maar ik denk dat ze dan wel een stukkie sneller slijten.

Normaal gesproken is de grens 40 mm
-Ray-
Contacteer:

vorige week heb ik mijn clio ook 35 mm laten verlagen, alleen veren. hij heeft net een ton gelopen, dus voor de zekerheid gaan er volgende maand ook andere dempers onder (gele koni's voor en achter).

het staat in ieder geval onwijs!! :smile:
Immer wieder die verdammte Holländer
BartK (Adrenalin)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen kijken voor een setje verlagingsveren van Eibach...
Xedrah

De set verlagingsveren moet afgestemd zijn op de dempers (en andersom natuurlijk). Daarom is het altijd het beste om een complete set te kopen. Je kunt erg vreemde en ook gevaarlijke reacties krijgen van de carrosserie met de standaard demper.

Daarnaast is de gemiddelde schokdemper toch al wat jaartjes oud voordat er een andere veer opgezet wordt. Vervangen is dus sowieso wel goed.
Nick (germanstyle)

hi,

Het hoeft niet. Ik ken twingo's die 60mm en meer naar beneden zijn op normale dempers.
Ze zeggen dat de auto dan een minder goede wegligging krijgt.
Je kunt het altijd proberen. Je hoeft bij jou auto toch maar twee veren te kopen. Als het niet wil verkoop je die dingen toch gewoon weer en koop je veren met dempers.
Plaats reactie