Een kennis van mij heeft een R5GTE van 1988 en heeft het volgende probleem: als hij de auto uit zet blijft de motor toch lopen. Weet iemand van jullie wat dit kan zijn?
JW
Ik weet wel als diesels olie beginnen aan te zuigen dat je ze dan niet meer uit krijgt. Maar dit heeft te maken met overdruk in het carter. Misschien dat er olie op de zuigers komt en dat hij daardoor blijft doorlopen. anders zou ik het niet weten
There will be plenty of time to rest when your dead
Menno, wat houdt dat eigenlijk in "kool in de cilinderkop". En wat moet je er dan aan laten doen?On 2001-12-12 21:56, Menno
wrote:
nog een paar wilde klappen maken is vaak erg veel kool in de cilinderkop. Als ie echt volledig niet uitgaat lijkt 't me een bedradingsprobleempje
kool is restant van verbranding in je motor. Vooral als de motor veel olie verbruikt, of erg rijk staat afgesteld, kan er veel koolaanslag ontstaan. D'r zijn denk ik wel schoonmaakmiddeltje voor(geloof niet dat ik daar vaak in geloof, maar toch, ze zijn er wel) of een keer een flink end blazen om alles lekker schoon te branden.
Maar wat is nu precies de klacht, nog ff blijven pruttelen, of helemaal niet meer uitgaan?
Maar wat is nu precies de klacht, nog ff blijven pruttelen, of helemaal niet meer uitgaan?
rev it like a rental
Nadieselen gebeurt vooral als je veel korte ritjes maakt,en de verbranding niet optimaal is,hierdoor krijg je koolaanslag op zuigers en cilinderkop en dit gaat gloeien.
Goed warm rijden(snelweg)is meestal de oplossing
Groeten
Goed warm rijden(snelweg)is meestal de oplossing
Groeten
ff checken of alles wat alleen bij de laatste stand van 't contactslot aan hoort te staan, echt uit is als 't slot een stand terug staat. Als dat zo is is het erg onwaarschijnlijk dat 't aan 't contactslot ligt. Goeie moeglijkheid is dan dat een van de voedingsrelais van de benzinecomputer blijft hangen. ff schoonmaken/cq inspuiten met contactspray dan maarOn 2001-12-12 22:11, JW
wrote:
Ik vindt dat dat de auto echt blijft lopen. Meestal laat hij de koppeling op komen zodat hij afslaat. Ik dacht zelf ook aan het contactslot, maar ik twijfel hieraan omdat voor de rest wel alles "uit" gaat.
rev it like a rental
Je hebt toch niet toevallig met de bedrading gespeeld voor de fan via switch of constant te laten draaien. Want dan kan het zo zijn. Je switch geeft spanning aan het relais voor de Fan. Die spanning komt van het contactslot. Nu ga jij rijden. het ding wordt lekker warm en het thermo contact slaat in. geeft ook spanning aan het relais. Jij zet contact uit en auto blijft lopen. Het thermo contact verziet namelijk nu het contact gedeelte van spannin en het ding blijft dus lopen. Ik neem aan dat die ook een elektronische onstaking heeft. Moet je de auto eens van contact afzetten terwijl de motor loopt en kijken bij de onsteking of er gewoonspanning op blijft staan. Dan is het een elektriek probje.
hopelijk heb je er wat aan
hopelijk heb je er wat aan
Heel simpel,je bobine blijft ergens stroom krijgen,dat kan zelfs al vanaf de aanstekerstekker als je daar iets inplugt.bv
ik had een acculadertje voor mijn afstandbestuurbare auto die ik in de sigarettenaanstekker kon doen.het aparaatje ging laden en laadde zo mijn accuutje op van mijn autotje,maar als ik de auto uitdeed van het contactslot,haalde de bobine en de benzinepomp de stroom bij dat kleine accutje vandaan
ik had een acculadertje voor mijn afstandbestuurbare auto die ik in de sigarettenaanstekker kon doen.het aparaatje ging laden en laadde zo mijn accuutje op van mijn autotje,maar als ik de auto uitdeed van het contactslot,haalde de bobine en de benzinepomp de stroom bij dat kleine accutje vandaan