Sinds er de laatste keer kortsluiting ontstond bij de mislampen (voor) van mijn 5je doen de mistlampen het niet meer. Het lampje op het dashboard gaat wel branden maar de lampen niet. Ik heb al nieuwe lampen geprobeert en alle zekeringetjes nagekeken. Heeft er iemand enig idee waar ik nu verder kan gaan zoeken?
volg met de multimeter de draadjes...
veel success want meestal is dit een grote %&%^&zooi
veel success want meestal is dit een grote %&%^&zooi
Zeker ervaring meeOn 2001-12-10 13:03, Ploegah
wrote:
volg met de multimeter de draadjes...
veel success want meestal is dit een grote %&%^&zooi




Ach gokjeOn 2001-12-10 13:09, Ploegah
wrote:hoe weet jij dat ????On 2001-12-10 13:06, Eric H
wrote:
Zeker ervaring mee![]()
![]()
![]()
![]()
:lol:
Trouwens de verbouwing van de 5 GT is leuk om te zien op je site. Die twee aansluitingen voor je lamp zijn very strange...
Ja Vandaar mijn verzoek eerder op deze site voor een bedradings specialist.
Maar er reageert helemaal niemand ( ja 1 persoon maar daar hoor ik helemaal niets meer van ( geintje Tino ))
Maar er reageert helemaal niemand ( ja 1 persoon maar daar hoor ik helemaal niets meer van ( geintje Tino ))
Zou het kunnen dat er een relais (of hoe schrijf je dat) kapot is??? en zo ja: waar kan ik die vinden???
Je controle lampje zit aangesloten op je relais, dus die gaat alleen branden als je relais schakelt. Het gedeelte van de schakeling met het relais en de schakelaar is dus goed.
Je moet het probleem dus zoeken bij de bedrading en zekeringen van de mistlampen zelf. Je moet dus even de multimeter er aan hangen en de bedrading doormeten.
Je moet het probleem dus zoeken bij de bedrading en zekeringen van de mistlampen zelf. Je moet dus even de multimeter er aan hangen en de bedrading doormeten.
en zijn er dan bepaalde punten waar ik kan meten? (ik ben niet zo thuis in electronica land)
Begin bij het draadje die uit de mistlamp komt (daar staat zeker geen stroom op) en zoek net zolang tot dat je het gevonden hebt. Je kan ook bij je schakelaar beginnen. (is er makkelijk in en uit te halen, kijk wel uit want zoals je weet neuk je met geweld een ezel en met beleid de hele stalOn 2001-12-10 14:39, stroker
wrote:
en zijn er dan bepaalde punten waar ik kan meten? (ik ben niet zo thuis in electronica land)
Apart gemeld Ploegah.....
Maar een waarheid als een koe
Maar een waarheid als een koe
Owkee dan zal ik dat eens gaan proberen 

-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Dit probleem heb ik ook.
Laatst had ik ook geprobeerd mijn mistlampen van mijn ph2 te maken.
1tje deed het er heel even maar omdat de lamp vanbinnen nat was door het vocht wat ik niet gezien had kreeg ik kortsluiting.
Na een tijdje heb ik weer geprobeerd om die dingen te gaan maken. Een aantal dolle boutjes eruit geboord en dergelijke.
Nieuwe lampjes gekocht maar ze deden het niet.
Op de kabels naar de mistlampen staat wel stroom, maar weet niet hoeveel, ik heb alleen een +/- meter.
Maar de lampen doen het niet.
Zekering kapot?
of?
Laatst had ik ook geprobeerd mijn mistlampen van mijn ph2 te maken.
1tje deed het er heel even maar omdat de lamp vanbinnen nat was door het vocht wat ik niet gezien had kreeg ik kortsluiting.
Na een tijdje heb ik weer geprobeerd om die dingen te gaan maken. Een aantal dolle boutjes eruit geboord en dergelijke.
Nieuwe lampjes gekocht maar ze deden het niet.
Op de kabels naar de mistlampen staat wel stroom, maar weet niet hoeveel, ik heb alleen een +/- meter.
Maar de lampen doen het niet.
Zekering kapot?
of?
some people are alive only because it's illegal to kill them
maak eens ee nieuwe aarding(massa) naar die aansluiting,is bij vele auto's het probleemChrisv schreef:Dit probleem heb ik ook.
Laatst had ik ook geprobeerd mijn mistlampen van mijn ph2 te maken.
1tje deed het er heel even maar omdat de lamp vanbinnen nat was door het vocht wat ik niet gezien had kreeg ik kortsluiting.
Na een tijdje heb ik weer geprobeerd om die dingen te gaan maken. Een aantal dolle boutjes eruit geboord en dergelijke.
Nieuwe lampjes gekocht maar ze deden het niet.
Op de kabels naar de mistlampen staat wel stroom, maar weet niet hoeveel, ik heb alleen een +/- meter.
Maar de lampen doen het niet.
Zekering kapot?
of?
dus de zwarte draad ff onderbreken en nieuwe massa van kas aan.ben je al eens tuk verder me
Voor degenen die graag willen weten waar het Relais zit: Die zit vanaf je bestuurdersstoel rechts, tussen je percolatiefan en je rechterkoplamp in.
Er zijn er 2, 1 van je percolatiefan en de ander van je mistlichten, heel simpel te weten welke wat is, gewoon kijken van welke er een draad naaar de percolatiefan gaat, die moet je niet hebben
Er zijn er 2, 1 van je percolatiefan en de ander van je mistlichten, heel simpel te weten welke wat is, gewoon kijken van welke er een draad naaar de percolatiefan gaat, die moet je niet hebben

-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Kej thnx.Steven (Fiets) schreef:Voor degenen die graag willen weten waar het Relais zit: Die zit vanaf je bestuurdersstoel rechts, tussen je percolatiefan en je rechterkoplamp in.
Er zijn er 2, 1 van je percolatiefan en de ander van je mistlichten, heel simpel te weten welke wat is, gewoon kijken van welke er een draad naaar de percolatiefan gaat, die moet je niet hebben
En gille, wat bedoel je precies met nieuwe massa van kas aan?
some people are alive only because it's illegal to kill them
massa ergens van een bout die in de kas ergens ingedraaid is zoals subframe,enzo......Chrisv schreef:Kej thnx.Steven (Fiets) schreef:Voor degenen die graag willen weten waar het Relais zit: Die zit vanaf je bestuurdersstoel rechts, tussen je percolatiefan en je rechterkoplamp in.
Er zijn er 2, 1 van je percolatiefan en de ander van je mistlichten, heel simpel te weten welke wat is, gewoon kijken van welke er een draad naaar de percolatiefan gaat, die moet je niet hebben
En gille, wat bedoel je precies met nieuwe massa van kas aan?
losmaken proper maken met stalen borstel en van daar uit kabeltje met oog aan tussen bout mee draaien,en kabeltje aan massa van je mistlichten,e klaar is kees
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Ok, ga ik t binnenkort nog s proberen. thnxgille (mountainbike) schreef:massa ergens van een bout die in de kas ergens ingedraaid is zoals subframe,enzo......Chrisv schreef:Kej thnx.Steven (Fiets) schreef:Voor degenen die graag willen weten waar het Relais zit: Die zit vanaf je bestuurdersstoel rechts, tussen je percolatiefan en je rechterkoplamp in.
Er zijn er 2, 1 van je percolatiefan en de ander van je mistlichten, heel simpel te weten welke wat is, gewoon kijken van welke er een draad naaar de percolatiefan gaat, die moet je niet hebben
En gille, wat bedoel je precies met nieuwe massa van kas aan?
losmaken proper maken met stalen borstel en van daar uit kabeltje met oog aan tussen bout mee draaien,en kabeltje aan massa van je mistlichten,e klaar is kees
some people are alive only because it's illegal to kill them
Probleem heb ik ook. Bij mijn is de relais voet en het relais te ver aangetast door het vocht. Als ik de lampjes aanzet blijven ze 15 sec branden dan gaan ze uit. Door de warmte en slechte contacten schakelt het relais dan niet meer. Probeer een nieuw relais en relais voet.
Derby
Derby
Als het meezit heb ik binnenkort wel een mistlamp susteem te koop
Komt van een R19 met gele mistlampen (weet niet of dat past op een GTT). Mensen die mij helpen met het overzetten van het blok hebben eerste keus, maar anders mogen ze gewoon weg. Dus alles wat je nodig hebt voor de mistlampen voor 25 eurootjes (moet je het er wel zelf afhalen).
Greetz,
Jeroen

Greetz,
Jeroen