Bij de clio 1.2 van mij is een vreemd probleem:
ten eerste als ik rem dan remt hij meestal goed. maar soms moet ik hem helemaal tot te plaat drukken omdat er bijna geen remdruk is. (levensgevaarlijk)Ik heb nieuwe remblokken. schijven voor trommels achter. Mijn handrem funcitioneert goed. Kan het mijn hoofremcilinder zijn? Mijn remvloeistof pijl is nog steeds om max. (ik verlies geen vloeistof) Wat kan dit zijn.
als je dan gelijk nog een keer trapt, hebbie dan wel remdruk? Remt ie dan bijna op de bodem wel?
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat 't automatische spanners van je achterremmen lopen te muiten. Je gebruikt dan de volledige pedaalslag om de achterschoenen te verplaatsen, ipv remdruk opbouwen.
hoe strak staat trouwens je handrem?
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat 't automatische spanners van je achterremmen lopen te muiten. Je gebruikt dan de volledige pedaalslag om de achterschoenen te verplaatsen, ipv remdruk opbouwen.
hoe strak staat trouwens je handrem?
rev it like a rental
daar zat ik zelf ook aan te denken, die automatische afstellers. De handrem staat ongeveer op 4 klikjes (dit is toch normaal)
Ook pompend remmen wil dan niet meer. Dat is het vreemde..
Ook pompend remmen wil dan niet meer. Dat is het vreemde..
-
hoofdremcilinder is die misschien stuk??
Het lijkt inderdaad erg veel op een kapotte remcylinder. Je moet even je voor en achter remmen uitelkaar halen, schoonmaken en controleren, mischien komt er iets aan het licht.
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-07 21:17 ]
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-07 21:17 ]
-
1.2 clio,
Heb je ABS? Heb zelf m'n 19 16v bij de dealer staan voor reparatie.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Bleek dat m'n ABS muurvast zat:sad:. Misschien dat het daar aan ligt als je abs hebt?
Marcel
Heb je ABS? Heb zelf m'n 19 16v bij de dealer staan voor reparatie.

Marcel
Nou, mijn ABS werkt nog. Het is weer weekend. Drie aanslagen op mijn auto in een uur.
Eerst zo'n beunhaas, die z'n achterklep van het bussie niet goed dicht had. Vliegen er opeens een circkelzaag, 2 gereedschapskisten en een hoop zooi voor me op de weg. Takketakketak, ABS werkt, geen schade. Zet de auto dus met de alarmlichten aan op de weg om ff te helpen met de zooi. Staat dus een hele rij mensen met boze bekken te wachten. Rij weer weg, moet haast meteen linksaf, geef richting aan, EN DAN GAAT ZO'N LOMPE BOERENTRIEN MET ZO'N VERLOPEN INTEELTHARSES me inhalen. Weer vol op de rem.
Ben ik bijna thuis, rij ik langs een Ford garage, klapt daar zo'n oetlul met z'n net opgehaalde burgerbak de weg op. Weer vol in de rem. Dit belooft nog wat vandaag !
Eerst zo'n beunhaas, die z'n achterklep van het bussie niet goed dicht had. Vliegen er opeens een circkelzaag, 2 gereedschapskisten en een hoop zooi voor me op de weg. Takketakketak, ABS werkt, geen schade. Zet de auto dus met de alarmlichten aan op de weg om ff te helpen met de zooi. Staat dus een hele rij mensen met boze bekken te wachten. Rij weer weg, moet haast meteen linksaf, geef richting aan, EN DAN GAAT ZO'N LOMPE BOERENTRIEN MET ZO'N VERLOPEN INTEELTHARSES me inhalen. Weer vol op de rem.
Ben ik bijna thuis, rij ik langs een Ford garage, klapt daar zo'n oetlul met z'n net opgehaalde burgerbak de weg op. Weer vol in de rem. Dit belooft nog wat vandaag !
-
ik ken dat probleem maar al te goed het wil ook wel zijn dat je abs pomp inwendig lek kan zijn daar heeft momen teel de mercedes-benz vito ook erg veel last van ik heb er in delaatste maanden al een stuk of 30 vervangen suc6 ermeeOn 2001-12-08 00:16, MAS
wrote:
1.2 clio,
Heb je ABS? Heb zelf m'n 19 16v bij de dealer staan voor reparatie.Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Bleek dat m'n ABS muurvast zat:sad:. Misschien dat het daar aan ligt als je abs hebt?
Marcel
He Arie, zit je hart nog wel op zn plek? Man, of je het allemaal ff heel laat!
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Hee Arie, je ABS en knipperlichten werken dus.
Maarre, doet je toeter het ook?
Ik vindt dat de R19 een aardige toeter heeft, die van de R21 en R25 klinken weer een stukkie beter.
Ik vindt dat de R19 een aardige toeter heeft, die van de R21 en R25 klinken weer een stukkie beter.
On 2001-12-08 11:29, ARJEN
wrote:
EN DAN GAAT ZO'N LOMPE BOERENTRIEN MET ZO'N VERLOPEN INTEELTHARSES me inhalen.

Ik denk dat je maar beter thuis kan blijven.
Ik had vandaag ook zo'n soort voor me. Mevrouw stond op de rechterbaan (voor rechtdoor), ik sta links (ook voor rechtdoor). Bedenkt die trut zich ineens dat ze toch linksaf de snelweg weer opwil!:evil: Bijna dus m'n auto zowel van voor als van achter een stukje korter.
-
Dat probleem heb ik dus. M'n hydroliek pomp? voor de ABS moet vervangen worden. Kheb gisteren een offerte gekregen van de garage.On 2001-12-08 11:51, DaTaDuDe
wrote:
ik ken dat probleem maar al te goed het wil ook wel zijn dat je abs pomp inwendig lek kan zijn daar heeft momen teel de mercedes-benz vito ook erg veel last van ik heb er in delaatste maanden al een stuk of 30 vervangen suc6 ermee

Ik vind dat de R19 een kl*te toeter heeft, dat ding gaat veel te zaggies. De enige goed claxon is een dubbele, de 19 heeft een enkele. (de mijne tenminste)On 2001-12-08 13:26, Willem Snoek
wrote:
Hee Arie, je ABS en knipperlichten werken dus.