Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michel Meganefreak
Contacteer:

waar moet de monteur rekening mee gaan houden, sensoren van de airbag en gordels neem ik aan?? Kunnen deze uitgeschakeld worden dmv het comutersysteem wat ze bij de dealer hebben ??

Graag jullie ervaringen :smile:

-----------------
Fast & Furious: Life begins at 180!
[ This message was edited by: meganefreak on 2001-12-15 19:06 ]
Jan-Geert (Momentsleutel)

of je doet gewoon t lampje eruit ( net zoals bij steun de beun als ie t lampje niet kan resetten...)
Maus

Maar je moet toch eerst de airbag uitzetten via de computer, als je het stuur eruit wilt halen, toch?

nee dat hoeft niet , als je het stekkertje loslaat doet iet niks, alles doet dan niks meer
Maus

En dan knalt die zak niet tegen je kop aan?

nee , ik werk dagelijks met airbags , je kan het stuur er gewoon uithalen enzo , als je dan op contact zet gaat wel je lampje branden , je kan dit denk ik niet uitzetten.. misschien de dealer wel.. maar de beste oplossing lijkt me een org. sportstuur met airbag
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik heb ff met die kennis van me gebeld die monteur is en die monteerd hem ff van de week, het schijnt inderdaad dat je die sensor moet afkoppelen en dat lampje op het dashboard moet uitschakelen, dit was wel mogelijk volgens hem.

Org. sportstuur met airbag is het beste maar niet bepaald een optische verbetering want die dingen zien er echt niet uit, qua diameter schiet het dan ook niet echt veel op. Ik heb nu een Momo 32cm stuur gekocht en deze is maar een slag kleiner dan orgineel, het ziet er wel beter uit en geeft veel meer grip dan het orgineel met leer beklede stuur.

Maar ik laat ze van de week er maar ff mee klooien dan komt het vast wel goed :smile:

oke success!
Michel Meganefreak
Contacteer:

thanx, gaat wel lukken denk/hoop ik :smile:

dacht het wel , bij de dealer kunnen ze iets meer met de autos via de computer dan wij , niet alles wordt nl voor anderen vrijgegeven
Michel Meganefreak
Contacteer:

ja klopt, ze hebben zo'n hele database in de labtop staat en daarmee kunnen ze alle sensoren nalopen geloof ik, leuk speelgoed :smile:

zekers. , moet die dialogys nog eens hebben voor onderdelen , de lui die hier op t magazijn zitten weten niks van oude autos
Michel Meganefreak
Contacteer:

zo, vandaag geprobeerd samen met de monteur het momo stuur te monteren, blijkt dat er een naaf bij zit voor de megane zonder airbag.......:sad:

dus hij zit er nog niet in, weet iemand of er naven voor de markt zijn voor auto's met airbag??? en dus speciaal de megane 2.0 16v uit 96 :wink:

greetz

Michel
Michel Meganefreak
Contacteer:

waarschijnlijk eentje gevonden, wel zonder TUV en dus miss. omwisselen met de apk maar ja.....

laat het nog ff weten of het gaat lukken, wordt wel een duurder geintje als ik d8 zo want zo speciale airbagadapterkit is onderhand net zo duur als het stuur.......maar ja ben wel vrij orgineel zo dadelijk, miss. wel 1 van de weinige coupe 16v's met sportstuur en het rijd gewoon veel beter das de hoofdreden :lol:
Plaats reactie