Weet iemand hoe het precies zit met de wielbasis van de R21 ? Was het niet zo dat de 2 liter auto's een langere wielbasis hadden dan de 1700's. Houdt dit ook in dat een 2 liter turbo motor niet in een 1700 model past ? Vraag dit ivm met een vraag die ik heb gekregen van een Iranier.
Heb enkel eens ooit gehoord dat de tunnel (dieje bult int midden van den oto) veranderd moet worden, ne grotere. O.w.v. dat de versnellingsbak een gedeelte onderin zit. Alhoewel dat ik hieraan sterk twijfel dat dit wel waar is. Voor de rest moet nen 21turbo motor daarin te krijgen zijn zonder problemen. Ik zou wel de volledige ophanging overbouwen, turbo staat namelijk breder op zijn pootjes. Nen alpine V6 blok moet hier zelfs in gaan, pas perfect op de boite(versnellingsbak) van 21turbo als ik me niet vergis. Met een beetje goeie wil gaat alles!!!!
De R21 met dwarsgeplaatste motoren hebben een wielbasis van 2.66m en met de motor in lengterichting hebben een wielbasis van 2.60m.
Ik zou niet weten wat de chassisverschillen zijn tussen beide modellen. Dat staat waarschijnlijk wel in de R21 vraagbaak
Ik zou niet weten wat de chassisverschillen zijn tussen beide modellen. Dat staat waarschijnlijk wel in de R21 vraagbaak
Het verschil kan dan enkel in de ophangingsarmen en de voortrein zoals ze hier zeggen zitten, de geschroefde balken onder de motor bedoel ik hiermee. Want ge ga me toch nie vertellen dat renault 2 verschillende chassis zou gemaakt hebben.