Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

IK heb een probleem er zijn denk ik 3 lampjes kaopt 1 bij mijn oliedrukmeter en oliepijl die 3 klokjes in het midden zeg maar.
En 1 lampje achter de benzinemeter zijn deze makkelijk te vervangen door bv gewoon de zwarte kap er boven af te halen en zijn ze er dan gemakkelijk uit te halen?
Zo ja zou het mogelijk zijn om ze voor een andere kleur te veranderen en zou dit mooi zijn?
Graag tips waar je op moet letten of een bepaalde manier van er uit halen wou dit lekker op mijn zondagje gaan doen
- Monique -
Contacteer:

Je moet inderdaad de zwarte kap erafhalen, dan zitten daar waarschijnlijk torx-schroeven onder die je los moet draaien. Dan kun je als het goed is de hele cockpit eruithalen. Kleur kun je alleen veranderen door er andere wijzerplaten in te zetten. Lampjes kun je dan ook zo vervangen.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Je moet de bovenste kap er af halen, zijn 5 schroeven. Nadat de kap er af is, kun je de klokken losmaken en naar voren halen. Let op met stekkers, vooral op de temp. display aansluiting.

De kleur is niet makkelijk aan te passen, omdat dit verwerkt zit in de tellerbak enzo.

Lampjes vervangen is een eitje.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno

En als je nou een andere kleur tellerbladen monteert, eventueel icm gekleurde lampjes, dan moet je toch een heel end op weg zijn?
rev it like a rental
Anonymous

ja zouden er witte tellerplaten of zo te koop zijn en dan mooi blauw of groen licht er achter maar heb dat nog nooit gedaan dashboard er afgehaald.
Kan toch niet veel kapot maken of zo he ben namelijk noet zo technisch maar wil namelijk ook metteen effe kijken of het stekkertje van de oliedruk mischien bovenin los zit.
Want onder was hij goed anders zal de oliedruksensor wel gewoon kapot zijn moet ik die toch maar een nieuwe halen alleen daar kom je vrij rot bij zei mijn vader klopt dat moet de radiateur of zo er ook uit anders is er bijna niet bij te komen
Anonymous

Bij mij is het lampje van de oliepijlmeter kapot. :sad: (ik heb ook zo'n dashboard, bij de Phase 3 Clio RSi is dat standaard) Ik moet het nog steeds doen. Ik heb ook begrepen dat het stuur OOK gedemonteerd moet worden? Vandaar dat ik er tegenop zie...

Groeten,

Dennis
Bas
Bestuurslid

Dennis, jij hebt toch ene 16v interieur in die rsi?
Dan hoeft het stuur er niet af hoor, gewoon de bovenste zwarte helft losmaken en voorzichtig naar je toe en naar boven trekken. Boven het dashboardkastje zitten 2 klemmen in de andere helft van het dashboard, daar moet je even voorzichtig doen.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Maus

Ook voor de Clio zijn er witte tellerplaten te koop.
Wil je een andere kleur verlichting, dan zal je er ook een ander stukje plexiglas in moeten zetten (het plexiglas is nl oranje).
Anonymous

Ja ik heb zo'n 16v dashboard. Ok Bas, bedankt voor het advies. Ik ga ermee aan de slag.

Groeten,

Dennis
Bas
Bestuurslid

On 2001-12-02 12:45, Maus
wrote:
Wil je een andere kleur verlichting, dan zal je er ook een ander stukje plexiglas in moeten zetten (het plexiglas is nl oranje).
Zie :smile:, ik wist het niet zeker, maar ik vermoedde het wel. Ik moet zeggen dat Golf-blauw wel mooi is!
Bas
Bestuurslid

Succes Dennis
illuminator

[quote]
On 2001-12-02 12:45, Maus
wrote:
Ook voor de Clio zijn er witte tellerplaten te koop.

Die zijn er inderdaad te koop
Alleen dat setje kost 150 piek ongeveer. Vindt een wit setje zeer mooi maar wel een beetje veel geld. Nu weet ik dat er op de site van koen een voorbeeld stond om ze zelf te maken. Is er misschien iemand die dit geprobeerd heeft??
en zo ja. Werkt die mooi?? >-)
want dat is een iets goedkopere oplossing
Maus

Een witte tellerplaat met oranje cijfers staat ook wel aardig. Ik denk dat het met blauw licht ook heel mooi zal zijn.
Maus

Als je een beetje bedreven bent met een goed tekenprogramma, dan kan je zelf tellerplaten maken (aan de hand van de originele). Je kan dan ook een ander lettertype gebruiken enzo.
Dat kan je dan weer uitprinten op stevig (glad)papier, even netjes uitsnijden en voila, je zelfgemaakte tellerplaten!:smile:
Anonymous

EEN EITJE is het om de lampjes te vervangen. Ik heb het gister ook gedaan (toevallig he?) Het enige wat je hebben moet is een torx 15 en een schroevendraaier. Bovenin zijn 3 schroeven, aan de zijkanten van het dachboard (bij de deuren) zit ieders kant 1. Heb je de kap los, en wil je naar de oliedrukmeter kijken, dan kun je dmv 2 schroeven los te draaien er zo bij. Bij de km-teller (waar ik bij moest>-) is het iets moeilijker. Daar moet je, dacht ik, de kap los halen bij het stuur. Als je die los hebt, kun je 2 schroefjes zien zitten. Die kun je met wat enig speur, trek en duw werk vinden. Als je deze los hebt, dan kun je het frame loshalen. 't Is moeilijk te zeggen waar die kloote schroefjes zitten, maar ik woon wel dichtbij, en kan dus zo ff langs komen! ALLEEN omdat ik het niet wist dat die schroefjes daar zaten, heb ik de toerenteller een beetje misvormt. De wijzer komt niet meer onder de 1000 toeren. Wat voor mij heel belangrijk is, omdat ik op deze manier kan zien wanneer mijn motor bijna af gaat slaan (EN DAT GEBEURT REGELMATIG!). Dit zal ik dadelijk wel ff proberen op te lossen! Veel succes verder, en je kunt me bellen! UNNE HELLEMONDER!
Anonymous

maar hoe draai je die lampjes er uit zitten kapjes om heen
Maus

Huh? Kapjes om lampjes? Hoe bedoel je?
illuminator

Als je ze zelf uitprint op papier betekent dat dus ook dat je alle cijfertjes eruit moet snijden.
Of je moet het op doorzichtig papier printen maar dat is ook niet echt mooi.
Bart V

Als je lampjes gaat vervangen, vervang ze dan allemaal, dan hoef je morgen niet weer alles los te halen omdat er een andere kapot is.
Super5

On 2001-12-02 14:03, MICHEL CLIO.16V
wrote:
maar hoe draai je die lampjes er uit zitten kapjes om heen
Kapjes?
Je bedoelt die vierkante plastic zwarte knopjes? Gewoon daaraan halve slag draaien en je trekt 't er zo uit. En volgens mij worden nieuwe lampjes met de kapjes geleverd of heb ik dat verkeerd?
Think Different: Think Supercinq!
Bart V

De grote lampjes (2 watt) die voor de dashboard verlichting zorgen zijn gewoon steek lampjes en kun je uit het zwarte fittinkje trekken. De kleine zwarte lampjes voor de indicatielampjes zijn 1 geheel, die moet je compleet vervangen. Die dingen zijn trouwens nog best prijzig.
illuminator

Heb even gebeld naar NL power en ze hadden zowaar nog een setje witte tellerbladen liggen. Heb ze gelijk opgehaald. Ben daarna begonnen met de 3 metertjes in het midden er uit te halen. Het plexiglas is niet oranje maar op de achterkant van de plaatje zit oranje lak. Ik heb nu achter de nieuwe witte plaatjes een blauw plasticje gemaakt. Van een A4 mapje. Is overal te koop. Waar een kannetje staat en de letters -bar- heb ik het blauwe papier niet gemaakt. De wijzertjes heb ik rood gemaakt. Met rooie nagelak. (Altijd makkelijk als je een zus of zusje hebt). Je kunt ook speciale verf halen maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan!! Morgenavond weer inbouwen en dan maar eens kijken wat het resultaat is.
Bas
Bestuurslid

Oeh, illuminator, dat klinkt wel cool.
Als je eens in de buurt bent :smile:
illuminator

Is goed bas. Als ik in de buurt ben bel ik wel een keertje. En anders op de eerste meeting van het nieuwe jaar. :smile:
Anonymous

Creatief met nagellak zeg maar!
Maus

En je zusje maar advragen hoe het komt dat d'r potje nagellak zo snel leeg is.
Plaats reactie