Jongens jongens jongens waar moet het heen met de tuningswereld. Ga ik vandaag naar Speed&Design om me eens een beetje voor te laten lichten over verlagingssets e.d. Staan er daar van die 18-jarige snotneuzen die net in de panda van hun moeder mogen rijden met een stalen gezicht mij te vertellen dat mijn clio 75 mm voor en achter omlaag kan... Tsja, nog ff knul en dan ben je chef...
Het verhaal is als volgt: Van de week moest ik voor de APK met mijn Clio 1.4 van dec. 93. Om een kort verhaal lang te maken: afgekeurd op de (originele) veer rechtsvoor, klein stukje onderin afgebroken. Balen dus, maar die bolle keurmeester heeft gewoon gelijk.
Het plan was al om te gaan zakken, dus dat moet dan nu maar meteen gebeuren. Na rondgesnuffeld te hebben in dit forum en op meerdere sites, denk ik zelf aan 35mm voor en 45 mm achter. Ik heb er 15 inch BSA Phoenix onder (6,5J x 35) met bandenmaat 195/45/15.
Ik heb ook begrepen dat de ET-waarde erg belangerijk is, volgens mij is de standaard waarde 34, correct me if i am wrong!
Wie heeft er ervaring met deze maten en heeft dus nuttige tips die mij in deze verder kunnen helpen met het dichter tot moeder aarde brengen van mijn trots??
THNX!!!
Immer wieder die verdammte Holländer
Waarom wil jij achter meer velagen dan voor?
1e Het heeft slechte resultaten voor de wegligging.
2e Het ziet er ook niet uit.
Doe voor 45mm en achter 35mm.
Mzzl...
1e Het heeft slechte resultaten voor de wegligging.
2e Het ziet er ook niet uit.
Doe voor 45mm en achter 35mm.
Mzzl...
Waarom? Afgekeken van anderen... 
Volgens mij staat een clio van zichzelf al een beetje op z'n neusie, of is dit optisch bedrog?
Volgens mij staat een clio van zichzelf al een beetje op z'n neusie, of is dit optisch bedrog?
Immer wieder die verdammte Holländer
oke we gooien het nog een keer in de groep.
voor verlagen niet emer doen dan een keer 30 a 35 mm. kom je daaronder heb je andere dempers nodig. doe je het niet dan gaan je dempers na verloop van tijd dr aan.
et waarde is dus het verhaaltje velg naar binnen velg naar buiten. clio heeft 34. 35 is dus niet de bedoeling.
dan staat de velg dus meer naar binnen als orgineel. en juist het naar buiten zetten is mooier. + dat je een probleem kan krijgen met aanlopen en je remklauwen. ookal zou 35 bestwel kunnen passen.
je zou dus naar 30 toe moeten.
voor verlagen niet emer doen dan een keer 30 a 35 mm. kom je daaronder heb je andere dempers nodig. doe je het niet dan gaan je dempers na verloop van tijd dr aan.
et waarde is dus het verhaaltje velg naar binnen velg naar buiten. clio heeft 34. 35 is dus niet de bedoeling.
dan staat de velg dus meer naar binnen als orgineel. en juist het naar buiten zetten is mooier. + dat je een probleem kan krijgen met aanlopen en je remklauwen. ookal zou 35 bestwel kunnen passen.
je zou dus naar 30 toe moeten.