Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Arjen

Arjen

Maar het is absoluut indrukwekkend.
Maus

On 2001-11-26 15:35, turbo_arie
wrote:
Een man van weinig woorden?:wink:
Anonymous

Jongens ,
ik ben echt niet kapot van die Rotzooi van Remco's en andere troep ga gewoon naar een goeie zaak en koop goede spul!bouw het langzaam maar Goed op!!
Neem bv de versterkers van Audison tjaa dat zijn echt de beste versterkers die er zijn klinken het beste en presteren het beste!
Jaa RockFord is zeker goed maar klinkt nog lang niet zo goed als Audison
En dan hebben we Emphaser die maakt een subwoofer De EBR112XT sjeee zeg die gaat hard en strak en zit bij de TOP 5 van de beste woofers in Kist en dat voor maar 699 gulden heb er zelf een en ik weet zeker dat een Cerwin Vega Vega series of een Kicker Solobaric of een Rockford of welk merk dan ook in deze prijsklasse niet harder beukt!!
Of neem de Composets van Focal klinken super een van de beste betaalbare luidsprekers natuurlijk heb ik liever een Dynaudio of CDT audio maar die zijn ook 2 keer duurder

groetjes XXTreMe
Anonymous

Heb je die naam van je ouders gekregen? :wink:
Zj*rZ

Fan van ACR zeker?

Xtreme..... staat ook op die woofer van emphaser zeker :smile:

En heb je Een Xpulse versterker in je auto (zo ja, welke)? Heel goed spul ook, lekker onbekend voor de meeste Nederlanders maar echt super!!

Btw. ben het bijna helemaal met je eens, alleen zit die 12" vierkante solobaric inmiddels rond dezelfde prijsklasse als jouw sub (moet je alleen nog zelf een kissie maken) maar die gaat zelfs harder dan de ex 15 T van Emphaser. En das volgens mij de grotere broer van jouw 12 " (correct me if i'm wrong)
Maar neem je bv de em 12 neo die rond de zelfde officiele prijsklasse zit als de 12 " solobaric (zelfs +/- 200 piek goedkoper is), die gaat wel een heel stuk harder!

Groeten :smile:

<font size=1>[ This message was edited by: ZjorZ on 2001-11-28 23:35 ]</font>
Anonymous

Hoi Die hard ,

Dat klopt de XT15 is de grote broer maar dat is de oude versie XT15 ik heb de nieuwe XTreme 12 T2 !! en die gaat veel harder en geloof me ook veel harder als de kicker!!
Wij hebben hem bij ACR getest
1 Cerwin Vega 15 "'in dichte kist
2 Solo Baric L7 geloof ik de grotere broer in originele kist
3 Emphaser EB112XT2!!in originele kist

De winnaars zijn in deze volgorde
1 De Emphaser
2 Cerwin Vega
3 Kicker Solo Baric

en ik ben geen fan van ACR maar Fan van goed Spuk
btw ik heb een 4 kanaals Emphaser versterker
een duurdere 2 weg composet van Emphaser
rearfill van Rodek en de Beest de woofer van Emphaser

groetjes Barry
Zj*rZ

Kewl :smile:
Woon je in de buurt bij een ACR shop? En zo ja, zijn die prijzen hetzelfde als bij de ACR winkels in Duitsland. Heb namelijk alleen maar hun internetsite en reclame advertenties gezien maar ben nog nooit in een van die winkels geweest.
Groeten
Mark
Contacteer:

Beste mensen

we hebben het hier wel allemaal over de woofers en dat de bas hard moet gaan, maar met alleen een goede bas ben je er nog niet.
Want volgens mij moet je als je meer bas hebt ook meer hoog en midden hebben om het goed te laten klinken....

Dat is uiteraard mijn mening en het licht er natuurlijk ook aan wat voor muziek je vooral draait in je auto....

Grtzzz Mark
Renault Clio 2.0 16v Reanult Sport
Zj*rZ

Das ook weer toevallig....... was net met het id bezig om een drieweg systeem voorin m'n 5 te plaatsen.
Ik heb 2 dezelfde compo setjes (Polk db 3065),eentje voorin en eentje achterin, Hievan wil ik de 16 cm midtoner van het achterste composetje samenvoegen met de 16 cm midtoner van het voorste compo setje en deze 2 (per deur dan) te gebruiken als kick bass.
Voor de mid koop ik er een 13 cm mid toner bij die ik samen met m'n tweeter op een passief filter aansluit.
Groeten!
Dirk (CRX)

Het klinkt allemaal heel indrukwekkend, maar waar vinden jullie de tijd om al dat spul in je auto te gaan zetten!?!? Ik bedoel, ik werk hard. :grin: okay, okay, ik zeg niet dat jullie niets doen, maar de indruk is toch dat er menig weekend voor de auto gespendeerd wordt?!

Goede audio is belangrijk, maar de eerste die een TVscherm in zijn 5 gt Turbo gaat zetten slaat bij mij de plank qua sportieve auto redelijk mis. Kent iemand zo'n persoon?
<font size=1>[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2001-11-29 14:10 ]</font>
Menno

Okay, maar waar ligt dan de grens? Zware magneten en kisten zijn immers ook niet echt bevorderlijk voor de prestaties. Is jouw auto dan helemaal kaal met slechts 1 stoel?
rev it like a rental
Dirk (CRX)

Nee, mijn auto is compleet origineel, minus de zwaardere hoedenplank voor de JBL Decades T-595 (geweldige speakers overigens). (extra gewicht, slechtere prestaties)..

Ik denk als je echt wilt gaan sprinten dat je alle overbodige rommel eruit moet halen, maar dit is meer een ICE topic, naar wij dachten.

Staat trouwens een leuk set te koop op http://www.marktplaats.nl/autodiversen.htm

een Pioneer headunit met JBL speakers + JBL versterker + JBL Sub + vaag merk versterker. wel stevig aan de prijs, maar die decades zijn echt zuiver en goed.

Voor de kale auto ideaal. Wil eventueel wel helpen met goed inbouwen (omg. Friesland of in mijn zeldzame vrije tijd).
<font size=1>[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2001-11-29 17:35 ]</font>
ed_pret

nou om ff terug te komen op mijn vraag :
ik heb na lang zoeken en denken gekozen voor de 12" infinity kappa perfect(witte) serie.

specs op http://www.infinitysystems.com voor de liefhebber

Voor echte beuk bas komt het zeker in de buurt en de geluidskwalitiet is er ook altijd.

Wat betreft prestaties..tja ik vind persoonlijk dat ik een snelle auto met een vet geluid wil hebben.

En ja als ik eenmaal al me zooi erin heb liggen dan ben ik denk ik ook wel ene kilootje of 100 verder. Ma goed IK ben tevreden.. en die turk in z'n afgeragde bmw op de valiantlaan niet :smile:

Overigens ik denk niet dat een standaard 5gt helemaal gestript sneller zal zijn dan eentje die vet motorisch en spl getuned door bv achterberg is.
Anonymous

On 2001-11-29 14:09, JBL-GT-Turbo
wrote:
Het klinkt allemaal heel indrukwekkend, maar waar vinden jullie de tijd om al dat spul in je auto te gaan zetten!?!? Ik bedoel, ik werk hard. :grin: okay, okay, ik zeg niet dat jullie niets doen, maar de indruk is toch dat er menig weekend voor de auto gespendeerd wordt?!

Goede audio is belangrijk, maar de eerste die een TVscherm in zijn 5 gt Turbo gaat zetten slaat bij mij de plank qua sportieve auto redelijk mis. Kent iemand zo'n persoon?
<font size=1>[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2001-11-29 14:10 ]</font>
Je hoeft van je auto ook geen sport wagen te maken.

Het gaat er gewoon om wat die persoon wil, al wil hij een breedbeeld achter in:grin:

Iedereen zijn eigen smaak.
Mzzl...:wink:
Zj*rZ

On 2001-11-29 19:07, ed_pret
wrote:
nou om ff terug te komen op mijn vraag :
ik heb na lang zoeken en denken gekozen voor de 12" infinity kappa perfect(witte) serie.

specs op http://www.infinitysystems.com voor de liefhebber

Voor echte beuk bas komt het zeker in de buurt en de geluidskwalitiet is er ook altijd.

Wat betreft prestaties..tja ik vind persoonlijk dat ik een snelle auto met een vet geluid wil hebben.

En ja als ik eenmaal al me zooi erin heb liggen dan ben ik denk ik ook wel ene kilootje of 100 verder. Ma goed IK ben tevreden.. en die turk in z'n afgeragde bmw op de valiantlaan niet :smile:
Gaaf Edpret die perfect woofers! Op zo'n sound off meeting in Lelystad heb ik wel eens een auto gezien/gehoord met een Infinity perfect 12" d'r in. Dat ging echt hard en het geluid was super. Op het forum van <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.sounddomain.com" TARGET="_blank">www.sounddomain.com</A><!-- BBCode End --> staan ook aardig wat positieve dingen over de perfects!
Overigens ik denk niet dat een standaard 5gt helemaal gestript sneller zal zijn dan eentje die vet motorisch en spl getuned door bv achterberg is.
Dat weet ik wel zeker, moet je maar eens kijken wat die auto van Charisma d'r aan audio in heeft zitten. Dat ding heeft dan ook wel 350 + pk's met vol boost maar heeft alleen in de voordeur al 3 20 cm 3weg speakers zitten!

Groeten :smile:
Zj*rZ

BTW. dis wel de grootste sub die ik ooit gezien heb!!!! Als je die in je 5 zet is ie denk ik idd niet meer voorruit te branden :smile: :smile: :smile:

<a href = "http://images.cardomain.com/installs/15 ... ull.jpg</a>
druk op deze link :smile:

Groetjes

<font size=1>[ This message was edited by: ZjorZ on 2001-11-30 15:36 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: 10o on 2001-11-30 15:37 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: zjorz on 2001-11-30 15:42 ]</font>
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

wrote:

Nou laat mij maar lekker het hele weekend in mijn sleutelhokkie staan hoor heb ik het prima naar mijn zin.

Nou ik ben het daar dus niet mee eens als iemand (ben er zelf ook mee bezig) een psx in zijn 5 wil bouwen dan moet hij het toch helemaal zelf weten. Vertel mij dan eens even waarom iemand die een psx in zijn wagen heb dat die dan niet weet wat er met een sportieve auto bedoelt wordt.
Zj*rZ

HHmmmmm 10o snap jij dat, als ik er een link van maak doettie het niet, maar als je de link copieert en plakt in je browser geval dan wil het wel??? wierd!
Misschien beveiliging van sounddomanin .com ofzo.......
greetZ
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

er staat een < B R > achter je link dus die moet je er effe uit halen en dan doet hij het wel.
<font size=1>[ This message was edited by: 10o on 2001-11-30 15:40 ]</font>
Zj*rZ

ThnX 10o :smile:
Maus

De vent kijkt wel erg blij zeg!
Zj*rZ

Sja, misschien staat het ding wel aan :smile:
Op die site stond dat die sub +160 db gaf bij 11 hertz, ik geloof dat dat ook ongeveer een hartstilstand kan veroorzaken!
Menno

Nog ff over die subs. Ik hoor enthousiaste verhalen over die witt infinity. Hoe groot zijn de verschillen? Ik heb zo'n groene infinity woofer 8". Als ik die nou zou vervangen door zo'n witte, wat kan ik dan verwachten? Harder/heviger Bass, of zuiverder, of over een breder frequentiebereik, or whatever?
rev it like a rental
Zj*rZ

Die Kappa perfects zijn volgens mij niet te vergelijken met die de gewone Kappa's Menno.
Ze gaan harder, lager en spelen zuiverder!
Alleen is er geen 8" versie leverbaar :sad: en hebben ze ook een flinke portie meer power nodig.

oow btw. De witte, de reference serie van infinity is tegenwoordig ook wit, als je deze bedoelt dan kun je beter je kappa houden!

<font size=1>[ This message was edited by: ZjorZ on 2001-11-30 18:00 ]</font>
Anonymous

[quote]
On 2001-11-30 15:31, 10o
wrote:
[quote]
wrote:

Ik ben wel zo iemand die een tv-scherm in z'n auto wil. met DVD-speler. En dan op vakantie met de GT Turbo terwijl de passagier relaxed film kan kijken met DTS ingebouwd. Doe maar hoor.....

Gr, Peter
Dirk (CRX)

what ever tickles your pickle :smile: maar niet mijn smaak.. maar goed.. over smaak valt niet te twisten :smile:

zo weer genoeg spreekwoorden gebruikt..
Anonymous

Let er op dat je woofer een 'rubber' rand heeft, en geen 'foam', voor de rest een hoedeplank van 22mm MDF (96x37cm?) en een kistje er onder (30l is zat), baspoortjes aan de onderkant tegen de overdruk. Kistje beetje afdempen van binnen, en zorgen dat de achterkant van de woofer de baspoort 'ziet' hier dus geen vulling tussen. (als je op de hoedenplank zelf nog twee handvatten schroeft kan het geheel er uit als je een keer wat moet vervoeren :smile:, bekabeling was het duurste met Fl 125.-, de 12"Sub was 120.-, versterker is een (2ehands) 360watt predator (kent iemand dit merk?) voor 50.- het is geen wedstrijdbak, maar het gaat hard genoeg om mensen aan de andere kant van de straat te doen omkijken (weet iemand iets tegen het hinderlijk resoneren van de kentekenplaat? >-)
Een woofer los in de hoedenplank werkt niet zo lekker, kan je geen vermogen op zetten (gaat snel klapperen)
binnenkort wel ff een fotootje :smile:
Michel Meganefreak
Contacteer:

jullie kunnen me feliciteren want: heb vanmiddag een nieuwe woofer gekocht!!

een rockford (punch) 12 inch in een gesloten mdf kist afgewerkt met zwarte stof ziet er goed uit en ben er happy mee........

hij gaat toch wel iets lager dan mijn 'oude' Pyle basspijp want ik teste hem ff uit hier voor de deur en krijg binnen 2 minuten het aan stok (ik bleef netjes) met de overbuurman die ik nog noooooit had gezien wat een eikel zeg, erg bekrompen reageerde ie en ik zei meteen dat ik zou stoppen (het was ook al half 7 ) maar als ik het nog is zou doen dan trapte ie er wel een deuk in was het meteen afgelopen want ik deed die iedere dag.......ik ben toch weer erg teleurgesteld, we wonen hier nu 1 jaar en ja af en toe sleutel ik wel is wat of probeer ik wat uit maar ik probeer altijd rekening te houden met de buurt en ik kom nooit met de muziek hard aan de wijk binnen of zo, toch altijd jammer dat er mensen zijn die zo reageren

Ondanks dat happy met de woofer, morgen ff alles vastzetten en een nieuw plekje opzoeken voor mijn wisselaar (waar???) maar dat komt wel goed!
Dirk (CRX)

tjah.. Rockford :smile: mooi hoor.. wat een bekrompen buurman..
Dirk (CRX)

On 2001-11-30 19:48, Peter
wrote:
On 2001-11-30 15:31, 10o
wrote:
wrote:

Ik ben wel zo iemand die een tv-scherm in z'n auto wil. met DVD-speler. En dan op vakantie met de GT Turbo terwijl de passagier relaxed film kan kijken met DTS ingebouwd. Doe maar hoor.....

Gr, Peter
Tjah, koop dat een BMW 7 serie :smile: kun je er een hele breedbeeld TV in kwijt..
Dirk (CRX)

[quote]
On 2001-12-14 15:55, extreme
(weet iemand iets tegen het hinderlijk resoneren van de kentekenplaat?
Een woofer los in de hoedenplank werkt niet zo lekker, kan je geen vermogen op zetten (gaat snel klapperen)
binnenkort wel ff een fotootje :smile:
[/quote}

tegen de hinderlijke rammel van je kentekenplaten 2 opties, vastkitten of schuim tussen die plastichouder zodat je kentekenplaat strak komt te staan..

je kunt je hoedenplank ook nog veel zwaarder maken, zodat hij NIET gaat rammelen.. (dikker MDF, stuk lood eronder?pff noem es iets)
catrinus

Of zo breed en lang maken dat hij vast zit tussen de kofferklep en de achterbank en die 2 steuntjes aan de zijkant (heb ik en hij rammeld niet)
There will be plenty of time to rest when your dead
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik zou ook wel zo'n tv schermpje willen van kenwood ps2 erop aan sluiten best kicken, maar mij te duur af voor eigenlijk speelgoed :smile:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Zeker leuk speelgoed, maar is het ook functioneel?? of is het alleen om mee te showen :smile:

Wel super bruut daar niet van :grin:
Plaats reactie