Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Op Mams der Clio ging een lampje branden van de remmen. Op naarb de Kwikfit. Alle remblokken + voor schijven moesten veravnegen worden. 850 piek. p de vraag hoe lang de remschijven meegingen riepen ze 60000 km. Ben ik nou gek of lullen ze uit hun nek. Volgens mji niet zo'n beetje. Lekker duur ook!
Response please!!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Wat voor type clio mag dat wezen?

voor een 16V met ferrodo blokken kan ik het mij voorstellen.....
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

On 2001-11-30 11:07, Tijn
wrote:
Wat voor type clio mag dat wezen?

voor een 16V met ferrodo blokken kan ik het mij voorstellen.....
Nop, gewoon een Clio 1.4 RN, niks bijzonders
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

dat lukt jou zelf ook wel om te vervangen voor minder toch?
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

On 2001-11-30 11:47, Tijn
wrote:
dat lukt jou zelf ook wel om te vervangen voor minder toch?
Heb ik nog nooit gedaan..... Weet niet hoe lang ik er mee bezig ben, en het karretje kan niet langer dan 1 dag stil blijven staan.
Is het simpel dan?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ja hoor...

voor: wiel er af, 2x bout (17?) losmagen van de klauw, 2x torx (40?) boutje losdraaien en de schijven er af pakken.

Nieuwe blokjes er in zetten, nieuwe schijven vastdraaien en klaar.

Achter heeftie trommels, dus daar zal nix aan hoeven denk ik?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Die clio heeft toch van die 8mm cd-tjes net zoals de twingo voor heeft?

Die mogen maximaal slijten tot 7mm, dus die 60000 is inderdaad ook mijn ervaring.....
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

JA, achter moesten er ook nieuwe blokken in zeiden ze bij de Kutfit.....
Hmmm, klinkt simpel. Hoeft er niks gesteld te worden dan. Gewoon alles los, nieuwe erop en alles vast en klaar is kees? Misschien dan maar zelf doen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Zeker zelf doen. stelt echt geen ruk voor. Wel ff bij reno vragen wat het kost. (schijfjes en blokjes.) Er zit een draadje op de remblok die zal wel tegen de schijf aan komen. Remblokjes voor vervangen ongeveer een kleine 100,-- Ik heb zelf remblokjes vervangen en was binnen een half uur klaar. De schijf kan het zelf haast nog niet zijn. De mijne was niet nieuw meer en gaat toch al 700000 mee. 1x nieuwe remblokjes plaatsen. ik heb een r5 tr uit '89 en volgens mij zijn de schijven echt nog nooit vervangen.

Hoe langer ik er over denk hoe meer ik de indruk krijg dat kwikfit jullie probeert te naaien.. :evil:

Alleen eerst blokjes voor vervangen. kijk daarna maar weer eens.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Je kan gewoon opmeten hoe dik de schijf is en mag zijn.

Achter vervangen ... moet je zelf beoordelen aan hoe hij remt.

Als het door de APK komt is het goed.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb 240.000 op de klok van mn 19 staan, nog steeds de originele schijven :smile: (moeten wel vervangen worden binnekort) Maarja zijn veel snelweg kilometers, als je 60.000 km heen en weer naar de albert hein rijd zijn je schijven inderdaad op na 60.000.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2001-11-30 11:57, Davy
wrote:
JA, achter moesten er ook nieuwe blokken in zeiden ze bij de Kutfit.....
Hmmm, klinkt simpel. Hoeft er niks gesteld te worden dan. Gewoon alles los, nieuwe erop en alles vast en klaar is kees? Misschien dan maar zelf doen.
Voor is inderdaad een eitje, er zitten niet eens veertjes tussen je blokken, je zet ze zo in je klauwen en klaarr. Schijven is ook niet moeilijk, alleen moet je ff je remklauw, en houder los maken. Dan ff dat kutschroefjes van je schijf los (proberen) maken, en dan is ie los.

Achter is ook niet moeilijk, gewoon eerst de linker schoen vervangenen dan de rechter vervangen zodat je het mechanisme met de veren inelkaar kan laten zitten. Het enige waar je op moet letten is dat je dat tanwieltje van het zelfstellende mechannisme even helemaal terug draait en goed in het kopervet zet als je het weer monteert.

Succes
Anonymous

Vergeet vooral niet wanneer je klaar bent even te ontluchten. Kan nooit kwaad en geeft toch wel wat zekerheid.
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

On 2001-11-30 19:35, speedycon
wrote:
Vergeet vooral niet wanneer je klaar bent even te ontluchten. Kan nooit kwaad en geeft toch wel wat zekerheid.
Je laat je vloeistofsysteem toch dicht?! Dan ga ik niet ontluchten hoor :smile:
Plaats reactie