Daar zijn wij nu achter gekomen.
De williams van mijn zwagertje staat nu bij mijn neefje om gespoten te worden,hij zag er best goed uit maar Hendrik wilde hem (haar) perfect in de lak hebben omdat hij in het verleden hier en daar al eens is bijgespoten.
Dus Willempjes bij pa in de garage kaal gemaakt,motor eruit (moet ook een nieuwe koppeling in)en op de ambulance weggebracht.
Gisteravond waren we de laatste dingetjes aan het demonteren zoals het zwarte plakspul op de deurstijlen,de Williams stickers op de drempels,raamrubbers en interieurdelen,kwamen we toch hier en daar roest tegen.
Voor de mensen die ook een clio hebben wil ik de plaatsen wel effe opnoemen.
Onder raamrubbers van deuren en zijruiten Roestpikjes,onder de voorruit beginnende roest,binnenkanten van achterschermen beginnende roest,op het schutbord roest bij schroeven e.d. subframe verroest.
Tevens kwamen we er achter dat hij schade heeft gehad aan het linker achterscherm,daar zit nu een naad waar het scherm op de wielkuip is gekit,bijna doorgerot.
Volgens ons is dat de plek waar alle clio's beginnen te roesten,dus ook een nieuw achterscherm besteld.
Nu is dus de hele auto kaal en de motor eruit,dus als iemand vragen heeft over waar bepaalde dingetjes nu zitten kan ik het zo effe bekijken.
Later worden de wielen ook gestraald en opnieuw goudkleurig gespoten,dus dit wordt straks weer een superstrakke auto.
-
hoe oud is die Williams? En hoeveel heeft hij gereden?
tis natuurlijk niet leuk om hierachter te komen...
gelukkig is er bij mijn oto geen roest te vinden!
tis natuurlijk niet leuk om hierachter te komen...
gelukkig is er bij mijn oto geen roest te vinden!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee het is nooit leuk om roest te vinden .
robert , tip als je wat geld over hebt ( komt misschien niet voor , heb ik ook ) laat je auto een tectyl behandeling ondegaan . zeker zo'n nette williamerd . je ziet het ze roesten ook . dat zou zonde zijn als het bij die van jou ook gebeurt .
ik weet dat het voor een 5 incl voorbehandeling ( schoonmaken van delen , enz ) op een 1800 piek kwam . tja het is veel geld maar ff een nieuw dorpeltje inlassen is ook niet goedkoop .
het helpt echt . ik zie het met mijn 5 die is gedaan ( en goed ) mijn vorige niet en die is erug rot .
robert , tip als je wat geld over hebt ( komt misschien niet voor , heb ik ook ) laat je auto een tectyl behandeling ondegaan . zeker zo'n nette williamerd . je ziet het ze roesten ook . dat zou zonde zijn als het bij die van jou ook gebeurt .
ik weet dat het voor een 5 incl voorbehandeling ( schoonmaken van delen , enz ) op een 1800 piek kwam . tja het is veel geld maar ff een nieuw dorpeltje inlassen is ook niet goedkoop .
het helpt echt . ik zie het met mijn 5 die is gedaan ( en goed ) mijn vorige niet en die is erug rot .
Jochum, heeft dat nog zin bij bijvoorbeeld een GTT van 13 jaar oud? (de mijne in dit geval) Of is dit iets wat eigenlijk al veel eerder moet gebeuren?!On 2001-11-28 22:54, HAAS
wrote:
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tja wat zou ik daar nu opzeggen .
je zou hem helemaal na moeten kijken op roest , zowel binnen als buiten .
ga je hem tectyleren over eventueel roest heen dan werkt het natuurlijk niet .
maar als je dit gedaan hebt en er erug zeker van bent dat ie geen roest heeft en je zeker weet dat je er nog xxx aantal jaren mee wil doen . dan raad ik het zeker aan . NEE IK HEB GEEN AANDELEN
ps je kan het ook zelf , alleen zo'n bedrijf doet het met meerdere lagen en iets andere soorten tectyl , daar is de prijs ook naar .
je zou hem helemaal na moeten kijken op roest , zowel binnen als buiten .
ga je hem tectyleren over eventueel roest heen dan werkt het natuurlijk niet .
maar als je dit gedaan hebt en er erug zeker van bent dat ie geen roest heeft en je zeker weet dat je er nog xxx aantal jaren mee wil doen . dan raad ik het zeker aan . NEE IK HEB GEEN AANDELEN
ps je kan het ook zelf , alleen zo'n bedrijf doet het met meerdere lagen en iets andere soorten tectyl , daar is de prijs ook naar .
-
hmmm valt zeker te overwegen Haas! Het zal helaas wel hoger uitkomen voor een Clio ben ik bang, maar het is natuurlijk wel de investering waard! Ik ga maar eens een keertje goed kijken in wat voor staat hij is op dit moment en dan misschien volgend jaar eens laten tectyleren...beter te vroeg dan te laat!!On 2001-11-28 22:54, HAAS
wrote:
We hebben het er tijdens de FNB nog wel over een keertje.
Maar bedankt voor de tip alvast!
Greetz,
Robert
-
heeft iemand anders dit (zie bovenstaande) ooit bij een Clio laten doen ? ?
Wat zijn de exacte kosten ? ?
Wat zijn de exacte kosten ? ?
-
iemand ervaring mee?
Gloeiende,gloeiende..........
en of die clio wil roesten!!!
Vorige week het linkerachter scherm eraf geslepen,wat denk je? drempel verrot van voor tot achter,ook de rechterkant eens bekeken,stokverrot.K*T......enz.
Al gevraagd bij Renault of er een nieuwe carosserie te leveren is maar dat kan wel eens een probleem worden.
Twee nieuwe achter schermen zijn bijna net zo duur als een complete carosserie.
Dit is verschrikkelijk balen en gaat dus een hoop poen kosten.Nou ja eerst maar afwachten of er een carosserie te leveren is.
Dan is de WILLIE wel weer zo goed als nieuw.
en of die clio wil roesten!!!
Vorige week het linkerachter scherm eraf geslepen,wat denk je? drempel verrot van voor tot achter,ook de rechterkant eens bekeken,stokverrot.K*T......enz.
Al gevraagd bij Renault of er een nieuwe carosserie te leveren is maar dat kan wel eens een probleem worden.
Twee nieuwe achter schermen zijn bijna net zo duur als een complete carosserie.
Dit is verschrikkelijk balen en gaat dus een hoop poen kosten.Nou ja eerst maar afwachten of er een carosserie te leveren is.
Dan is de WILLIE wel weer zo goed als nieuw.
Ik weet niet uit welk jaar die williams is maarmijn clio uit '93 begon ook te roesten van binnenuit. nou ben ik naar de renault garage gereden en daar bleek dat ik nog een jaar garantie had op roest, dus mijn autootje naar renault gebracht en er is gratis een nieuw achterscherm ingezet en gratis gepoten.