Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Ik vroeg me af wat een GT Turbo blok kost dat aan revisie toe is.
Dus alleen het blok met kop, zonder carb, turbo, spruitstukken en noem maar op, liefst zonder grote schade (scheuren, kapotte zuigers etc.)
Het lijkt me leuk om zelf eens een poging tot revisie te wagen, vandaar.

Iemand een idee?
Alvast bedankt
robert

Ik snap niet waar je een ander blok voor nodig hebt. Je kan je bestaande blok toch gewoon uitbouwen&kaalmaken. (ik dacht dat je blok aan revisie toe was)
Dan check je wat nodig is. Zuigers/bussen kan je & doe je zelf. Voor conditie van <a href="mailto:krukaslagers@lagers" target="_new">krukaslagers@lagers</a> ga je even langs de motorrevisie.
Inslijpen van kleppen kan je zelf. Groter werk aan de kop moet je laten doen.

Nog handiger is gewoon een lopend blok scoren, nie nadenken en er gewoon inbouwen.

Wat is eigenlijk kapot aan je blok?

robert
Riël
Über-Spammer

Mooi dan heb ik wel een blokje voor je 125,-- zit volgens mij een kapot drijfstanglager in. Leef je uit, als je geinteresseert bent email me maar ff moet dat blok kwijt.

Mzzls!
Anonymous

Daking,

ik heb een blok voor je liggen voor 3 meier. geen grote schade, zonder turbo verder met alles erop en eraan (spruitstukken, carburateur, differentieel en versnellingsbak). Ik moet er deze week vanaf omdat ik uit mijn loods ga !!!

hij ligt in delft.
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-11-26 16:30 ]</font>
Hans R.

ploegah

Geen grote schade of geen schade?
Anonymous

ik weet niets van het blok, behalve dat de turbo die erop zat nog prima was (origineel). Verder ziet alles er 'heel' uit. Dus geen scheuren e.d. Het kan zijn dat hij loopt als een zonnetje, kan zijn dat hij rijp is voor de revisie.

Ik vond het ieder geval de moeite waard om op en neer terijden naar amsterdam in een gare pickup truck.
Anonymous

Ik MOET er voor dit weekend vanaf, vandaar dat ik een beetje wnahopig overkom. (als ik hem niet kwijtraak staat ie bij het oud ijzer)
Hans R.

Als je er echt vanaf moet dan kom ik hem wel halen voor 100,-
Het is niet veel maar weggooien is ook zonde
marco

On 2001-11-26 16:42, ploegah
wrote:
(als ik hem niet kwijtraak staat ie bij het oud ijzer)
:evil: bij het oud ijzer ,een gt turbo blok ,dat is toch zonde man ,bied hem dan toch ook gewoon aan voor een heeeeeeeeeeeel mild prijsje:lol:
marco

welke blok is het eigenlijk ,fhase1 of 2
robert

hee ploegah, leg je um toch bij mij in de schuur. geheel onbaatzuchtig :cool: tis 8 km van delft.
Anonymous

On 2001-11-26 17:00, marco
wrote:
welke blok is het eigenlijk ,fhase1 of 2
phase 1
Matijs
Contacteer:

Okee, even voor de duidelijkheid, ik ben dus die arme student die geen geld heeft om een auto te rijden, maar die toch ernstig last heeft van GTT-jeuk.
Het leek mij dus een aardig idee om voor een paar honderd piek een blokje te kopen, zodat ik alvast een beetje kan hobby-en. En als ik dan volgend jaar eindelijk een GT Turbo koop kan ik er meteen een gereviseerd blok inhangen.
Hoe dan ook, ik ben dus op zoek naar iets zonder grote schade voor niet te veel geld, en liefst een beetje in de buurt van Eindhoven (aangezien ik ook nog vervoer moet regelen).

Dat blok van Dakiitos klinkt dus erg goed, als in: you have mail...

Het aanbod van Ploegah klinkt ook mooi, maar net iets boven mijn budget.
robert

hoe ga je em dan budgetloos reviseren?

low butget: kope+rije
high budget: revisie, maar ja hobby mag wat kosten.

straks moet je op zoek naar gtt met een geploft blok. Kijk es op de marktplaats wat zoal het meest wordt aangeboden? Ik volg het niet zo maar de meeste aangeboden gt's rijden gewoon.
Je plaatst jezelf in een moeilijke hoek, omdat je straks een gt moet vinden die nou net kapot heeft wat jij hebt gemaakt.

Kvind het een beetje een onlogische werkwijze.
Behalve de keuze van een gt, das nou weer wel logisch. :cool:
Riël
Über-Spammer

ach ja als de king zijn blokje klaar heeft en hij vind geen gt, dan is 't nog niet zo'n probleem want een blok ben je zo kwijt toch?

En dat van mij ging HARD!
eventjes dan :smile:

He DaKing kom je 't jezelf eruit halen? Krijg je flinke korting!! Anders zet ik de auto bij jou neer en haal je het je eruit want ik heb er weinig zin in :grin: Mot kenne!

Nee dan kan ik niet meer terug met de auto...

Mzzls!
Matijs
Contacteer:

nou Robert, ik zag het zo: Een auto hebben/rijden kost geld, een blok in de schuur hebben staan kost niks. Zo kan ik gewoon af en toe ff klussen als ik weer wat geld heb, en zoals Dakiitos zegt, een blok kan je altijd weer verkopen. Ik wil gewoon wat knutsel-ervaring opdoen voordat ik een GT Turbo koop, altijd handig toch?

En wat jou blok betreft Dakiitos, als je de auto bij mij voor de deur set haal ik hem er wel uit, maar als ik het bij jou moet doen krijg ik denk ik problemen met mijn huisgenoot die de hele handel moet vervoeren. Tenzij hij ook zin heeft om een middagje te klussen natuurlijk... Ik ga het onderzoeken.
robert

ah, op die manier.
Zo prutsen in de schuur is altijd leuk.
Want geen haast enzo.
veel prutsplezier. :cool:
r
Michel S.
Contacteer:

Aan zo'n blokje kun je leuk sleutelen. Maar wat betreft het inslijpen van de kleppen, dat zou ik toch laten doen. Want het probleem is dat je het nooit precies krijgt zoals het revisie bedrijf. Een ander probleem is dat als je ook maar een korreltje in de klep geleider krijgt, dan zou je die wel eens kunnen mollen. Ook kan het zijn dat jet het raak vlak te groot wordt en zo je klep molt. En wat kost dat nou extra, dat erin slijpen. Mij koste het 150 piek. De kleppen zijn zo goed als nieuw. ook de zetels kunnen er weer 200.000 KM tegen aan. Leg nog eens 160 piek extra erbij, en dan heb je ook nog LPG/loodvrije klepzetels erin. Spaart je toch altijd iets. En je weet dat het goed is gedaan.
Ik heb ook mijn kleppen zelf erin geslepen, en bij het revisie bedrijf deed hij ook 1 klep. Zag er toch een stukkie beter uit dan wat ik ervan had gebakken.
hopelijk het je er iets aan.

Mzzl
robert

nou is natuurlijk wat een revisiebedrijf doet niet altijd goed. (Gelukkig bijna altijd wel.)
Kep nog eens ernstig problemen gehad met een r.bedrijf die mijn cilkop vakkundig verkloot heeft.

zwaar belachelijk:
- 2cm te korte klepgeleiders gemonteerd.
erg slecht:
- nieuwe(!) kleppen ingeschuurd zodanig dat het raakvlak 3mm breed(!) werd. (=max 1.5 mm)
gewoon niet wat je verwacht:
- kleppenfrees met 2 vlakken gebruikt ipv 3 vlakken
niet luisteren naar de klant:
-kop gestraald terwijl ik uitdrukklijk vroeg dit niet te doen vanwege injector o-ring passingen.
alweer niet luisteren naar de klant:
-kop gevlakt, terwijl ik vroeg het uitlaatspruitstukvlak te vlakken, NIET het normale kopvlak.

dus helaas kon ik
zelf de geleiders eruithalen "kon niet meer",
zelf geleiders kopen "we kunnen er echt niet aankomen hoor",
de nu dus niet meer nieuwe kleppen konden direct geslepen worden,
de zittingen konden met een goeie frees (ze hadden hem wel, alleen die 2 vlaks zat nog in de bank)op nieuw gedaan worden
enzenz, en...

..ik kon voor alles weer dokken.

*** motorrevisie aan de rotterdamse weg in delft ***
Matijs
Contacteer:

Bedankt voor de tips jongens, als iemand nog iets weet hoor ik het graag!
Zo leren we elke dag weer iets nieuws.

McLain, wat moet ik me voorstellen bij LPG/loodvrije klepzetels? en wat is daar dan het nut van?
robert

die lpg zittingen zijn gemaakt van stelliet, extra hard, tikkie duurder, daarom zit het er standaart niet altijd in.
altijd doen.
Matijs
Contacteer:

Okee, bedankt voor de info!
Hans R.

McLain, wat moet ik me voorstellen bij LPG/loodvrije klepzetels? en wat is daar dan het nut van?
De standaard klepzetels van een R5 en dus de gtt zijn alleen geschikt voor super benzine omdat dit lood bevat wat de zetels smeerd.

Met de standaard zetels kun je wel loodvrije benzine tanken maar dan moet je lood toevoegen

Dus als je nieuwe zetels laat monteren, monteer dan lpg zetels want dan kun je goedkopere benzine tanken :wink::grin:
Anonymous

Hoi, :smile:
Wat kost een goed blokje ?
Zonder turbo, spruitstuk ed, heb p1 staan met rot blok(iets voor da king?)als het niet teveel kost wil ik er een ander blok inzetten.
Plaats reactie