On 2001-11-22 13:16, PartsMaster
wrote:
Hoi Marius,
Zoiu graag mee willen, echter tegen die tijd staat mijn 5-je op blokken, en is waarschijnlijk het grootste gedeelte al gestripped.
Ook ben ik op 15/11 de trotse vader geworden van een brullend meisje ( en de eerste woorden die ze leert is 5GTT en Ferrari )
Misschien de volgende keer.....
Gefeliciteerd met je dochter
Wordt zij het jongste lid van RTC:lol:
Als er sneeuw of ijzel is, is het circuit gewoon dicht, hoor. Ik heb ook al op het RMCC forum (en op ons http://www.8200rpm.com forum tegen Marius) gezegd dat het misschien niet zo slim is om 9 december te gaan. Afgelopen weekend viel het mee, toen was het droog (maar wel gladder dan normaal, vanwege het vocht in de grond, en de hars van de bomen).
Ik ga zekers weer mee, volgend jaar, als het zonnetje weer lekker schijnt en je met een korte broek langs het parcours kunt staan.
En op een droog wegdek kunt rijden..
Toen we er 14 oktober waren werd het al vrij vlot koud, dus dat zal nu helemaal blauwbekken zijn.
Als er sneeuw of ijzel is, is het circuit gewoon dicht, hoor.
We houden het weer in de gaten. Mocht het bagger zijn dan gaan we wat mij betreft niet.
Mocht het de week ervoor redelijk weer zijn en de verwachtingen voor dat weekend goed zijn, dan zie ik geen bezwaren.
Uiteraard zal ik zaterdag 8 december ook even bellen met de Ring.
SpeedyZone is erg ongerust en wil ons graag weer heel in nederland terugzien denk ik. En daar heeft ie gelijk in.
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-11-24 18:43 ]</font>
Plannen voor circuit in Limburg
De gemeentebesturen van Horst aan de Maas en Sevenum onderzoeken de haalbaarheid van een autocircuit in noord-Limburg. Ondernemer H. Maessen uit Ysselsteyn heeft plannen voor de aanleg van een racebaan naar Amerikaans model waarop Indycar-races kunnen worden gereden. Het ovale circuit van vier kilometer lengte moet worden ingepast in recreatiepark De Peelbergen.
kunnen we misschien in de toekomst ook eens een keertje heen?
On 2001-11-27 16:52, Hilgert
wrote:
Weet iemand hier of je met slicks over de Ring mag? Dan ga ik ook mee om me setje slicks uit te testen.
Weet zeker dat het niet mag. Je auto moet namelijk streetlegal zijn. Met slicks is die dat niet. Cannonbal heeft daarmee toen problemen gehad.
Dus slicks is no go.
Misschien dat je geluk hebt dat ze je auto niet bekijken wanneer je de baan op gaat, maar als je dan een ongeluk maakt, heb je denk ik nog een groter probleem. Want bij een ongeluk komt de politie zeer zeker erbij.
Verder denk ik niet dat het nut heeft om slicks te gebruiken in de maand december. De baan zal dan wel vochtig/nat zijn en zeer glad. Niet bepaald de ideale omstandigheden voor slicks.
Ik zie jullie graag komen, maar ook weer heelhuids naar huis gaan. Ik ga zelf komende zondag voor de laatste keer dit jaar, omdat ik op de 9e een circuitdag in NL heb (morgen trouwens ook op Zandvoort, maar dat terzijde).
Ik merkte trouwens dat het vorige week zondag al wat gladder begon te worden, en we hadden inderdaad eerst 's morgens even gebeld of ze open waren (wat Marius ook voorstelt). Het is zonde van de tijd en het geld om er heen te rijden, en de Ring is dicht.
Marius, ik bedoelde de thread over het weer op 8200rpm.com. Je merkt dat de vorst in de grond zit, en het asfalt dus ook bij droog weer gladder is. Daarnaast speelt de hars van de bomen op het asfalt een rol, als het koud is wordt die namelijk hard en dus glad.
Vooral bij Hocheichen is dat een bekend "gevaarlijk" punt, dit is na Hatzenbach (de slingerbochten aan het begin).
Misschien is het handig voor jullie om de SportAuto eens te kopen, een Duits blad. Ze zijn hier net begonnen met een serie over de ideale lijnen op de Ring. Dat is heel leerzaam.
Overigens, de slicks mogen inderdaad niet, want het is gewoon openbare weg. Laatst was er ook een 24uurs Honda S2000 in racetrim, en die werd vrolijk op zijn banden gecontroleerd door de Streckensicherung. Hij had Yokohama A539s, bijna slicks, maar wel roadlegal (zitten ook op de Lotus 340-R)
Hee Speedyzone!!
Morgen de MTS autotechniek circuitdag op Zandvoort zeker??????!!!!!!!!
Ga je zelf ook rijden??? Waarmee??
Mn auto is nog niet klaar, anders was ik er morgen ook heengegaan. Heb wel geen inschrijving, maar je hebt altijd kans dat mensen technische problemen krijgen waar je de inschrijving voor een zacht prijsje kunt overnemen. Heb vorig jaar met mn Fiesta gereden, 2 jaar terug met een 528. Maar is altijd supergezellig , heel veel verschillende autos e.d.
Veel plezier!
O en slicks is idd no go. Ik moet er wel bij zeggen dat ze normaal gesproken niet staan te controleren bij het poortje, was toen errug druk die dag.
Van de week zal ik het weer in de gaten houden.
Zaterdag zal ik bellen met de ring (ring ring ) en iedereen hier berichten of het zin heeft om te gaan of niet.
Daarbij zal het weerbericht voor de zondag ook een grote rol spelen.
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=10&i=452&t=452" TARGET="_blank">Dit is de link naar de thread op 8200rpm.com waar stephane op doelde.</A><!-- BBCode End --> (is me nu duidelijk stephane, thanx!)
Hmm..het kan zijn dat mijn auto dat weekend geval uit elkaar ligt. Zit een millimetertje speling op mijn stuurhuis, en als ik ergens niet tegen kan is het dat wel
PS. Ook van mij hoeft het zowieso niet als het niet gewoon goed weer is