wie weet wat de motor code van het bovengenoemde model is
ik heb de knoop meer of min doorgehakt en ga proberen of het v6 laguna blok in een megane coupe past
alle opties om chargers op de f3r motor te krijgen zijn namelijk na precies 3741 mailtjes en posts op niets uitgelopen en is dus voor zo ver mij bekend gewoon niet mogelijk
dus vandaar deze beslissing het wordt of de v6 of de 2.0 16v uit de nieuwe clio
het is de bedoeling om het geheel gewoon op de voorwielen aangedreven te laten om het originele megane gevoel niet geheel kwijt te raken
en de v6 optie is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing en dan heb ik weer iets wat niemand anders heeft
wie helpt me met de megane 6 pitter
grtz Thomas
en kut mŽn plaatje doet het nog steeds niet
-
- Contacteer:
Hallo
Je moet je auto dan wel opnieuw laten type goedkeuren bij het rdw , ander word ie niet meer apk goedgekeurd , op je kenteken bewijs staat dat er een 4 cilinder in zit.
Zou wel eerst ff informeren bij het RDW of dit wel is toegestan .
Het is wel een super idee , ik hoop dat het je lukt .
Succes
Je moet je auto dan wel opnieuw laten type goedkeuren bij het rdw , ander word ie niet meer apk goedgekeurd , op je kenteken bewijs staat dat er een 4 cilinder in zit.
Zou wel eerst ff informeren bij het RDW of dit wel is toegestan .
Het is wel een super idee , ik hoop dat het je lukt .
Succes
-
- Contacteer:
toegestan = toegestaan
blijft moeilijk dat typen !
blijft moeilijk dat typen !
krijg volgende week antwoordt op die vraag
van de meneer techniek bij de rdw
als je er een typegoedgekeurde motor van het zelfde merk uit een ander model in hangt is de regeling weer anders omdat het binnen het merk blijft
ik hoop dat renault nederland (de motorsportafdeling) een beetje wil helpen
en dat het mag natuurlijk van de rdw
want dan ga ik wederom weer gekke dingen doen hahahaha
grtz Thomas
van de meneer techniek bij de rdw
als je er een typegoedgekeurde motor van het zelfde merk uit een ander model in hangt is de regeling weer anders omdat het binnen het merk blijft
ik hoop dat renault nederland (de motorsportafdeling) een beetje wil helpen
en dat het mag natuurlijk van de rdw
want dan ga ik wederom weer gekke dingen doen hahahaha
grtz Thomas
check dan direct een magneti marelli unit, kom je wat dichter in de buurt van clio v6
dan ga ik proberen of de v6 uit de laguna onder de kap van mijn coupe te hangen is
coupeke die met een niet getunde motor 210 pk heeft zie ik namelijk wel zitten ik wordt hier in hilversum namelijk redelijk vaak zoek gereden door een blauwe gtt (wie is dat eigenlik iemand van hier)
en ik wil ook wel ens mee kunnen komen he
dus dat ga ik dan doen
grtz Thomas
coupeke die met een niet getunde motor 210 pk heeft zie ik namelijk wel zitten ik wordt hier in hilversum namelijk redelijk vaak zoek gereden door een blauwe gtt (wie is dat eigenlik iemand van hier)
en ik wil ook wel ens mee kunnen komen he
dus dat ga ik dan doen
grtz Thomas
Hoi Coupe!
De motorcode van hetzelfde V6 24V blok bij Peugeot is ES9J4.
Heb je ooit overwogen om het Volvo T4 blok te gebruiken? Voor zover ik weet heeft dat hetzelfde onderblok als de 2.0-16V uit de Megane en kun je dus gewoon je motorsteunen overzetten. Heb je ook 200Pk uit een standaard blok en je hoeft je geen zorgen te maken over RDW keuringen enzo.
Motorcode is B4194T
Greetz,
Hilgert
De motorcode van hetzelfde V6 24V blok bij Peugeot is ES9J4.
Heb je ooit overwogen om het Volvo T4 blok te gebruiken? Voor zover ik weet heeft dat hetzelfde onderblok als de 2.0-16V uit de Megane en kun je dus gewoon je motorsteunen overzetten. Heb je ook 200Pk uit een standaard blok en je hoeft je geen zorgen te maken over RDW keuringen enzo.
Motorcode is B4194T
Greetz,
Hilgert
De motorcode is L7X.
Ongevraagd advies: Zet uit je hoofd !
L7X motor + PK-serie bak zijn veel te zwaar om in een Mégane te bouwen. Je overschrijdt de wielgewichten op de vooras, en de gewichtsverdeling klopt van geen kanten, dit i.v.m. chassisafstelling/ weggedrag.
En dan heb ik het niet eens over het inbouwen van de hydraulische koppelingsbediening (op sommige modellen), de benodigde inputsignalen voor de regeleenheid, (ABS/ airco/ klimaatreg./ etc./ startonderbreker in instrumentenpaneel ?).
Probeer de weg van de minste weerstand, een F7R motor uit het 2.0 16v model met de bijbehorende JC5 S57-bak, (met 15" i.p.v. 16" l.m.-velg., nog kortere eindoverbrenging ook!).
Deze met een aantal ingrepen verbeteren:
* koudluchtinlaat in voorbumper
* bewerkte cilinderkop met grotere inlaatkleppen
* katalysator laten zitten, of evt. vervangen door hoge capaciteit metaalkat.
* andere nokkenassen
* gewijzigde elektronica
* OrbiSound of Devil uitlaatsysteem incl. uitlaatspruitstuk !
Het onderstel met een aantal ingrepen verbeteren:
* 2.0 16v voortrein max. 40 mm. verlagen
* 2.0 16v Coupe stabilisatorstang
* 2.0 16v achteras verlagen tot voor = achter
* Coupe torsie-/ stabilisatorstaven
* Intrax Coupe veerpoten en schokdempers
* het bijbehorende (evt. ABS) remsysteem!
Voor de veiligheid evt. een Devil of Matter rolkooi. En als je echt gek wilt doen de sequentiële bak uit de Coupe auto(zonder sper).
Geen gezeik met de RDW, en als je wat speciaals wilt, bouw er dan een "bolt-on" turbokit op! Ik weet evt. wel een goed Ned. adres !
Ongevraagd advies: Zet uit je hoofd !
L7X motor + PK-serie bak zijn veel te zwaar om in een Mégane te bouwen. Je overschrijdt de wielgewichten op de vooras, en de gewichtsverdeling klopt van geen kanten, dit i.v.m. chassisafstelling/ weggedrag.
En dan heb ik het niet eens over het inbouwen van de hydraulische koppelingsbediening (op sommige modellen), de benodigde inputsignalen voor de regeleenheid, (ABS/ airco/ klimaatreg./ etc./ startonderbreker in instrumentenpaneel ?).
Probeer de weg van de minste weerstand, een F7R motor uit het 2.0 16v model met de bijbehorende JC5 S57-bak, (met 15" i.p.v. 16" l.m.-velg., nog kortere eindoverbrenging ook!).
Deze met een aantal ingrepen verbeteren:
* koudluchtinlaat in voorbumper
* bewerkte cilinderkop met grotere inlaatkleppen
* katalysator laten zitten, of evt. vervangen door hoge capaciteit metaalkat.
* andere nokkenassen
* gewijzigde elektronica
* OrbiSound of Devil uitlaatsysteem incl. uitlaatspruitstuk !
Het onderstel met een aantal ingrepen verbeteren:
* 2.0 16v voortrein max. 40 mm. verlagen
* 2.0 16v Coupe stabilisatorstang
* 2.0 16v achteras verlagen tot voor = achter
* Coupe torsie-/ stabilisatorstaven
* Intrax Coupe veerpoten en schokdempers
* het bijbehorende (evt. ABS) remsysteem!
Voor de veiligheid evt. een Devil of Matter rolkooi. En als je echt gek wilt doen de sequentiële bak uit de Coupe auto(zonder sper).
Geen gezeik met de RDW, en als je wat speciaals wilt, bouw er dan een "bolt-on" turbokit op! Ik weet evt. wel een goed Ned. adres !