Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Super5
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 25 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Misschien een domme vraag (leek), maar wat zorgt ervoor dat de 1.4 motor in de R5 GTS meer pk heeft dan die in mijn GTR?

't is toch dezelfde 1.4 motor in principe?
Misschien een andere chip (ik heb het over de injectie versie, die ik heb).

Kan ik met een (relatief eenvoudige) ingreep mijn GTR ook 8 tot 12 pk extra geven?

Thanx for the reply

Niels
Think Different: Think Supercinq!
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Eerst van alles, welkom op deze site. Probeer je effe voor te stellen in het daarvoor betreffende draadje <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=300" TARGET="_blank">wie is wie</A><!-- BBCode End -->

Om terug te komen op je vraag. De GTS en de GTR hebben niet dezelfde motor. De GTS heeft namelijk de C2J-G782 en de GTR heeft de C3J-A700 of de C3J-B702.
Verschil tussen de motoren is dat de C3J motor met Bendix Monopoint is uitgevoerd. En de C2J motor met carburateur. 32 DRT 18 staat hier in het boek.
Verder is de motor inhoudt hetzelfde. Alleen de Compressie verhouding is van de GTS 9.25:1 en bij de GTR 9:1.
De GTS heeft 68 PK bij 5250 toeren en een koppel van 104NM bij 3000 rpm. De GTR heeft 60 PK bij 4750 RPM en een koppel van 100NM bij 3000 rpm.

Dat is wat in het grote boek van sinterklaas staat. Hopelijk heb je er wat aan. Je dus de injectie uit moeten bouwen en een carburateur erop zetten wil je die 8 PK en 4 Nm pakken. Denk dat een andere uitlaat, chippie en filters dat ook wel lukt.

suc6 ermee
Folkert
Berichten: 261
Lid geworden op: za 14 jul 2001 0:00
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

En vooral een eind van je kop afhalen. (de compressieverhouding levert echt wat op). Dr zijn overigens nog weinig sjippies over als je er een carb opzet...
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Super5
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 25 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Bedankt voor de heldere antwoorden. Het blijkt dus een andere motor te zijn, dat wist ik niet. Dus de GTS is nooit met injectie geleverd begrijp ik?

De ingreep klinkt toch behoorlijk ingewikkeld, ik denk niet dat ik me eraan waag (nu werkt alles nog goed). Misschien in de toekomst, met je genoemde accessoires (uitlaat etc). Ik zie wel. Ik zal het resultaat laten weten. Misschien loont het meer moeite om gelijk een GTX te kopen. :wink:

Niels
Think Different: Think Supercinq!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Levert een carb meer vermogen dan een single point injectie systeem??????
Folkert
Berichten: 261
Lid geworden op: za 14 jul 2001 0:00
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Hebbie wel eens een single point injectiesysteem van dichtbij bekeken? Op de plaats van de venturi in een carb zit dan een dikke vette injector... (IN DE WEG!!! een beetje lucht tegen te houden...)
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

On 2001-11-26 20:40, Super5
wrote:
Bedankt voor de heldere antwoorden. Het blijkt dus een andere motor te zijn, dat wist ik niet. Dus de GTS is nooit met injectie geleverd begrijp ik?

De ingreep klinkt toch behoorlijk ingewikkeld, ik denk niet dat ik me eraan waag (nu werkt alles nog goed). Misschien in de toekomst, met je genoemde accessoires (uitlaat etc). Ik zie wel. Ik zal het resultaat laten weten. Misschien loont het meer moeite om gelijk een GTX te kopen. :wink:

Niels
Kep zelf m'n 5 GTS destijds aangepast met nieuwe Carb 32 DRT 18 (van BCCP) en open K&N luchtfilter erop + kpl. peco b2 4" uitlaatsysteem, totaal 83 pk en 127 nm (vrij snelle auto). Nu dus 1,7 liter motor erin van GTX...... deze motor(1988, 14 liter)+carb(3jaar oud)+filter K&N (3jaar oud) zijn te koop ! Carb+filter van BCCP Gramsbergen en toe op de dynojet geweest!

meel me maar als je belang hebt
Plaats reactie