Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Ok dan, wil elektries raam (motor) eruit halen. hOE OH HOE DOE IK DAT? Deur paneel is al weg, schroeven van elektrisch raam ook al + schroeven van de ijzeren staaf en het midden waar het raam zegmaar in hangt ook. Raam zit nog vast aan soort klemmen. Raam is dicht , dus ik lkan er niet bij.
Krijg dat kloteraam niet naar beneden. Nog een andere manier, zodat ik alleen de motor eruit kan halen?

Thanx
Tijn
Contacteer:

Meld het type auto er ff bij.....
Marius

Als het een 5 gtt is.
Het motortje zit in de ruimte net iets achter je speakergat.
Ik geloof met 2 torxen vast dacht ik? Maar dat weet ik niet zeker meer.

Als het goed is kun je hem, als je die los hebt, losklikken van de ruit-rails.
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-11-26 12:48 ]</font>
Anonymous

Luister Davy,

De motor zelf zit met 3 M6 moertjes vast. die heb je al los, geloof ik. De raamgeleider met twee M6 boutjes. Die had je ook al los geloof ik.
Het raam zelf zit echter ook nog met twee M6 boutjes aan het systeem bevestigd. Als je raam helemaal dicht zit, krijg je die niet zo gemakkelijk los. Daarvoor moet hij een centimeter of tien naar beneden. Dan komt een boutje helemaal in het zicht en de ander is dan bereikbaar via een klein gaatje. Als je hiervoor het motortje nou helemaal niet meer aan de praat krijgt, moet je proberen het motortje van het systeem af te KLIKKEN. Dat kan namelijk......
Daarna kun je het raam naar beneden schuiven en de boutjes verwijderen.

Succes, Peter.
Anonymous

Als je de 3 M6 moertjes hebt losgedraaid hoef je alleen maar met je hand door het gat aan de achterkant(vanaf de zijkant aan de bestuurderskant links gezien) van je motortje. je raamgeleider zit er inderdaad ingeklikt met ik geloof 3 opstaande rendjes. in het midden van ieder "randjes" zit de lip die het raamgeleidergeval vast klikt. ff prutse en het moet zo loskomen. althans heb et nu ongeveer 5 keer gedaan en is een eitje als je het door hebt.
<font size=1>[ This message was edited by: CycoMiko on 2001-11-26 20:56 ]</font>
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ik heb mijn raammeganisme er uitgehaald. Ik wou eigenlijk het motortje uit elkaar halen om de contackten binnen in het motortje te kunnen controleren. Volgens mij gaat dat niet. Weet iemand dat misschien? Anders moet ik denk ik een ander motortje kopen. Alvast bedankt. Gr. Edwin Ps. het is van een 5 gtt.
Anonymous

Het motortje kan wel van het systeem geklikt worden maar verder kun je er weinig mee. Het is bij de productie helemaal ingevouwen in een aluminium huls en compleet geseald met kit. Dat is waarschijnlijk gedaan om het vet erin te houden en het vocht erbuiten.

Misschien dat er gasten zijn op dit forum die het wel gelukt is, maar mij leek het niet echt een optie. Uit elkaar lukt altijd natuurlijk maar in elkaar is een tweede...

Nieuw is alleen compleet met mechaniek leverbaar (slaat nergens op..) en kost bij Renault-dealer: fl 434,- ex BTW per stuk

Succes.. Peter
Bart V

Voor een geeltje heb je een motortje op de sloop. Je bent gek als je dat soort dingen nieuw gaat kopen.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Dank je. Als het straks nog niet werkt ga ik op de sloop kijken. Mazzel
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ik heb andere motortjes op de sloop gehaald. Het is nog steeds niet goed. Ik zit te denken om nieuwere motortjes van een andere auto (clio of een andere renault)te halen. Mijn vraag is past het op een 5 gtt?
Ik wil dus heel het meganisme overzetten incl. het motortje. Heeft iemand dit misschien al eens geprobeerd? Ik hoor het wel. Mazzel
Bart V

Sjah ik heb ze voor mn 19 compleet uit een andere 19 gelepeld. Mijn 19 had zwengels. Het mechanisme is zo los. Ik meen 5 schroefjes. Het raam zit vast met een clipje en een borgpennetje aan het mechanisme. Zo zit het bij een 19, die vcan een 19 zijn niet hetzelfde als die van een 5, maar ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt kwa bevestiging. renault is renault.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Het moet natuurlijk wel passen en werken. Mijn raam is in ieder geval weer dicht dat was het grootste probleem. Kan ik vrijdag in ieder geval naar bodegraven komen. Ik heb liever nieuwere uit een 19 of een clio. Nieuwe voor een 5 gtt is een beetje prijzig.
Ik geloof dat ze richting de 275 euro kosten per stuk. Als iemand het zeker weet je advies is altijd welkom. Mazzel
Bart V

Uit een 19 past niet in een 5, of het uit een clio past weet ik niet, zou je ff moeten proberen op de sloop. Ik meen dat het motortje uit een clio wel op dezefde plaats zit als bij een 5,(onder in de hoek) Bij een 19 zit deze meer naar boven.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ik heb voorlopig effe geen tijd om het uit te proberen. Ik laat mijn broertje morgen wel effe kijken. Die gaat morgen terug voor een ander motortje. Het zal op den duur nog wel een keer goed komen. Mazzel
Bart V

Ja het zijn de kut kluzzies.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Je bent er weer mee van de straat he. Maar daar heb ik ook een 5gtt voor gekocht. Af en toe wat dingen aan te kunnen doen.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Weet er iemand of ik van een andere renault (clio of zo)de electrische raambediening en het motortje over kan zetten op mijn 5 gtttje? Alvast bedankt.
Plaats reactie