Het komt wel uit een Belgische krant ('Het Nieuwsblad' van vandaag)maar ik veronderstel dat dit ook wel voor Nederland zal gelden.
"
In Frankrijk mogen vanaf 1 januari volgend jaar geen tweedehandswagens meer verkocht worden die vijf jaar zijn of ouder.
Dat is het gevolg van een Europese richtlijn die vanaf 1997 het gebruik van asbest in wagens verbiedt.
...
Volgens Federauto, de Belgische federatie van verkopers in tweedehandswagens, zal de Europese richtlijn bij ons niet dezelfde toepassing krijgen als in Frankrijk. In België zou enkel de verkoop van wisselstukken die asbest bevatten verboden zijn.
Als er bij ons geen verbod komt op op de verkoop van tweedehandswagens die vijf jaar of ouder zijn zou de Belgische markt wel eens overspoeld kunnen worden met wagens die de Fransen in hun thuisland niet meer kwijtraken.
er zit bij ons al jaren geen asbest meer in.
Te zien aan remblokken, koppelingsplaten, pakkingen. Kan je alleen asbestvrij krijgen.
kep het niet gechecked, maar dit lijkt me een zogenaamd broodje aap.
en dat topic is gelocked.
edit: Want het nu mogen ook alleen maar auto's op de markt komen die aan bepaalde eisen voldoen. Maar de oudere die al rondreden mogen blijven rijden, ook al voldoen ze niet aan de nieuwe eis. Dat is zo met alle nieuwe regels. Tig jaar geleden mocht je een spaarhypotheek nemen en onbegrensd sparen, nu maar mag je alleen sparen binnen een bepaalde bandbreedte. Echter mensen die al zo'n hypo hebben mogen gewoon door gaan. Met nieuwe regels mogen dingen die tot dan toegestaan waren altijd doorgaan. ofzoiets.
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-26 13:56 ]</font>
Te zien aan remblokken, koppelingsplaten, pakkingen. Kan je alleen asbestvrij krijgen.
kep het niet gechecked, maar dit lijkt me een zogenaamd broodje aap.
en dat topic is gelocked.
edit: Want het nu mogen ook alleen maar auto's op de markt komen die aan bepaalde eisen voldoen. Maar de oudere die al rondreden mogen blijven rijden, ook al voldoen ze niet aan de nieuwe eis. Dat is zo met alle nieuwe regels. Tig jaar geleden mocht je een spaarhypotheek nemen en onbegrensd sparen, nu maar mag je alleen sparen binnen een bepaalde bandbreedte. Echter mensen die al zo'n hypo hebben mogen gewoon door gaan. Met nieuwe regels mogen dingen die tot dan toegestaan waren altijd doorgaan. ofzoiets.
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-26 13:56 ]</font>
't staat toch in de krant,
ik hoop allesziens dat het waar is!!
ff de eurootjes bij de buren gaan uitgeven!!!
ik hoop allesziens dat het waar is!!
ff de eurootjes bij de buren gaan uitgeven!!!

Ik heb net ff op i'net aan het zoeken geweest naar bevestiging van bovenstaand bericht, maar voorlopig nog niets gevonden... 

Tis zelfs te broodje aap voor de telegraaf.nl
(telegraaf.nl is trouwens wel neerlands internetbedrijf nr. 4)
(telegraaf.nl is trouwens wel neerlands internetbedrijf nr. 4)
en je weet de penalty voor broodje aap..<a href="http://www.bananenbar.com/">wil je niet weten</a>
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-26 18:51 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-26 18:51 ]</font>
-
- Contacteer:
Welke je vervolgens hier ook aan de kant kunt zetten omdat dezelfde regels hier gaan gelden. En die Fransen maar lachen met de Euro's in de knip.
Zal wel meevallen. Hadden die Duitsers onlangs ook niet zoiets? Was iets met emissie-eisen en sinds die datum reden er 10 keer zoveel Mercedessen "Koko-Petalo" 200D rond hiero.
Zal wel meevallen. Hadden die Duitsers onlangs ook niet zoiets? Was iets met emissie-eisen en sinds die datum reden er 10 keer zoveel Mercedessen "Koko-Petalo" 200D rond hiero.
-
Das ook weer zo!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou ik vind het maar een vreemd verhaal .
2 jaar geleden ( of iets langer ) kende de fransen niet eens een vorm van a.p.k , alle wrakken reden ( die konden ) nog gewoon rond .en dan zal nu een auto ouder dan 5 jaar niet meer verkockt mogen worden ? ik geloof er niets van
2 jaar geleden ( of iets langer ) kende de fransen niet eens een vorm van a.p.k , alle wrakken reden ( die konden ) nog gewoon rond .en dan zal nu een auto ouder dan 5 jaar niet meer verkockt mogen worden ? ik geloof er niets van
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nog wel , nu niet meer