De 21 Turbo heeft standard ook een closed loop dump valve erin. Deze heb ik omgebouwd, maar een open van gemaakt(gewoon slang ertussen uit laten). Maar deze heeft niet echt een super geluid. Ik ga morgen proberen zelf 1 te maken.
groetjes
groetjes
het is inmiddels al 3 uur geweest en ik zit nog altijd achter de PC. Ben die dumpvalve aan het tekenen. Wat een pokke werk is dat zeg. Maar ben bijna klaar en dan kan die morgen gemaakt worden
. Zal me ongeveer een gulden of 30 gaan kosten in totaal. Alu is namelijk voor niks en die rubbertjes en veren zullen niet duurder zijn als 30 piek. Heb ik wel nog geen aansluitbuis. Die moet ik morgen dan ook effe gaan maken.
groetjes

groetjes
Tekening is klaar. net effe een paar veranderingen eraan gemaakt, want er klopte iets niet viel mij vanacht in. Op papier zou het moeten werken, nu nog in de praktijk.
ik laat jullie wat horen
groetjes
ik laat jullie wat horen
groetjes
-
Jij hebt echt VETTE wielenOn 2001-10-01 19:22, kevinb wrote:
Heeft er soms iemand een adres in België rond de kanten van Antwerpen waardat je een dumpvalve kan kopen of bestellen?

-
Maak je er één met zuiger? Die rubbertjes gaan om de haverklap kapot (en kosten 35 piek per stuk)On 2001-10-02 09:59, Mclain wrote:
Tekening is klaar. net effe een paar veranderingen eraan gemaakt, want er klopte iets niet viel mij vanacht in. Op papier zou het moeten werken, nu nog in de praktijk.
ik laat jullie wat horen
groetjes
-
- Contacteer:
zou het echt niet weten, ze stonden er op als ik de wagen gekocht heb, zijn ook speedline's zelfde als op een williams maar dan in het zilver. ze hebben mij is verteld 11000bfr/stuk. (550 gulden als ik goed kan rekenen) zou is gaan horen bij renault als je het juist wilt weten.
Ligt eraan wat je wilt, dit is er:
je hebt grote en kleine met zuiger en met membraam.
Die met cilinder is duurder, steviger, die met membraam maakt meer herrie en is goedkoper. Hoe groter hoe duurder en hoe meer herrie *pssssssssst* (weet ik van een groot renault kenner
)
je hebt grote en kleine met zuiger en met membraam.
Die met cilinder is duurder, steviger, die met membraam maakt meer herrie en is goedkoper. Hoe groter hoe duurder en hoe meer herrie *pssssssssst* (weet ik van een groot renault kenner

Die wat ik zelf ben aan het maken is een zuigertype. Ik ben hem flink groot aan het maken. 50mm zuiger. Dus moet goed werken, maar zeker een goed geluid geven.
als die het goed doet, dan neem ik het geluidje eens op en zet een foto erbij en dan plaats ik het wel hier.
als die het goed doet, dan neem ik het geluidje eens op en zet een foto erbij en dan plaats ik het wel hier.
MMhh....zo'n dump valve klinkt wel aantrekkelijk...als is het alleen maar om de turbo te sparen, maar is wel een investering..
Kan ik dan niet eerst zo'n plastic ding van de sloop halen en als dat bevalt een echte kopen..of zijn die plasticen echt kut..
En zo ja, waar moet je op letten als je een dump valve koopt op de sloop.. Ik bedoel kunnen er echt slechte, kapotte tussen zitten???
Kan ik dan niet eerst zo'n plastic ding van de sloop halen en als dat bevalt een echte kopen..of zijn die plasticen echt kut..
En zo ja, waar moet je op letten als je een dump valve koopt op de sloop.. Ik bedoel kunnen er echt slechte, kapotte tussen zitten???
Er zitten zeer zeker kapotte tussen. De zwarte c21 turbo had zo'n kapotte erin. Zoog valse luht aan daardoor. En qua geluid bracht zo'n plastic ding noppes. Zelfs als ik de closed loop open maakte.
Daarom ben ik nu een lekkere dikke alu aan het maken.
Ik hou jullie op de hoogte.
mzzl
Daarom ben ik nu een lekkere dikke alu aan het maken.
Ik hou jullie op de hoogte.
mzzl
-
He Mclain hoe zit het eigenlijk met die mal die je zou laten maken???
Je bent en blijft creatief he
Je bent en blijft creatief he
-
Hi, als ik het goed begrijp kun je de dumpvalve niet gebruiken op een atmosferische motor? Jammer, ik zou ook wel dat psssss geluid willen in mijn GTE:sad:.
Of bestaat er mischien toch een manier??
Wie heeft ideen?
Of bestaat er mischien toch een manier??
Wie heeft ideen?
Ik heb zelf een dubbel zuiger dump-valve maar de laatste tijd ben ik er niet tevreden over. Als ik ga sprinten tegen iemand vanuit stilstand dan heb ik pas in de 3e versnelling turbodruk. In de 1e en 2e blijft hij heel lang open. Vandaag heb ik de dump-valve schoon uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Verders heb ik alle bewegende delen ingeolied met naaimachine olie. Ik heb nu het gevoel dat het ietsje beter is maar het is nog niet naar mijn zin.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een zuiger dump-valve harder vind klinken dan zo`n membraam dump-valve. Maar echt een dump-valve klinkt echt vet. Vooral als je van die patsers tegen komt die in hun auto willen stappen en jij schakelt over met volle turbodruk precies naast hun
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een zuiger dump-valve harder vind klinken dan zo`n membraam dump-valve. Maar echt een dump-valve klinkt echt vet. Vooral als je van die patsers tegen komt die in hun auto willen stappen en jij schakelt over met volle turbodruk precies naast hun

Hoi,
ik wil eigenlijk op korte termijn een dump-valve aanschaffen!
Mijn vraag is of het de moeite waard is om een aansluitset erbij te kopen. De onderdelen zijn los (vlgs. mij goedkoper)verkrijgbaar! De aansluitset kost toch al gauw + FL125,-
Weet iemand of je een stuk vacuum-slang kunt gebruiken om de dump-valve aan te sluiten op de originele vacuum-slang (die heb ik nl. nog een halve meter over)
<font size=1>[ This message was edited by: Dirk on 2001-11-25 22:50 ]</font>
ik wil eigenlijk op korte termijn een dump-valve aanschaffen!
Mijn vraag is of het de moeite waard is om een aansluitset erbij te kopen. De onderdelen zijn los (vlgs. mij goedkoper)verkrijgbaar! De aansluitset kost toch al gauw + FL125,-
Weet iemand of je een stuk vacuum-slang kunt gebruiken om de dump-valve aan te sluiten op de originele vacuum-slang (die heb ik nl. nog een halve meter over)
<font size=1>[ This message was edited by: Dirk on 2001-11-25 22:50 ]</font>
<font color=blue>Ha die dirk! Zo'n aansluitset vind ik ook onzin. Op die witte van mij zit de dumpvalve ook gewoon zelf aangesloten. Dat slangetje kan je gewoon gebruiken, is helemaal niets speciaals of zo. Zo'n T-stuk is misschien iets moeilijker, je moet alleen iemand vinden die kan lassen.... Succes!
Dan laat je het ff lassen bij een smid. Ben je voor 5 piek klaar !!!! Plus 2 stukjes buis, een boor en twee slangklemmen. Wordt het toch nog duur, zo alles bijelkaar: 15 piek ? Tenzij je natuurlijk kickt op een mooi chroom buisje, waar je wel 1 cm van ziet. Dan zou ik zeker gaan voor het aansluitsetje.
hallo mensen , tja ik zou ook gaan voor het aansluit setje,waarom??,nou gewoon het ziet er altijd beter uit dan dat je het zelf doet,meestal is het zo dat wat je zelf in mekaar probeert te stampen ziet er 9 van de 10 keer niet uit ,nou dan geef ik liever 125 gulden uit en het ziet er leuk uit onder de kap dan dat ik 5 gulden uit geef en het ziet er niet uit ,maar ja aan jouw de keuze natuurlijk,enne ga zekers voor een zuiger dumpvalve,ik heb een bailey groep a zuiger dumpvalve en die is echt te gek en klinkt super ,greetz marco
-
- Contacteer:
dat pssst geluidje hoor je toch enkel wanneer je verder schakeld, of je gas loslaat, niet? Gewoon om zeker te zijn, heb vandaag ook één gestoken en vind dat het maar een raar geluidje maakt, het lijkt net of er ergens een lek in zit.
ja je moet er goed op letten dat hij goed funtioneerd,hij laat de druk ontsnappen bij het gas loslaten,hij mag geen druk laten ontsnappen bij het doortrekken,het kan wel zijn dat als je op een bepaald toerental rijdt en er geen turbodruk wordt gevraagd dat hij een beetje bblijft sissen dan laat hij de druk toch nog een beetje ontsnappen,maar verder niet
wat voor een dumpvalve heb je ????On 2001-11-26 20:20, kevinb
wrote:
dat pssst geluidje hoor je toch enkel wanneer je verder schakeld, of je gas loslaat, niet? Gewoon om zeker te zijn, heb vandaag ook één gestoken en vind dat het maar een raar geluidje maakt, het lijkt net of er ergens een lek in zit.
membraam of zuiger??????????
-
- Contacteer:
wel, ik vermoed een membraan, ik had ze opengehaald en er zat een veer in met daarover een plastieke scheeltje. Heb ze wel in 2e hands gekocht. Kan je eigenlijk een verschil zien in je turbodruk-metertje bij het overschakelen? blijft dit langer boven of zo? Wat ik me ook afvraag is of het verschil uitmaakt als je de aansluiting naar je carbu, dat T-stukje ,moet dit dichter bij je ontsteking staan of meer richting carbu?
Nee hij blijft niet langer boven, hij is sneller beneden, en weer sneller boven als je koppelt, je hebt gewoon sneller de beschikking over volle turbodruk, als je overschakeld of het gas los laat is de turbodruk gewoon weg.(nja weg..)On 2001-11-27 08:44, kevinb
wrote:
wel, ik vermoed een membraan, ik had ze opengehaald en er zat een veer in met daarover een plastieke scheeltje. Heb ze wel in 2e hands gekocht. Kan je eigenlijk een verschil zien in je turbodruk-metertje bij het overschakelen? blijft dit langer boven of zo? Wat ik me ook afvraag is of het verschil uitmaakt als je de aansluiting naar je carbu, dat T-stukje ,moet dit dichter bij je ontsteking staan of meer richting carbu?
Dat T-stukje maakt niet uit waar je die plaatst ( natuurlijk wel op een vacuumslang) vacuumtrekken doet ie overal het zelfde...
Het grote T-stuk moet toch zo dicht mogelijk bij de carb?
o sorry, ik dacht dat het om dat T-stuk van de vacuumslang ging..
Eu ja ik geloof dat je gelijk hebt Tijn.
Eu ja ik geloof dat je gelijk hebt Tijn.