Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michel Meganefreak
Contacteer:

na voor de zoveelste keer schraap geluiden te horen bij de achterbanden ben ik het zat die wielkasten moeten worden omgerold.

Mijn vragen:

1. wat zijn de na/voordelen ervan?
2. wat zijn de gem. kosten per wielkast?
3. hoe houd de lak zich in de toekomst?
4. een adresje in de omgeving van Arnhem (heb er nu een in Rotterdam waar het goed kan maar liever ff in de buurt >-)

Thanx!
-----------------
Life begins at 180!
<font size=1>[ This message was edited by: meganefreak on 2001-11-18 18:57 ]</font>
Anonymous

tering michel jij houd ook niet op he

ik ben aleen maar bezig met de austin en het clio rs blok voor de megane.

ps die blok opbouw is toch hetzelfde als jou 16v toretje (dwz dezelfde motorsteunen als bij jou)

grtz Thomas

ps geen idee van dat dat rollen (gooi er dan meteen een wide body tegen aan ben je in een keer klaar hahahaha. afd tuning & disign, die max kit erg gaaf)
Patrick

ik geloof dat dat iets kost van 65 gulden per kast geloof ik,maar ik kan het ook hebben gedroomd.
Ron
Contacteer:

Waar heb je dat gedroomd?
mark -19- 16v

leuk geluidje he dat schrapen ik zag op de meeting dat je bij de voorwielen er ook last van had. ik ken het geluid heb het bij me kadett ook gehad heb ze met een tang omgebogen maar dat is eigenlijk ook niks.

maar misschien wel een idee voor je

good luck
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

wielkasten uitkloppen ,mischien ook een idee?Wel voorzichtig uiteraard
Patrick

ik weet het niet,ik dacht er bijna zeker van te zijn dat het maar zoveel koste,is best een reeele prijs,ligt natuurlijk wel eraan hoeveel,ik heb het niet over centimeterwerk,
maar het hoognodige om niet meer te raken,als je bekijkt dat je maal 4 toch nog 260,= piek kwijt bent.
bruno @af
Contacteer:

Bij ons kost dit per wielkast : 80 gulden

:wink:

Bruno
Patrick

dank je bruno,ik zal de prijs wel hebben gehoord ex btw.
Jeroen
Contacteer:

Morgen ondergaan die van mij een vermageringskuur .

In Strijen zit een bedrijf die dit doet.
Reedijk Bandenservice. Kosten 75 pieken per kant.

Ze gaan eerst met fohn langs de wielkast, en rollen dan de randen plat.

Ik ben benieuwd of dan mijn spoorverbreders wel gaan passen (2 x 25 mm).
Patrick

rollen na het fonen,is dat fonen dan om de lak zachter te maken???
Jeroen
Contacteer:

Yep,

Een jongen van de RMCC heeft het 2 weken geleden laten toen.

En die vertelde dat ze het zo doen.

Door de lak te verwarmen breekt het niet, je ziet er dus helemaal niets van.

Behalve dan dat het randje plat is.
Michel Meganefreak
Contacteer:

19 16v het is echt alleen achter hoor, heb ze voor nog nooit tegen de wielkast horen klappen, achter zit het probleem, voor heeft die bij de weg de orginele et-waarde (achter door spacer dus niet) en ook is de wielmaat gelijk aan orgineel, de banden zijn zelfs nog iets platter dan orgineel dus voor aanlopen das gewoonweg ommogelijk (zeker met mijn min. verlaging).

Maar hoe heb je dat gezien dan?? Achter zie je het aan dat randje das iets gebobbeld maar voor is ie echt super glad, nix aan het handje dus. Miss. vertekend het profiel van de band iets?? Bij de dunlops zitten namelijk op de uiterste puntje hele smalle inhammetjes, miss. d8 je het daar aan te zien :smile:

Maar nu nog een adresje in de buurt en dan ben ik weer helemaal blij!!

Greetz
Menno

Heb je de originele velsrand er nog aan zitten? Misschien is 't al voldoende om die ff om te tikken, hoef je niet je hele schermen boller te maken.
rev it like a rental
Michel Meganefreak
Contacteer:

die rand bedoel die moet naar binnen worden gerold
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik heb een betrouwbaar adres gevonden (jeroen en een ander rmcc lid zijn er ook gewesest) helaas niet in de buurt richting rotterdam maar als het goed is dan wil ik er wel een eindje voor sturen.

75 piek per kast lijkt me oke, dus vrijdag om 10 uur gaat ze onder het mes :smile:!!
Anonymous

Suc6 met de operatie!
mark -19- 16v

modelinge afspraken?

neem maar vast 500 gld mee

zal vast wel goed komen toch

suc6
Michel Meganefreak
Contacteer:

hehehehe :smile:

afgaande op mij ervaringen wel :smile:

Bij hercom zijn ze er nog steeds niet uit, heb al 3 keer aangeboden om met ze te praten, 2 keer is beloofd mij te bellen en ik heb er 1 keer een half uur gezeten om uitleg te gaan krijgen komt niemand naar me toe....de spuiter heeft wel zijn verhaal gedaan en ze hebben er inderdaad meer werk aan gehad, maar daar is de telefoon voor uitgevonden. " hallo het is jou geld, mag dat, kan dat....??"

wel inmiddels 2 herrinneringen gehad via de post terwijl ze normaal alles aan mijn vrouwtje geven, rare omgang met mensen/klanten :sad:

Maar miss. bellen ze v.d. week nog wel.....en anders gaat de factuur zijn 5e week in, gaat nog leuk voor ze worden zo :smile:
Michel Meganefreak
Contacteer:

en ze zijn omgerold :smile: rijd beter kan eindelijk is over een deining in de snelweg zonder me schrap te zetten :smile:

morgen ff de wielkast behandelen met tectyl uit voorzorg en dan is tie achter weer mooi :wink:

greetz

Michel
mark -19- 16v

vaste prijs?

of heb je weer gel*l
Michel Meganefreak
Contacteer:

nope, vaste prijs 75 piek per kassie :smile:

morgen ff tectylen en nog andere leuke hobbie klussen dus daar heb ik al weer zin in, meteen ff wassen trouwens :sad:

Vanavond geen zin in maar het gesprek met de bedrijfsleider komt er dan eindelijk, de uitslag zet ik wel op de nl.chat bij problemen met mijn dealer.....

greetz

Michel
Michel Meganefreak
Contacteer:

zo de wielkasten ff dik in de tectyl gezet aan de binnenkant en voor niemand is nu zichtbaar dat er iets is aangepast aan mijn wielkast, maar voor mij wel merkbaar :smile: had het eigenlijk eerder moeten laten doen....maar ja nu is het dan voor elkaar, met 4 personen in de auto is weer mogelijk :smile: :smile:
Ron
Contacteer:

Yo, hoe gaat dat precies, dat uitrollen? Wat doen ze met wat?
Folkert
Contacteer:

Ja.. daar wil ik ook wel weten.. Ik moet toch een nieuw koetsje maken, dus kan ik dat meteen meenemen...
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Michel Meganefreak
Contacteer:

ze verwarmen je wielkast om er wat meer rek in te maken.......dan beginnen ze met een apparaatje heel langszaam de rand van je wielkast om te rollen, of te wel dat op staande randje wordt omgeklapt, zodat er meer ruimte voor je banden ontstaat.

Dit wordt trouwens gedaan zonder dat je de wielkasten hoeft te spuiten, maar let op: ik kreeg het advies hem te behandelen aan de binnenkant met tectyl omdat er toch altijd scheurtjes (ook die niet zichtbaar zijn) ontstaan in je lak, als je niet binnen 1 jaar met de roestblaren op je kastje wilt rijden dan is voorbehandeling aan te raden....dit is overigens erg eenvoudig netjes te doen en nu is het bij mij dus ook echt niet zichtbaar dat er iets aan de kast is aangepast, wel met rijden merkbaar uiteraard :smile:

Kosten zijn 75 piek per kast en ik heb het laten doen bij Reedijk bandenservice te Strijen, nette gasten daar overigens!
Plaats reactie