wie weet waar ik zoiets kan vinden
ik ga namelijk weer racen met de honda ss 70 en ik wil natuurlijk wederom de snelste van nederland wezen (dragrace)
dus ben ik aan het zoeken naar een turbo die zo een klein slag volume aankan (mischien een agregaatje ofzo) er hangt al het een en ander aan snel spul op
haha net als vroeger
aleen nu dus eventueel met turbo
laten we daar even niet moeilijk over doen:
--dat kan je helemaal shaken!--
Voor een turbo (als in: uitlaatgascompressor)
heb je MINIMAAL 400 cc nodig.
De kleinste turbo die verkrijgbaar is, is een IHI (dat is een merk) en die zit om. op een honda 500.
Er zullen nu nog wel kleinere zijn, voor 3 cil dieseltjes. Maar veel kleiner niet.
Ook een mechanische compressor voor een 70cc zal 'niet simpel' zijn. Joey Bon heeft eens geprobeerd een handige compressor voor zn 350cc dragracer te kopen. Hij is daar maar mee gekapt. Capice?
Dragracen met een 70cc ss honda; tjsa ik denk dat je altijd de eerste (en de laatste) bent in jouw klasse. En niet sip kijken als het publiek met een gekieteld scootertje je eruit trekt.
robert
kijk, hoe komt zon blok aan vermogen:
(1)vuldruk -> lukt niet, zoek maar es een compressor
(2)serieus toerental -> kan die niet
(3)je kan gaan expirimenteren met nitro -> dat wil jij niet
--dat kan je helemaal shaken!--
Voor een turbo (als in: uitlaatgascompressor)
heb je MINIMAAL 400 cc nodig.
De kleinste turbo die verkrijgbaar is, is een IHI (dat is een merk) en die zit om. op een honda 500.
Er zullen nu nog wel kleinere zijn, voor 3 cil dieseltjes. Maar veel kleiner niet.
Ook een mechanische compressor voor een 70cc zal 'niet simpel' zijn. Joey Bon heeft eens geprobeerd een handige compressor voor zn 350cc dragracer te kopen. Hij is daar maar mee gekapt. Capice?
Dragracen met een 70cc ss honda; tjsa ik denk dat je altijd de eerste (en de laatste) bent in jouw klasse. En niet sip kijken als het publiek met een gekieteld scootertje je eruit trekt.
robert
kijk, hoe komt zon blok aan vermogen:
(1)vuldruk -> lukt niet, zoek maar es een compressor
(2)serieus toerental -> kan die niet
(3)je kan gaan expirimenteren met nitro -> dat wil jij niet
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Je zou het hier eens kunnen proberen:
http://www.messageboard.nl/cgi-bin/ulti ... forum&f=83
Daar lopen wel wat honda gekken rond die je verder kunnen helpen.
http://www.messageboard.nl/cgi-bin/ulti ... forum&f=83
Daar lopen wel wat honda gekken rond die je verder kunnen helpen.
Hey thomas,
ik heb een idee voor je, wel HEEL nieuw en spannend!
Je maakt zelf een injectiesysteem wat lachgas en benzine injecteerd. Das moeilijk, weet ik. Het benzinetankje zet je onder lachgas-druk, hebbie geen pomp meer nodig.
Over blijft het expirimenteren met injectoren. Neem geen simpele aan/uit solenoids met sproeiers.
Je gooit de carb eraf, en vervang dit door een volumetje waar je beiden inspuit.
Dat volumetje heeft GEEN luchtingang, maar wel een verbinding naar het inlaatkanaal. Ja, als je genoeg inspuit dan komt hier overdruk in. (heee-drukvulling!!) Trouwens lachgas bevat zoveel zuurstof dat overdruk niet eens nodig is.
Een mechanische gasklep heb je niet meer, het gasgeven moet je verbinden met je inspuitsysteem. Meer inpuiten-> meer koppel.
Ja je leest het goed, ding loopt op lachgas en benzine alleen, geen lucht. Nadeel lijkt natuurlijk het lachgasverbruik, maar voor een 70cc dragracer is het wel mee te nemen.
Heel rustig beginnen, en als dat onder controle is kan je de druk in het volumetje heel simpel opvoeren door meer te injecteren. Als je weet hoeveel extra vermogen lachgas kan opleveren, dan weet je ook dat je met hele kleine hoeveelheden je 70cc al giga kunt oppeppen. Het in de hand houden van de zuiger temp zal je probleem zijn!, het oproepen van meer vermogen niet.
Daarna komen dikke krukas/drijfstangen aan de beurt.
Sla alvast maar wat zuigers in, want dat zal meteen nodig zijn. Maar die zijn niet zo duur. Als je dit onder controle weet te krijgen dan haal je gegarandeerd de sprint-blaadjes!
Hey, stof tot nadenken!
r
ik heb een idee voor je, wel HEEL nieuw en spannend!
Je maakt zelf een injectiesysteem wat lachgas en benzine injecteerd. Das moeilijk, weet ik. Het benzinetankje zet je onder lachgas-druk, hebbie geen pomp meer nodig.
Over blijft het expirimenteren met injectoren. Neem geen simpele aan/uit solenoids met sproeiers.
Je gooit de carb eraf, en vervang dit door een volumetje waar je beiden inspuit.
Dat volumetje heeft GEEN luchtingang, maar wel een verbinding naar het inlaatkanaal. Ja, als je genoeg inspuit dan komt hier overdruk in. (heee-drukvulling!!) Trouwens lachgas bevat zoveel zuurstof dat overdruk niet eens nodig is.
Een mechanische gasklep heb je niet meer, het gasgeven moet je verbinden met je inspuitsysteem. Meer inpuiten-> meer koppel.
Ja je leest het goed, ding loopt op lachgas en benzine alleen, geen lucht. Nadeel lijkt natuurlijk het lachgasverbruik, maar voor een 70cc dragracer is het wel mee te nemen.
Heel rustig beginnen, en als dat onder controle is kan je de druk in het volumetje heel simpel opvoeren door meer te injecteren. Als je weet hoeveel extra vermogen lachgas kan opleveren, dan weet je ook dat je met hele kleine hoeveelheden je 70cc al giga kunt oppeppen. Het in de hand houden van de zuiger temp zal je probleem zijn!, het oproepen van meer vermogen niet.
Daarna komen dikke krukas/drijfstangen aan de beurt.
Sla alvast maar wat zuigers in, want dat zal meteen nodig zijn. Maar die zijn niet zo duur. Als je dit onder controle weet te krijgen dan haal je gegarandeerd de sprint-blaadjes!
Hey, stof tot nadenken!
r
bedoel je met pompverlies de arbeid die nodig is het mengsel van inlaatdruk naar uitlaatdruk te pompen?
edit: of aan te zuigen?
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-21 14:09 ]</font>
edit: of aan te zuigen?
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-21 14:09 ]</font>
Op deellast/stationair draaien enzo: ja, maar dat wil je dan ook.
Op vollast: nee.
want lachgas/benzine inlaatmengsel heeft per massa meer energie aan boord vergeleken met met luchtdrukvulling. (je neemt minder stikstof mee) Ergo: er hoeft minder volume of massa aangezogen te worden.
Maar dit is een 'achter de komma' effect, niet belangrijk voor sprint.
Op vollast: nee.
want lachgas/benzine inlaatmengsel heeft per massa meer energie aan boord vergeleken met met luchtdrukvulling. (je neemt minder stikstof mee) Ergo: er hoeft minder volume of massa aangezogen te worden.
Maar dit is een 'achter de komma' effect, niet belangrijk voor sprint.
je moet het moment van inspuiten errug nauwkeurig afstellen, 't is namelijk 2takt he. Er gaan geen klepjes op 't goede moment open, hij staat gewoon open!
Blijf je nu spuiten met je lachgas, en de zuiger is beneden, ja dat geeft wel een knal en gaat je installatie. Je kan (bijna) geen drukvulling aan je 2takt geven, want zogauw de zuiger boven is moet er GEEN druk meer op je inlaat staan. Pas als ie beneden is weer, om snel te vullen. Zogauw de zuiger langs de inlaatpoort is moet de druk er dus weer af!
Succes weet niet hoe je dat wil doen, soort van dumpvalve erop bouwen maar dat geef je wel een hoog lachgasverbruik, omdat dat gewoon verloren gaat dan.
Snap je wat ik bedoel,
Succes ermee
Groeten, Riel Notermans
Blijf je nu spuiten met je lachgas, en de zuiger is beneden, ja dat geeft wel een knal en gaat je installatie. Je kan (bijna) geen drukvulling aan je 2takt geven, want zogauw de zuiger boven is moet er GEEN druk meer op je inlaat staan. Pas als ie beneden is weer, om snel te vullen. Zogauw de zuiger langs de inlaatpoort is moet de druk er dus weer af!
Succes weet niet hoe je dat wil doen, soort van dumpvalve erop bouwen maar dat geef je wel een hoog lachgasverbruik, omdat dat gewoon verloren gaat dan.
Snap je wat ik bedoel,
Succes ermee
Groeten, Riel Notermans
Kun je er geen roterende inlaat op maken.
Heb kartgereden met 100cc rotax met roterende inlaat, gaat vies snel.
Heb kartgereden met 100cc rotax met roterende inlaat, gaat vies snel.

ok jongens even voor de duidelijkheid
degene die zegt die een honda 4 stroke niet snel is mag van mijn part zijn eigen 2 takt tupperware naaimachien meenemen zetten we ze ff naats elkaar en dan lach ik het hardst.
zo das de wereld uit.
ten 2de mijn vorige ss was bruut snel
wat we daar aan gedaan hebben
70cc cyl met kop van een gemodificeerde 50 cc kop
zelf een kop gemaakt met 4 kleppen (org =niet te betalen)
lichte krukas erin
alle lagers vervangen door cup spul
electrische ontsteking (met vervroeging act)
een lichtere alu zuiger
een waterkoeling erop
grote olie pomp met externe koeler
zwaar afgevlakte kop
een weber carb 27mm (valstroom = eigen modificatie)
ram air filter onder de tank (= 40 graden koeler dan op de originele plek)
aangepaste versnellingsbak
een huricane waaier voor de weber
verder alles wat zwaar is vervangen door lichter spul en de rest eraf gsloopt (kleinere tank, alu brug achter, alu voorvork
dubbele schijfrem voor enkele achter
laser uitlaat met grotere diameter poort in de kop
en last but not least
de tornado fuel instalatie (je weet wel uit de model bouw)
direct geinjecteerd voor de waaier en de carb om het optimale mengsel te verkrijgen.
dus diegene die denkt dat de buurjongen een snelle tupperware bak "lees scooter" heeft, omdat daar een 80 cc met een pirellie uitlaat onderligt. en dan al snerpend de straat door jengeld met een gangetje van 120 die kan van mijn part inpakken en wegwezen die doet niet meer mee
oh ja sliks en zon leuk achteruitstekend 3de wieltje waren nodig om hem met 2 wielen op de weg te houden
bij de weg die hielden jullie ook niet bij met je 5 jes "no hard feelings" (nou mischien de echt snele dan)
Renault Rules
en ps het was maar een vraag hoor, sorry
grtz Thomas
degene die zegt die een honda 4 stroke niet snel is mag van mijn part zijn eigen 2 takt tupperware naaimachien meenemen zetten we ze ff naats elkaar en dan lach ik het hardst.
zo das de wereld uit.
ten 2de mijn vorige ss was bruut snel
wat we daar aan gedaan hebben
70cc cyl met kop van een gemodificeerde 50 cc kop
zelf een kop gemaakt met 4 kleppen (org =niet te betalen)
lichte krukas erin
alle lagers vervangen door cup spul
electrische ontsteking (met vervroeging act)
een lichtere alu zuiger
een waterkoeling erop
grote olie pomp met externe koeler
zwaar afgevlakte kop
een weber carb 27mm (valstroom = eigen modificatie)
ram air filter onder de tank (= 40 graden koeler dan op de originele plek)
aangepaste versnellingsbak
een huricane waaier voor de weber
verder alles wat zwaar is vervangen door lichter spul en de rest eraf gsloopt (kleinere tank, alu brug achter, alu voorvork
dubbele schijfrem voor enkele achter
laser uitlaat met grotere diameter poort in de kop
en last but not least
de tornado fuel instalatie (je weet wel uit de model bouw)
direct geinjecteerd voor de waaier en de carb om het optimale mengsel te verkrijgen.
dus diegene die denkt dat de buurjongen een snelle tupperware bak "lees scooter" heeft, omdat daar een 80 cc met een pirellie uitlaat onderligt. en dan al snerpend de straat door jengeld met een gangetje van 120 die kan van mijn part inpakken en wegwezen die doet niet meer mee
oh ja sliks en zon leuk achteruitstekend 3de wieltje waren nodig om hem met 2 wielen op de weg te houden
bij de weg die hielden jullie ook niet bij met je 5 jes "no hard feelings" (nou mischien de echt snele dan)
Renault Rules
en ps het was maar een vraag hoor, sorry
grtz Thomas
oh ja in mijn enthousiasme vergeet ik te vertellen dat ik de voorgaande brommer niet meer heb.
en dat na iedere drag race alle kleppen eruit en nieuwe erin moesten evenals een nieuwe zuiger
het blok is in totaal 4 keer voledig uit elkaar geknald (lees cylinder op de grond)
en dat ik niet boos ben hoor dat echt niet
ik wil aleen weer beginnen en weer met iets wat niemand anders heeft.
grtz Thomas
en dat na iedere drag race alle kleppen eruit en nieuwe erin moesten evenals een nieuwe zuiger
het blok is in totaal 4 keer voledig uit elkaar geknald (lees cylinder op de grond)
en dat ik niet boos ben hoor dat echt niet
ik wil aleen weer beginnen en weer met iets wat niemand anders heeft.
grtz Thomas
Wil meteen geloven dat die 4-takt honda zeer snel is, maar..............
Bij de eerdere bromfietssprints in Jubbega, werd de bokkige pro-stocker klasse toch altijd weer gewonnen door:..... een 2-takt.
Waren ook wel zeer speciale dingetjes: Honda MT frames met Mugen cilinders, Kreidlers met roterende inlaat en de immer kapotlopende zeer snelle Derbi 90 cc's.
Ik moet wel toegeven dat de Honda 4-takts die meededen ook altijd super fast waren.
Succes ermee.
Bij de eerdere bromfietssprints in Jubbega, werd de bokkige pro-stocker klasse toch altijd weer gewonnen door:..... een 2-takt.
Waren ook wel zeer speciale dingetjes: Honda MT frames met Mugen cilinders, Kreidlers met roterende inlaat en de immer kapotlopende zeer snelle Derbi 90 cc's.
Ik moet wel toegeven dat de Honda 4-takts die meededen ook altijd super fast waren.
Succes ermee.
we hebben met deze honda altijd op de rechte baan gedragd en op de openbare weg geraced hahaha, bey bey everyone.
hee leg dat eens uit van die roterende inlaat wat is dat en hoe werkt het ik hoorde hier dat het soms op carts gebruikt wordt maar ik heb er nog nooit van gehoord.
ik had de ss samen met mijn broertje (die nog steeds honda rijd cb 350 vet opgevoerd) verder hadden we allebei nog een ss voor iederedag omdat die explosieve altijd in de schuur stond om gereviseerd te worden haha we hebben er 14 drag's mee gereden en allemaal gewonnen maar die zijn dan ook uitsluitend voor honda 4 stroke's met max van 70 cc er was aleen niemand die dat geintje met die tornado fuel na kon maken
dik kans dat als ik dit weer door zet er inderdaad NOS opkomt das met zo een klein blokie nog wel te betalen
maar die turbo optie blijf ik ook leuk vinden zijn er geen turbo diesel agregaatjes van 100 cc ofzo
oh ja een compressor kit kost 3000 piek dat vind ik gewoon te veel.
suggesties??? grtz Thomas
hee leg dat eens uit van die roterende inlaat wat is dat en hoe werkt het ik hoorde hier dat het soms op carts gebruikt wordt maar ik heb er nog nooit van gehoord.
ik had de ss samen met mijn broertje (die nog steeds honda rijd cb 350 vet opgevoerd) verder hadden we allebei nog een ss voor iederedag omdat die explosieve altijd in de schuur stond om gereviseerd te worden haha we hebben er 14 drag's mee gereden en allemaal gewonnen maar die zijn dan ook uitsluitend voor honda 4 stroke's met max van 70 cc er was aleen niemand die dat geintje met die tornado fuel na kon maken
dik kans dat als ik dit weer door zet er inderdaad NOS opkomt das met zo een klein blokie nog wel te betalen
maar die turbo optie blijf ik ook leuk vinden zijn er geen turbo diesel agregaatjes van 100 cc ofzo
oh ja een compressor kit kost 3000 piek dat vind ik gewoon te veel.
suggesties??? grtz Thomas
In plaats van dat de inlaat door de zuiger "gestuurd" wordt, gebeurt dit door een schijf die een opening in het carter vrijgeeft. Dit is vooral toegepast in de 50cc wegrace. Kreidler, Derbi en ook Aprilia gebruiken dit systeem. De inlaat kan op deze manier langer open blijven staan en er wordt ook niet teruggeblazen de inlaatpoort in. Op deze manier is de timing van de inlaat veel beter te regelen. Bij bromfietsen is dit geloof ik toegepast op de Yamaha fs1.
ah ok, je hebt hem ook voor de openbare weg gebruikt.
Ik vroeg me al een beetje af of waterkoeling en een externe oliekoeler voor een dragracer nou wel nodig was.
Heb een beetje een idee waar die motorschade nu steeds vandaan komt? Dat moet je natuurlijk wel eerst onder controle hebben.
gokje: te ver doorgetrokken, klep raakt zuiger enz...
Leg eens uit wat dat tornado fuel is? Extra inspuitsysteempje?, speciaal brouwseltje?
greetz, robert
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-23 09:38 ]</font>
Ik vroeg me al een beetje af of waterkoeling en een externe oliekoeler voor een dragracer nou wel nodig was.
Heb een beetje een idee waar die motorschade nu steeds vandaan komt? Dat moet je natuurlijk wel eerst onder controle hebben.
gokje: te ver doorgetrokken, klep raakt zuiger enz...
Leg eens uit wat dat tornado fuel is? Extra inspuitsysteempje?, speciaal brouwseltje?
greetz, robert
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-23 09:38 ]</font>
Nee, het was Rotax...On 2001-11-21 17:25, robert
wrote:
kwist niet dat rotax ook 100cc kartmotoren maakte.
was het geen parilla?
Dat waren DE blokjes, heb het niet echt lang gereden. Je kon maar 1 wedstrijdje rijden en daarna moest het weer uit elkaar. Mag ook wel met zoveel toeren, dik in de 20000.