de Rally- rijstijl is natuurlijk gemaakt voor de openbare weg...... (mits afgesloten)
op het circuit heb je 14 bochten ofzo, 300 meter vantevoren staan er al borden met de afstand tot de bocht, je kan nergens verdwalen, geen rare afslagen tussendoor behalve de pitstraat.....
In de rally heb je een parcourtje met 70 verschillende bochten, de flauwste al scherper dan welke circuitbocht dan ook (de tarzan is echt groot hoor) en smaller dan de ingang van de pits.....
wat zou er leuker zijn?
De snelheid die je haalt bij een rally zou ik overigens nooit durven benaderen op de openbare weg. Er is niet echt meer sprake van marges, ieder ander verkeer dat je tegenkomt (fietser, kat, auto) kan je nooit meer ontwijken met dat tempo.
Je schrikt je tijdens de wedstijd dan ook helemaal de tering van overstekend publiek !
Ik hoor hier ook weer geluiden die ik al eerder hoorde over het gezameljk volgen van een cursus bij 333EVENTS.
Ik heb hier al eerder een topicje over aangemaakt, en toen was er onvoldoende animo om dit ook echt te gaan doen.
Ik wil bij deze de meeting-coordinator Chris aansporen om te inventariseren wie er de 19e januari interesse heeft om aan het slip& drift rijvaardigheisdsprogramma mee te doen,
voor de duidelijkheid:
Het aantal personen bepaalt de prijs uiteindelijk.
Ik heb nog plaatsen voor die dag, de instapprijs is 498,- <i>incl.</i> Btw, hoe groter de groep, hoe meer er met de prijs kan gebeuren, maar er zit op zo'n dag echt niet zoveel marge dat ik dat plotseling naar
350 piek kan zakken, dus wees bereid er geld voor neer te tellen.
Dit programma bestaat uit een onderstuur / overstuur oeffening met de voorwielaangedreven auto (gti / gsi) ideaal voor de GTT rijder, driften met de BMW 325
180 graden slip gecontroleerd op nat wegdek en een slalomcompetitie met de clio coupe '93 waarin lijnen, onderstuur, en remtechniek aan bod komen.
De dag wordt met maximaal 28 personen (= 4x 7 personen) gedaan (vandaar de prijs) zodat iedereen maximaal aan bod komt.