Ok, rijdt gisteren met een vaartje van 180 naar huis en plots hoor ik een gierend, jankend geluid uit mijn (nieuwe) bak komen. Vooral als ik rond de 120 het gas loslaat hoor ik het. Tevens als ik stilsta en em in zijn vrij zet met koppelingspedaal niet ingetrapt hoor ik een schrapend geluid. Rara wat is dat?? Dacht eerst ff, het waait hard, het is de wind, tja jammer dan niet dus.
-----------------
*R e n a u l t C l i o 1 6 V C o u p e*
<font size=1>[ This message was edited by: chris on 2001-11-18 22:23 ]</font>
-----------------
*R e n a u l t C l i o 1 6 V C o u p e*
<font size=1>[ This message was edited by: chris on 2001-11-18 22:23 ]</font>
Gaat erg goed de laatste tijd met de vesnellingsbakken, Jeffrey, jij en ik ook gehad. Kan je die oude bak die je had liggen wel zelfs maken en er in hangen.
Schakeld de bak wel normaal? Tap de olie even af en kijken hoe het eruit ziet, komen er allemaal ijzerdeeltjes mee dan kan je zeker zijn dat je bak is overleden.
Schakeld de bak wel normaal? Tap de olie even af en kijken hoe het eruit ziet, komen er allemaal ijzerdeeltjes mee dan kan je zeker zijn dat je bak is overleden.
Tja, als ik al rijdende in zijn vrij zet hoor ik vanalles, op het moment dat ie in zij vrij staat is het over met het geluid. Dacht zelf ook eerst aan het ruklager maar goed het is ook alleen als ie warm is. Als ie koud is niets aan de hand. Na ong 35 km begint het. Schakelen doet ik raar genoeg normaal, althans niet anders dan normaal.
Heb nog een originele liggen, dus kan die er altijd onder zetten maar ja, had juist deze bak gekocht omdat ie wat korter zou zijn......
Koppeling was goed volgens degene die em erin heeft gezet, druklager is niet gecheckt maar dacht altijd dat ie dan koud ongelooflijk piept en wanneer ie warm is niet.
Tis een megane bak en ja ga morgen ff laten checken en bellen met de verkoper want dit is nix.
shit! michiel. weer gefuck met dat ding.
lijkt wel een vloek op die clio,s te zitten.
bij mij waren deze week de injectoren aan puinpoeier. ook weereens leuk voor de verandering.
mischien leuk oom een forum te starten: wat is er deze week weer stuk bij onze clio,s
lijkt wel een vloek op die clio,s te zitten.
bij mij waren deze week de injectoren aan puinpoeier. ook weereens leuk voor de verandering.
mischien leuk oom een forum te starten: wat is er deze week weer stuk bij onze clio,s
zit dus ff te denken hier.
jij problemen met je bak.
ik deze week met me injectoren en 2 weken geleden met me dynamo.
jeffrey ook bak aan puin en ze dynamo.
16v driver wouter dus ookal een stel troubles met je clio.
vriend van me ze koppakking eruit
moeten we ermee.
toevallig iemand die een goeie clio heeft?
jij problemen met je bak.
ik deze week met me injectoren en 2 weken geleden met me dynamo.
jeffrey ook bak aan puin en ze dynamo.
16v driver wouter dus ookal een stel troubles met je clio.
vriend van me ze koppakking eruit
moeten we ermee.
toevallig iemand die een goeie clio heeft?
Werd vanmorgen ook door me vriendin wakkergemaakt met de verheugende mededeling dat de clio niet wilde starten en dat ze naar d'r werk moest. Neem me 21 maar mee, ik kijk straks wel als ik echt wakker ben. 
Blijkt zo'n Clio gewoon niet te willen starten als je de computer ervan op je bureau hebt liggen....................

Blijkt zo'n Clio gewoon niet te willen starten als je de computer ervan op je bureau hebt liggen....................
rev it like a rental
Ik heb de comp er net weer in. Liep aan het begin wat onregelmatig met constante snelheid/koude motor. Misschien bijleren van de gascomputer. Ook wordt de motor iets warmer (ontsteking iets vroeger?). Hij voelt wel iets sterker (koppel) bij de 3000 rpm en begint iets eerder (4200 rpm) te trekken. Het hele gebeuren voelt gewoon iets soepeler aan.
-----------------
Veel lawaai maakt nog geen muziek !
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-11-19 14:24 ]</font>
-----------------
Veel lawaai maakt nog geen muziek !
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-11-19 14:24 ]</font>
Nou me brandstof pomp blijft het nu doen hoop ik, nieuwe kabeltje gelegt en relais maar vervangen. Rij ik vanmiddag even rondje gaat het dynamo lampje weer branden, wordt een beetje schijtziek van die clio.
-----------------
~ One Live, Life It ~ Renault Clio 16V ~
<font size=1>[ This message was edited by: 16V_driver on 2001-11-20 16:42 ]</font>
-----------------
~ One Live, Life It ~ Renault Clio 16V ~
<font size=1>[ This message was edited by: 16V_driver on 2001-11-20 16:42 ]</font>
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
schIJtziek, dat wordt je ervan 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Mijn advies Zeeuw, bak eronder uithalen en openhalen of laten reviseren. Als lagers eruit lopen, en dat kan gebeuren als je een gierend geluid hoort, heb je kans dat er nog meer beschadigd. Als dat gebeurt moet je straks misschien ook tandwielen of assen gaan vervangen. Niet meer mee rijden dus.........
New user. To Zeeuw (Ace). Advice: Williams F7R 700 motor met JC5 bak heeft bijna exact dezelfde buitenmaten als 16v F7P motor met JB3 bak. De vulhoeveelheid is 3,4l. Bij extreme schuimvorming kan je 2,0l. proberen. Hou dan rekening met de baktemperatuur. Er zijn versterkte bakhuizen met grotere lagers te krijgen. Is het trouwens een JC5 S57bak van een Mégane ?
Euh... als je je koppeling intrapt en je hoort 't nog steeds, is het je bak absoluut niet!! Die draait dan niet. Is 't niet de drukgroep of koppelingsplaat? Tangentieelveertje los? Iets daar wat speling heeft en aanloopt lijkt mij de oorzaak. Toch?
Groetuh!
Groetuh!
Nah als ik de koppeling indruk hoor je het nog heeel ff en dan is het weg. DE bakcode zou moeten zijn JC5025 / JC5091.
Na wat info te hebben ingewonnen zou het het (correct me if I'm wrong) Prius lager zijn. Weet niet meer precies hoe het heette. Hoe dan ook, kga maar eens bellen met m'n leverancier.