Nurburgring 9 December 2001

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Stefijn

On 2001-11-16 14:29, Roy Steenland
wrote:
Ja maar toch.... voor een Opel kan hij best veel. Ik zou niet zo dwars durven gaan.
Misschien met je GTT niet, maar deze opel: achterwielaandrijving, een vergevingsgezinde wegligging.

Jouw verlaagde GTT met 195/45 R15 banden heeft ten eerste geen achterwielaandrijving dus je moet m echt dmv balansverstoring aan het driften krijgen, daarnaast is het grensgebied heel smal, het ene moment heb je grip, het andere niet (door verlagen, platte banden etc
<BR>-)
Bij zo'n bak met hoge banden en slappe veren is dat gebied heel breed en kun je veel gemakkelijker spelen :smile: Een paar rondjes daar met zo'n Öpel en dan rij jij ook wel zo hoor, kwestie van uitproberen en grenzen bepalen

Ik ben op NBR toen ook 2x bewust veroorzaakt dwars door de bocht gegaan, tuurlijk ook alleen maar op plekken waar een beetje ruimte was hoor! :smile:
canonballman

Hee, een maat van me gaat hoogstwaarschijnlijk ook mee met zn 205 1900 GTI. Als ie dan nog niet plat is.............
Jerk

Vorige keer toen wij met zijn allen naar de Nurburgring gingen stonden wij in deze bocht te kijken. Dit is echt een kicken bocht. Er was een Alfa die ging ook zo schuin door de bocht.
canonballman

Net ook dat filmpje gezien met die Omega, maar die gast trekt de eerste bocht in ieder geval gewoon aan de handrem. Om m zo dwars te krijgen heeft ie 250 pk nodig als het droog is. Je kunt het zie aan de achterwielen die staan stil.

Ik denk dat ie de rest van de bochten ook de handrem gebruikt, maar is niet goed te zien.
Hoef je ook niet met een GTT te proberen want als je daar aan de handbrake trekt doet ie eigenlijk niks.

Wat die gast in zn Omega doet is denk ik met veel autos te bereiken. Je moet natuurlijk wel kunnen sturen en lef hebben. EN een auto die niet van jezelf is :smile:

Mn Fiesta zou helemaal ideaal zijn voor dit soort grappen; hydraulische handrem op de achterwielen met een 3 dubbele capaciteit van wat je max kunt gebruiken op de achteras van een fietstas :smile:
Met burnouts blijft dat ding ook helemaal stil staan, terwijl de meeste autos, zeker een GTT, heel snel door de handrem heen begint te rollen.
Anonymous

niks handrem,gewoon snoeihard door die bochtheen
Marius

Yep, gewoon te hard erin, scherp insturen en lekker inremmen
Bij een stationwagen komt die achterkant dan wel, :wink:
canonballman

Nou, nu ga ik nog een keer kijken hoor...........
Anonymous

niks stationwagon ,gewoon gtt
Anonymous

Hey Marius,

Is 9 december inmiddels tot definitieve "Nordschleife-dag" benoemd?

Marc
Marius

Ik dacht het wel ?

Iedereen mee eens?
Marius

On 2001-11-17 21:45, r5gtt
wrote:
dacht het wel
Ga je ook mee :smile:

Dan zet ik je erbij ok
Anonymous

ben mijn gtt aan het opknappen,gaat helaas niet lukken voor 9 december
Michel S.
Contacteer:

On 2001-11-17 00:05, canonballman
wrote:
.....
Hoef je ook niet met een GTT te proberen want als je daar aan de handbrake trekt doet ie eigenlijk niks.
.....
Bij die van mij kan ik niet met een gerust hart aan de handrem trekken. Die blokkeerd hem nu gewoon. Nat of droog. 10 op de klok of 80. Handrem doet het nu goed(nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen van een 5je). Het is inderdaad een kut systeem van reno, maar als het effe werkt wordt je 5je nog een leuker speelgoedje.

groeten.
canonballman

Ja, een goeie handrem is ZEER fijn. Met die Fiesta van me kan ik in 1 seconde keren in een straat van 7 meter breed, zonder maar 1 keer te steken :smile:

Hee, en Marius......

Er gaan hoogstwaarschijnlijk nog 2 andere autos mee:
-Maurits in een 205 GTI 1900
-Ron in een Kadeath GSI
Robert dB.

misschien dat ik mee ga voor je lol, want ik ga waarschijnlijk niet het circuit op, kijk wel vanaf de kant
Marius

On 2001-11-18 14:49, canonballman
wrote:
Ja, een goeie handrem is ZEER fijn. Met die Fiesta van me kan ik in 1 seconde keren in een straat van 7 meter breed, zonder maar 1 keer te steken :smile:
:smile:
Hee, en Marius......

Er gaan hoogstwaarschijnlijk nog 2 andere autos mee:
-Maurits in een 205 GTI 1900
-Ron in een Kadeath GSI
:smile: het wordt weer gezellig !
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-11-18 18:24 ]</font>
Maus

Dat zijn nu dus al zo'n 13 auto's die meegaan.:smile::smile::smile:
Robert dB.

er staat <i>misschien</i>

maar alleen het er naar toe rijden is al een genot, zeker als je vlak voordat je er bent alvast van de snelweg afgaat...daar zijn echt schitterende slingerweggetjes!
Leuk toer-racen

Gaat men dan in groepjes oprijden richting het zuiden??
Maus

Ik denk gewoon 'tzelfde als de vorige keer; dat ging toen goed. Ook dezelfde tijd opstaan:smile:
Robert dB.

hoe ging het vorige keer dan?

(keb geen zin om de hele historie door te moeten lezen over de nurnburgring)
Marius

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring" TARGET="_blank">Dat staat hier</A><!-- BBCode End -->
Maus

Nemen we weer de Eifel-route of gaan we linea recta naar 't circuit?
De Eifel-route was zeer leuk om te rijden, maar dan moeten we nu wel proberen bij elkaar te blijven en niet in kleine groepjes te raken.
Marius

Sommigen geven er de voorkeur aan om gewoon hun eigen tempo te rijden, anderen willen liever in groepjes rijden.
Ik denk wel dat het constant op elkaar wachten weer zorgt voor extra vertragingen e.d.

Persoonlijk lijk het me wel prima om bijvoorbeeld weer in kerkrade af te spreken.

Daarnaast kan het in mijn geval zijn dat ik zaterdag al naar de Eiffel afreis om bij iemand op bezoek te gaan, en dan zondags vanaf daar naar het circuit kom. Maar dat weet ik nog niet zeker.
Maus

We moeten 't wel goed afspreken; dat we in ieder geval wel met z'n allen (bij elkaar) langs 't circuit staan.
Ik denk dat ik met Roy, Jerk en Tervelde samen oprijdt naar Kerkrade of het circuit (moeten we nog even afspreken).
canonballman

Als het aan mij ligt dan gaan we weer binnendoor, door de Eiffel. Heb mn navigatrice mooie bochtjes beloofd, vandaar.
Robert dB.

de Eiffel vinnik ook prachtig...ik ga even tjecken of er een vriend wil meerijden met me, en zo ja, dan ga ik ook mee
Alex A-man

Nou ik dacht dus misschien met m'n eigen auto mee te gaan, maar ik zal toch met Maus meerijden. Ook tof natuurlijk! :wink:

Ik ben zondag bij een ongelukje betrokken geraakt. Dus m'n auto zal voorlopig niet klaar zijn. (Bumper zit al een levertijd van 2 a 3 weken op geloof ik)

Oja, Maus ik heb jou als getuigen/passagier opgegeven, had ik al gevraagd maar dan weet je het zeker.
Maus

Wat een muts was dat zeg....
Sta je in je knalrooie auto achter d'r; "Ik heb u echt niet gezien, meneer.":lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ik gaat ook mee maar rij mee met roy , ik hoop dat ie het nog weet .
Robert dB.

gezellig Haas dat je mee gaat....

nou het staat bij mij in de agenda, nu nog even geld opzij houden voor benzine!
Patrick L.

Shit 9dec. ken ik nie, moet werken:sad:
Maar dat scheelt voor jullie, geen extra oponthoud....:lol:
Eric H
Contacteer:

Hoi Marius,

Zoiu graag mee willen, echter tegen die tijd staat mijn 5-je op blokken, en is waarschijnlijk het grootste gedeelte al gestripped.
Ook ben ik op 15/11 de trotse vader geworden van een brullend meisje ( en de eerste woorden die ze leert is 5GTT en Ferrari )

Misschien de volgende keer.....
Marius

GEFELICITEERD !
Marius

Zow, we zitten alweer op 18 auto's.
Plaats reactie