Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
eat turbo-boost

Heb net mijn nieuwe koppakking besteld bij http://www.rechhard-motorsport.de.2mm versterkt spec.voor laaddrukverhoging.225dm kost ie,maar waarom deze post is eigenlijk,omdat mijn auto allen wit rookt als hij ff stationair gedraaid heeft en ik dan gewoon "normaal" optrek.O,ja en als ik ff gas los hou en dan weer gas geef.Is et eigenlijk wel mijn koppakking,want als ik gewwon met een gasstand 50 of welke snelheid dan ook rij rookt hij helemaal "0"!!

Weet hier iemand wat op?PLEAZZZ
Visscher
Contacteer:

Misschien door het koudere weer?
En omdat ie misschien te rijk staat afgesteld?

Suc6

Paul
Pieter
Contacteer:

Te rijk staat afgesteld? Dan zou die zwart roken.

Rookt ie ook als hij gewoon helemaal warm is en zakt het niveau van je koelvloeistofpijl?
eat turbo-boost

alleen bij et optrekken en effe gas los en dan weer rustig aan het gas komen en als ie warm is ja
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
eat turbo-boost

en et vloeisrof peil zakt ook,maar als ik em start dan ruik ik koelvloeistof onder de motorkap,maar er lekt nix?????begrijp er nix meer van.En hij loopt niet echt lekker stationair.Niet echt op 3 cil.maar meer op 3 en een half!
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
Pieter
Contacteer:

ik zou toch aan koppakking denken. gas los veroorzaakt een grotere onderdruk omdat je gasklep gesloten is en wanneer je inlaatklep opent en je zuiger naar beneden beweegt, wordt het volume toch groter en de druk dus (veel) lager. Wanneer je dan weer gas geeft blijft deze onderdruk even aanwezig (massatraagheid).

Door deze grote onderdruk wordt er als het ware op dat moment harder door het scheurtje gezogen. daardoor komt er op dat moment meer koelvloeistof doorheen dan wanneer je normaal rijdt.
mario

On 2001-11-17 16:30, eat turbo-boost
wrote:
en et vloeisrof peil zakt ook,maar als ik em start dan ruik ik koelvloeistof onder de motorkap,maar er lekt nix?????begrijp er nix meer van.En hij loopt niet echt lekker stationair.Niet echt op 3 cil.maar meer op 3 en een half!
Klinkt inderdaad verdacht veel op een lekkekop-pakking !
Begon bij mijn oude blokkie ook zo, na twee/drie maanden was het gebeurt eind
motor cilinder warm gelopen .
Dus een keer zomaar los halen en koppakking wisselen kan geen kwaad lijkt me :smile:
Weet je ook zeker dat ie goed is !
suc6
Groetjes Mario
<font size=1>[ This message was edited by: mario on 2001-11-17 18:32 ]</font>
Pieter
Contacteer:

volgende keer wel in het juiste forum plaatsen. Deze hoort niet in nl.chat maar in nl.techniek!
eat turbo-boost

thnx,ben benieuwd wanneer ik em krijg en dan.....sleutelen maar
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
Patrick L.

On 2001-11-17 18:34, eat turbo-boost
wrote:
thnx,ben benieuwd wanneer ik em krijg en dan.....sleutelen maar
Ach Thomas, dit hebje toch al vaker gedaan!!
Kun je nu toch wel blindelings denk ik, mocht `t niet zo zijn, dan wil ik je wel helpen. Greetzzzzzzz
Sander
Contacteer:

Zou er niet mee blijven rijden, want voor dat je het weet gaat er meer stuk. :sad: Want als er water in de cilinders kan komen, kan er ook (veel) druk in je koelsysteem ontstaan. En blaas je je slangen of expansievat op. :sad: Of er komt uiteindelijk water in je olie, dan loop je het risico dat hij water aanzuigt om je motor te smeren, en dan komt het echt niet goed meer! :sad: :sad:

suc6,

Sander
Plaats reactie