Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Ik ga mijn blok nu toch echt ff vervangen. Nu moet ik hem uitbouwen en inbouwen. En dat heb ik nog nooit gedaan. Hoe doe ik dat? Heeft hier iemand ervaring hiermee, welk schroefje ik eerst moet doen, waar ik op moet letten, hoe de turbo, en de carb eraf gaan etc etc.

Of staat dat ergens in een boek, heeft iemand zo'n boek? kan ie mij pagina inscannen? Ja ik wil snel beginnen met sleutelen want als 't echt winter wordt sleutelt dat zo arelaxed. Nou ik hoor wel wat tips van iedereen hoop ik

Alvast bedankt, mzzls en de groeten van Riel.

ps. ik rij nu Golf :grin:
Stefijn

Oei, dat zou verschrikkelijk zijn.

Ik zou even een "vraagbaak" voor de R5 zoeken in de bibliotheek of zoiets
marco

ps. ik rij nu Golf :grin:

[/quote]:lol::lol::lol::lol::lol::lol:
dat is en goeie ,maare ff alle gekheid op een stokje,een motor uitbouwen is niet zo moeilijk,en is ook niet echt super veel werk,
het is een leuk sleutelkarwei,ik heb het hier ook wel in het boekie staan , zeg maar waneer je thuis bent dan kom ik wel ff langs
en kun je het boekie ff lenen ,greetz marco
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

het is inderdaad niet zo moeilijk , als je wel wat kan . heb je echt twee linkerhanden dan zou ik ff twijfelen .

mij is het ook gelukt en ik ben kok zonder tech ervaring .

spuit voor je begint ( 1 a 2 dagen ) al je bouten ff in met een smeermiddeltje , dat werkt wat prettiger .

let op hoe je alles los maakt ben je bang dat je het vergeet schrijf het op . doe alles in een bakje wat bij elkaar hoort ( boutjes , ringentjes bijv de turbo ,enz )

doe het zo snel mogelijk ( wel dat je alles onthoud natuurlijk , en netjes ) maar wacht niet 2 weken met weer in elkaar zetten dan heb je een probleem , je weet het niet echt meer .

alles spreekt voor zich , het heeft een bepaalde vorm en loopt van punt a naar b . je kan ook bijv bij een beugeltje zien aan de slijtage plek of hoe schoon die is waar het +/- moet zitten .

succes .
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Dit is dus echt niet moeilijk een blok uitbouwen ook al heb je het nog nooit gedaan.

Toen ik mijn eerste blok vervangde wist ik ook niet waar ik moest beginnen maar gewoon logisch gaan zoeken waar je wat moet los maken en opschrijven hoe het zit.

regel wel een takeltje aub. Want er uit tillen gaat maar niet van harte (he pieter :lol: )
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

oja en wat zei ik dan . oja takel heel belangrijk . een brug kan ook , dan kan je je blok via je subframe laten zakken . is iets makkelijker . DOE DIT ALLEEN ALS JE EEN BRUG HEBT , of heel gek bent en alles ( bijna ) een x wil doen .
Michel S.
Contacteer:

ik geef je enkel maar 1 tip. Normaal zou ik je de hele procedure hier neerzetten, maar ik ga weer terug mijn bed in. Ben harstikke ziek. Ik zeg alleen maar dat je blok en versnellingsbak samen eruit moet halen. Nu zou je wel denken van, dat is niet nodig. ik hoef alleen maar het blok eruit. Maar het is veel meer werk om alleen het blok eruit te halen en de versnellingsbak te laten zitten.
trust me on that one.

groetjes
Anonymous

En vergeet de schakelstang niet los te maken !!!!

Dat vergeet iedereen altijd.

Succes, Peter
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

en als je die los maakt ( wat moet ) doe dat onder op je blok . en NIET onder je POOK ! want het weer afstellen er van zodat ie op de goede plaats zit (juist in de versnellingen valt ) is ......werk .
catrinus

Motorblok + versnellingsbak kun je in 2.5 uur er uit te halen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

harstikke bedankt jullie zijn engelen!!!
:grin::grin::grin:

nee maarja volgens mij valt 't allemaal wel mee. Ik heb inderdaad een takel en hij kan er dus uit met versnellingsbak erbij! Turbo en carb enzo kan ik in principe dus laten zitten en er later afschroeven??? Of komt ie er dan niet uit?
Ron
Contacteer:

Zorg dat de kabels die om de motor gebonden worden om te hijsen niet over kwetsbare onderdelen op de motor lopen. Denk noooit van "ach dat kan best". Speel op zeker en denk ook aan je eigen veiligheid. Voor de rest alles wat volgens je eigen logica losmoet gewoon losmaken en gaan hijsen. Zit er nog wat vast : losmaken. En inderdaad niet te lang wachten met in elkaar zetten.
Fatsoenlijk aftappen van koelwater en olie (moet dat ook bij een GTT?) kan ook al veel ellende schelen. En, het allerbelangrijkste, begin alleen als je in geestelijk goede toestand bent. Ben je al een beetje pissed dan vliegt er gereedschap door je sleutelruimte en dat komt niet vanzelf in het goede laatje terecht.
Succes !
Martijnberk
Contacteer:

Het mooiste is het takelen met twee man te doen, ik heb het in en uit takelen net achter de rug en het mooiste blijft gewoon dat de een de takel bediend en de tweede de motor begeleid.

suc6 ermee
<font size=1>[ This message was edited by: Martijnberk on 2001-11-15 14:02 ]</font>
Patrick

JA MAN DE SCHAKELSTANG, WAS IK OOK VERGETEN!
DAN STA JE FF RAAR TE KIJKEN.
Pieter
Contacteer:

On 2001-11-15 14:01, Martijnberk
wrote:
Het mooiste is het takelen met twee man te doen, ik heb het in en uit takelen net achter de rug en het mooiste blijft gewoon dat de een de takel bediend en de tweede de motor begeleid.

suc6 ermee
<font size=1>[ This message was edited by: Martijnberk on 2001-11-15 14:02 ]</font>
Met twee flinke jongens kun je ook het blokje er met de hand uit tillen, he Tino?....:lol::lol:

Maar ff serieus. Is echt niet zo moeilijk. Ik heb mijn blok er zonder bak uitgehaald en ik denk dat McLain gelijk heeft. Het blok moet namelijk hele rare hoeken aannemen als je hem er zonder bak uit wilt hijsen. Het is zelfs zo erg dat de krukaspoelie verwijderd moet worden omdat het anders helemaal niet gaat.
Norbert

Kijk eens in de andere posting (gemaakt en toch lekken) naar mijn tip, bespaard je een hoop werk en geld

Norbert
Michel S.
Contacteer:

Ik heb ook het blok 1 keer eruit gehaald zonder bak. Laat ik het zo zeggen. Ik had het ding bijna in de fik gestoken. Je bent dus veel langer bezig dan als je bak en al meeneemt. Dan ben je in principe zo klaar.

groetjes
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Wat een avond daar in breda toen zeg... Wij tillen en moeilijk doen sjonge jonge zeg...

Ik zelf had een takeltje dat ging perfect, blok + bak in 1 keer recht omhoog, laten zakken, demonteren en opbouwen..
Riël
Über-Spammer

thanks ik heb een takel dus dat zal wel lukken dan. Moet de olie er nu uit of hoeft dat niet?
eat turbo-boost

Alle vloeistoffen eruit behalve ruitensproeier en remvloeistof natuurlijk,links vorenzit een stekkerblok deze los en alle bekabeling wat vast zit aan de carroserie.De kabelboom van de motor blijft gewoon zitten!Motorkap eraf koplampen eruit en de grille.Motorsteunen los en takelen maar.Bij het terug erin zetten erop letten dat de v-bak er als eerste in gaat want deze moet onder de rechter chassisbalk terecht komen.alles weer monteren en dan de TEST-DRIVE!!!!Veel succes ermee en laat me het resultaat horen!!Greetz Thomas
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
eat turbo-boost

Sorry linker chassisbalk bedoel ik en vergeet de schakelstang en uitlaat niet.De down-pipe kun je laten zitten
Marius

On 2001-11-17 14:58, eat turbo-boost
wrote:
koplampen eruit
Hoeft niet.

<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-11-17 16:26 ]</font>
Plaats reactie