Hallo
sinds ik mijn tellerbak eruit heb gehad doet mijn kilometerteller het soms niet meer heb de draden al nagekeken maar dat zit volgens mij goed weet iemand wat dit kan zijn??
BVD
Job
Hey
ik heb ook mijn kilometerteller verwisselt en sindsdien als ik me verlichting aandoe en wanneer me blok warm is valt de verlichting van het klokkenspel uit en heb ik ineens een bomvolle tank, vet overhitte motor, oliedruk ala abnormaal, en ik blaas op de snelweg met 0km/h...wel handig hij telt geen kilometers meer dan
rararararara wat isser mis gegaan??
ik heb ook mijn kilometerteller verwisselt en sindsdien als ik me verlichting aandoe en wanneer me blok warm is valt de verlichting van het klokkenspel uit en heb ik ineens een bomvolle tank, vet overhitte motor, oliedruk ala abnormaal, en ik blaas op de snelweg met 0km/h...wel handig hij telt geen kilometers meer dan

rararararara wat isser mis gegaan??
Zoals jullie weten is alles behalve de turbo druk elektrisch. Wat wel eens wil gebeuren wanneer je het klokgebeuren eruit haalt is dat bij het erin plaaten een stekker scheef gaat zitten en maakt dan contact met het pinnetje ernaast. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn van die abnormale waarden en dingen die het niet doen. Controleer het maar eens. Als iemand toevallig nog een idee heeft hoe ik mijn km-teller terug kan draaien naar 0KM. Mijn blok wordt namelijk nieuw, en dan wil ik ook graag 0Km op de klok hebben staan. Als iemand wat weet hoor ik het wel
Mzzl
Mzzl
<font color=blue>Geen probleem die km teller terug draaien... wel priegelwerk... ik heb het ooit eens gedaan met een klokje (had die toch 2 of 3 dubbel)
Uitleggen is moeilijk (weet niet meer hoe het inelkaar zit, zou ik moeten kijken). Ik wil het best voor je doen, nog meer mensen geintreseerd?
JeTab
Uitleggen is moeilijk (weet niet meer hoe het inelkaar zit, zou ik moeten kijken). Ik wil het best voor je doen, nog meer mensen geintreseerd?
JeTab
Ik wil het best zelf uitdokteren, maar ben bang dat ik het ding naar de klote help. En de enigste klok wat ik hier nog heb liggen is een vette Renault 21 Turbo klok. Deze gaat tot 260 Km/h en heeft een boordcomputer wat helaas niet aan de R5 aan te sluiten is. Dus dat schiet ook niet echt op. Als je tijd teveel hebt, en alleen als je tijd teveel hebt, zou je het kunnen uitzoeken en posten.On 2001-04-06 00:06, jetab wrote:
<font color=blue>Geen probleem die km teller terug draaien... wel priegelwerk... ik heb het ooit eens gedaan met een klokje (had die toch 2 of 3 dubbel)
JeTab
Mzzl
Je kilometerteller naar 0 ?
Alleen omdat er een nieuw blok in zit?
Lijkt me een beetje onterecht.
Het maakt mij niet uit ( nou eigenlijk wel
)
Maar die kilometerstand staat niet alleen voor je blok, maar ook voor je ophanging,carroserie, stoelen enz. Voor de gehele auto.
Je kan niet zomaar zeggen dat hij 0 gereden heeft als je alleen het blok vernieuwd want,is de bedrading nieuw? is de intercooler nieuw ?,is de turbo nieuw? is het interieur nieuw? enz.......
I rest my Case
Het maakt mij niet uit ( nou eigenlijk wel

Maar die kilometerstand staat niet alleen voor je blok, maar ook voor je ophanging,carroserie, stoelen enz. Voor de gehele auto.
Je kan niet zomaar zeggen dat hij 0 gereden heeft als je alleen het blok vernieuwd want,is de bedrading nieuw? is de intercooler nieuw ?,is de turbo nieuw? is het interieur nieuw? enz.......
I rest my Case
Versnellingsbak nieuwOn 2001-04-06 08:42, Tackinardie wrote:
Je kilometerteller naar 0 ?
Het maakt mij niet uit ( nou eigenlijk wel)
I rest my Case
Turbo nieuw
Carroserie als nieuw gemaakt
Nieuwe fuseekogels
Bijna alles gereviseerd
Nieuw dashboard
Vloerbedekking gereinigd
Deurpanelen nieuw
Motorkap + luchthappers Nieuw gespoten
Bumper Nieuw +spuiten
Nieuwe velgen + banden
Motor compleet nieuw
Remklauwen achter nieuw
Ophanging kaal gemaakt en opnieuw in de
hamerite gezet
In principe is het een nieuwe auto. Dus als die km stand op 0 wordt gezet, dan mag dat in deze zaak ook wel. Maar de km stand gaat mij om de motor. Deze is volledig nieuw als ik klaar ben. En ik zal mijn 5 echt niet verkopen. Ik zal eerder als ik oud ben erin begraven worden.
OK, wist ik dus niet, dan kan ik me er wel in vinden, een beetje dan
Want carroserie ALS nieuw, daar kan ik me niet in vinden. Als de carrosserie nieuw IS. dan kan je van een nieuwe auto spreken.
En ophanging kaalmaken, daar wordt ie echt niet beter van, hij zal wel minder gaan roesten OK.
en hoe zit het met de bedrading en electra ? een van de belangerijkste ( en vaak defecte )onderdelen van de 5GTT
Ik wil je niet afvallen, maar ik vind dit een nuttige discussie.
Maar je bent het wel met me eens dat als je alleen de motor vervangt je de teller niet op 0 kan zetten?
Want carroserie ALS nieuw, daar kan ik me niet in vinden. Als de carrosserie nieuw IS. dan kan je van een nieuwe auto spreken.
En ophanging kaalmaken, daar wordt ie echt niet beter van, hij zal wel minder gaan roesten OK.
en hoe zit het met de bedrading en electra ? een van de belangerijkste ( en vaak defecte )onderdelen van de 5GTT
Maar je bent het wel met me eens dat als je alleen de motor vervangt je de teller niet op 0 kan zetten?
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 6 apr 2001 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog tellerklokken, die kan ik wel op 0 zetten en toesturen? Valt wel wat in te regelen of niet?
McKilometer email mij maar...
McKilometer email mij maar...
[quote]
On 2001-04-06 10:34, Tackinardie wrote:
On 2001-04-06 10:34, Tackinardie wrote:
Laatst gewijzigd door Michel S. op vr 6 apr 2001 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij van de Tol nieuwe klokken voor F500,- nieuw in de verpakking de de meter zijn nog knal ROOD zo als het hoort net niet orange zoals bij de meesten
Mijn kilometer teller doet het ook niet sinds de tellerbak in de rode 5gtt hangt.
Klopt het eigenlijk dat er een 'stekkerlip' achterop het kilometertellergedeelte van de tellerbak vrij blijft?
De kilometerteller wordt bij mij zo te zien via een flexibel printplaat aangestuurd vanaf andere aansluitingen op de tellerbak. Maar goed dat gebeurd dus niet goed want hij doet het niet. Iemand suggesties.
Waarvandaan komt eigenlijk het tellersignaal? Is dat de stekkeraansluitingen op de bak?
Klopt het eigenlijk dat er een 'stekkerlip' achterop het kilometertellergedeelte van de tellerbak vrij blijft?
De kilometerteller wordt bij mij zo te zien via een flexibel printplaat aangestuurd vanaf andere aansluitingen op de tellerbak. Maar goed dat gebeurd dus niet goed want hij doet het niet. Iemand suggesties.
Waarvandaan komt eigenlijk het tellersignaal? Is dat de stekkeraansluitingen op de bak?
Schuin achter je rechter steekas zit een kunstof pen waaraan de km-teller kabel zit. Dit is samen gegoten. Hij telt doormiddel van pulsje die hij krijgt in de versnellingsbak. (magneetje langs spoeltje) Een nieuwe kabeltje kost FL150,-EX Ik zelf heb een nieuwe stekker aan de klok gesoldeert, dat was bij mij het probleem. Nu valt hij nog wel eens uit, maar dat komt door een kabelbreuk. Vandaar dat ik weet wat de kabel kost. Heb hem nog niet vervangen, want hij is van de week toch weer geod
gekeurt 

-
- Über-Spammer
euh GTT is toch electriche??On 2001-11-16 18:40, Sander
wrote:
Schuin achter je rechter steekas zit een kunstof pen waaraan de km-teller kabel zit. Dit is samen gegoten. Hij telt doormiddel van pulsje die hij krijgt in de versnellingsbak. (magneetje langs spoeltje) Een nieuwe kabeltje kost FL150,-EX Ik zelf heb een nieuwe stekker aan de klok gesoldeert, dat was bij mij het probleem. Nu valt hij nog wel eens uit, maar dat komt door een kabelbreuk. Vandaar dat ik weet wat de kabel kost. Heb hem nog niet vervangen, want hij is van de week toch weer geodgekeurt
![]()
ik heb dus het probleem dat mijn kilometer teller het soms wel doet en soms niet..
wat moet ik doen??
Oeps, ik hoop dat iemand mij hier kan vertellen dat je het kabeltje los moet maken en even schoonmaken of zo.On 2002-03-29 13:01, Stevie
wrote:
Ik heb desnoods nog wel een tellerbak voor je Rudo.
Maar in ieder geval erg bedankt voor het aanbod, en als ik 'm nodig mocht hebben dan meld ik me!

Het is lekker druk op mijn werk (not :grin": ) dus ik ben even verder gaan searchen.
Toen kwam ik de volgende topic tegen:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=18</A><!-- BBCode End -->
Ik denk dat we hier wel een stuk verder mee komen!
Toen kwam ik de volgende topic tegen:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=18</A><!-- BBCode End -->
Ik denk dat we hier wel een stuk verder mee komen!