Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
MaartenR

daaaaag,
Kan iemand mij ook vertellen hoe de snelheidsopnemer van de GT Turbo uitgebouwd dient te worden?
Ik kan het slecht zien. Ik ben bang dat als ik aan het snoertje ga roppen dat ik iets mol.

Of weet iemand toevallig een manier om de meter in het dashboard te testen? Het probleem is namelijk dat hij bijna nooit snelheid weergeeft. Meestal zwengelt de naald een beetje tussen 0 en 20 kmpu heen en weer.
<font size=1>[ This message was edited by: Maarten on 2001-11-16 15:32 ]</font>
marco

als ik het goed heb heb je het over het stekkertje achter je daschbord van de snelheidsmeter,deze stekker kun je gewoon lostrekken ,wel met beleid natuurlijk ,het is een beetje friemelwerk omdat je niet goed erbij komt,maar met een beetje geduld heb je hem zo los ,ff schoonmaken die hap beetje contacktspray erop desnoods en dan denk ikw el dat die het weer doet ,de snelheidsmeters hebben hier wel vaker last van ,lost dit niks op dan denk ik toch dat die himmelen is ,greetz marco
Zj*rZ

MaartenR

Ik vermoed dat de tellerbak wel in orde is omdat hij wel wat doet/gedaan heeft. De rest van de tellerbak werkt ook goed (behalve benzine-o-meter...) en alles ziet er netjes uit.
Ik heb de weerstand gemeten tussen de connector die aan de printplaat-lip-achtig ding komt en de connector tegen het huis van de linker veerpoot: 0 Ohm. Dus vermoed ik dat het probleem verderop zit, tussen de connector tegen de veerpoot en de snelheidsopnemer bij de rechter steekas.
Om te kunnen nagaan wat het probleem is wil ik de snelheidsopnemer bij de steekas eruit halen. Maar ik weet dus niet hoe ik dat op een nette manier kan doen. Ik zie er geen reet van hoe het dingetje bevestigd is.
Plaats reactie