Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jeffrey
Contacteer:

Wie heeft er ook problemen met het stationair lopen van de r5gt bij een koud start.
Ondanks dat de choke een stukkie open staat moet ik vaak gas bij geven en slaat ie vaak af. Omdat ik hoge toerentallen wil voorkomen bij de start probeer ik de choke niet te hoog te zetten. meestal moet ie echt ff 2 minuutjes draaien en dan kan ik normaal weg rijden.
wie heeft deze problemem ook of weet daar wat voor?
Riël
Über-Spammer

nope. Bij mij choken en rijden. Starten duurt vaak wel ff.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Lange start is volgens mij redelijk normaal bij GTT.

Staat je stationair goed? (bij mij niet vandaar dat ik ff wat langer stationair moet draaien voordat ik wegrijd, anders.. boink! afgeslagen..

Verder zou ik het ook niet weten..
jeffrey
Contacteer:

alles perfect afgesteld....ben nl renault monteur.met co-meter en alles is ie dus afgesteld.
Ik zit er zelf aan te denken om een verwarmings elementje in een druk slang te gaan verwerken.
Het probleem bij de koud start is puur dat je benzine(nevel) neerslaat (druppels worden) in je inlaat spruitstuk.of misschien een voorgloei stift van een diesel in het t-stuk van de dumpvalve....deze met starten aan zetten en hete lucht naar binnen slurpen!
Riël
Über-Spammer

misschien minder choken dan?

of je luchtfilter smerig?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

euh ik start eerst ff gassen dan choke erbij en beetje gassen en rustig gas loslaten en dan blijft hij MET choke stationair draaien :smile:
jeffrey
Contacteer:

nee dat is het ook niet alles is schoon.
Een collega van me zij dat het misschien de afstelling is van de choke klep t.o.v de gasklep.
Want als ik mijn choke volldedig uittrek(als ie warm is ) LOOPT IE DENK IK WEL 5000 toeren.
Hebben jullie dat ook, of is dat veel minder bij jullie?
marco

hallo mensen ,nou het koud starten van een gt hoe doe je dat ik denk dat iedereen er wel een ritueel van heeft hier is het mijne,ik loop naar buiten en zet de auto van alarm af:lol::lol: ik stap in en gooi mijn papieren en radio en portemone en tel naast me op de bestuurderstoel,dan sleutels in het kontakt en op kontakt zetten ,dan ff twee keer pompen op het gas en dan de choke uit ,vervolgens ff de sleutel omdraaien en vroeeeeeeeeeeeeeeeeeem:lol: auto op 2500 toeren ff laten draaien en daarna afzaken naar 2000 ,ongeveer een twee minuten ,en daarna lekker rustig wegrijden ,en ja de een loopt wat lekkerder s'morgens dan de ander zijn gewoon ouderdoms kuuren :lol:
greetz marco
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

whahha :smile:
jeffrey
Contacteer:

wat een gedoe zeg!!!
marco

ik was nog iets vergeten!!!!!!
terwijl de auto zo rond de 2500 toeren draait duw ik ff de papieren weg en klik ik de radio in en zet ik een lekker deuntje op en de tel ff op zijn plaats zetten :lol::lol:
greetz marco
<font size=1>[ This message was edited by: marco on 2001-11-14 18:33 ]</font>
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

:lol: whahah..

Ik dacht al waar blijft de rest :smile:
Riël
Über-Spammer

2min stationair is volgens mij ook niet zo goed voor je blokje hoor
Pieter
Contacteer:

Als je auto beroerd start moet je gewoon eens voor de gein nieuwe bougies monteren.

Die dingen doen echt wonderen. Mijn auto slaat altijd direct aan. Zeker bij dit weer nog. Ook als hij een week heeft stilgestaan slaat hij meteen aan.
jean
Contacteer:

hey mischien is dit wat,laatst heb ik onder m`n gt een een benzinepomp van een kdetgsi tsja ut is niet anders,tot mijn verbazing starte m`n auto veel sneller als voorheen?
en over dat slechte starten,ik heb nou al 3 gt tjes gehad en allemaal starte ze net zo kut!.een normale wagen is altijd tik lopen,een gt sta je te starten en dan denk je ga nou eens lopen joh...en dan loopt ie!
nou kan t zijn dat ik allemaal wrakken heb gehad hoor,maar deze is goed en start nou ook jofel.dus mischien een pomp met wat meer druk een oplossing?

groeten Jean
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

mzz.. ik moet eigenlijk ook een ander pompje hebbben..

goed idee ik gaat van het weekend kijken :smile:

tnx..
marco

On 2001-11-14 18:34, dakiitos
wrote:
2min stationair is volgens mij ook niet zo goed voor je blokje hoor
dit kan helemaal geen kwaad joh zou niet weten voorwat dat dat kwaad kan ,of ik nu met de choke aan ga rijden of ik laat hem ff stil staan en dan de choke lopen ik zie geen verschil,greetz marco
Plaats reactie