Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
illuminator

Ik kwam op internet het volgende tegen.

Renault 2.0 liter F7R 710 motorblok
Nieuw, door Achterberg Motorsport getunde 2.0 liter F7R motorblok ± 190pk incl. injectiesysteem maar zonder computer of draadboom Hfl. 7500,- Tevens Nieuw, door Achterberg Motorsport geprepareerde cilinderkop voor 2.0liter F7R motor Hfl. 1750,-

Ik weet dat er een hele tijd geleden een topic was over de vraag of een 2.0 kop op een 1.8 blok past. Volgens mij vroeg kliko dat. Weet iemand toevallig of dit mogelijk. Kan die topic namelijk niet weervinden.
Anonymous

HEt past wel, maar het is allemaal veel gekloot. De f7r is een motor van een megane 16v. De kop van een tweeliter moet op een 1800 passen, heb ik me laten vertellen maar het zal allemaal niet meevallen. Kzou Achterberg ff bellen, die weten wel hoe of wat meestal.
Anonymous

Een van de problemen waar je tegenaan loopt is het inlaatspruitstuk, geloof ik. In belgie pakken ze vaak het onderblok van een megane en dan de kop van een williams, dat gaat wel, ken een gozer die het heeft. Hij had eerst een compleet megane blok maar dat ging niet passen vanwege het inl. spr. stuk.
dennis16v

ja ben dr mee bezig geweest. was niet rendabel.

kosten waren alleen voor het passend maken zo,n 2000 gulden. en dan moet hij er nog in ook minimaal 2000 + de kop van 1750 gulden.

qua pk,s kom je dan op de 170 uit ongeveer
illuminator

170 pk klinkt wel goed. de kosten zijn inderdaad wat minder. In dat geval lijkt het mij toch verstandig om wat anders te bedenken. Maar goed. Was wel leuk geweest als het had gepast.
dennis16v

kan je beter naar achterberg. hebben ze gereviseerde koppen liggen getuned en al.
Menno

Maar heb al van verschillende mensen gehoord dat die megane kop flowtechnisch beduidend beter is dan een williams kop, vooral tbv koppel onderin. Dus toch wel een interresant optie
rev it like a rental
illuminator

inderdaad. zulke verhalen hoorde ik ook.
Dat het koppel nogal verschilt bij die f7r.
Maar wat kost een kop van achterberg gereviseerd en al?? Zit toch dacht ik ook wel tegen een prijs van 2000 gulden. Vandaar dat mij die andere wat meer aanstaat. Maar als inlaat en dergelijke ook verbouwd moeten worden wordt het mij te duur. Ik kan bij mijn blok de kleppen aardig horen tikken. Zelfs als het blok warm is hoor je ze nog aardig. Alleen het blok loopt wel prima stationair en alles. 1 probleempje is dat het olie verbruik wat hoger wordt. Toen ik de auto een jaar geleden kocht was het ongeveer 1 liter op de 3000. Maar de laatste tijd wordt het steeds wat meer. Dus denk dat het volgend jaar niet verkeerd is als de kop gereviseerd wordt.
Anonymous

weet iemand wat voor een blok er in een laguna (phase 1 zeg maar) zit ?

Mijn blok loopt nu al twgen de 2 ton aa nen misschien is op termijn vervangen door een 2 liter achterberg blok niet eens zo'n slecht idee....
Anonymous

<a href="http://www.stayontrack.nl/tigerracing/m ... ">Stoer</a>

o.a. een rolkooi voor een megane voor 500,- !! (met certificaat)
dennis16v

krijg nou wat. ding was tot voorkort nog 1750 gulden.!
<font size=1>[ This message was edited by: kliko16v on 2001-11-14 12:54 ]</font>
Anonymous

DE inlaatkanalen van een megane zijn veel smaller, hierdoor zou er inderdaad meer koppel,onderin moeten zijn. 16v standaard: 158nm, williams 175nm, megane 200nm. Spider 190nm. Scheelt dus wel ff wat. Dat is dus ook het probleem de grootte van de inlaatkanalen. Een meganepspruitstuk past niet en een 16v/williams spruitstuk erop gaat dus ook niet omdat die veel te groot zijn tov de megane kop.
Arjen

Een olieverbruik van 1 liter op 3000 km is heel normaal bij een 16v.
illuminator

Dat was het voor een jaar geleden.
Het verbruik is nu ongeveer 1 op 2000.
Anonymous

Ik had een williams en die verbruikte plus minus 1 l op 1250 km. Liep verder gewoon goed hoor dus.....De 16V's zijn wat dat betreft gewoon Alfa's.
Anonymous

Dan kan ik van jou aannemen dat je niet goed kunt lezen. Qua bouw zijn ze uiteraard niet hetzelfde maar qua olie verbruik dus wel!
jacco 16v

in het blok va een megene kop van een megane 2.0 16v zitten volgens mij grotere kleppen als in die van een williams of een 16v vandaar dat je een betere flow hebt
jacco 16v

maar als ook de inlaat kanalen kleiner zijn zou je toch ook vermogen bovenin moeten verliezen omdat de motor dan in ademnood komt.
dat onderin zou wel kloppen omdat als je de inlaat kanalen kleiner maakt.
je een snellere stoming door de inlaat kanalen krijgt.
waardoor je meer swirl (de draaiende beweging van de lucht en brandstof door de verbrandings) ruimte krijgt.
waardoor je dus een betere verbranding hebt en dus meer vermogen onderin .
Anonymous

Tja kan wel, weet zeker dat de inlaten smaller zijn, heb het met eigen ogen gezien. Of je bovenin verliest zou ik niet durven zeggen, uiteindelijk vindt men koppel inderin belangrijker, denk ik.
jacco 16v

dus zo'n megane motor heeft niet zo'n extra duw in je rug bij 4000 tpm..
Anonymous

GEen idee, misschien gaat het allemaal wat geleidelijker....
jacco 16v

heeft achterberg eigelijk ook een site.
jacco 16v

wat kost zo'n achterberg kop voor en clio 16v eigenlijk en hoeveel pk's krijg ik dan?
Anonymous

Nope, helaas niet. Ze zijn er maar met z'n drieën.
Mark
Contacteer:

Mijn motor verbruikte 1 liter op de 300km en dat is dus niet goed.

heb hem nu dan ook weggebracht ter controle en hij moet (eigenlijk wel zeker) gereviseerd worden.

Ik weet de oorzaak denk ik wel want er heeft 2 dagen een verkeerde bougie ingezeten omdat de "normale" door het midden was gebroken.

Nou moet er in ieder geval veel aan gebeuren want ik heb tot nu toe al gehoord dat er een klep(pen?) verbrand zijn :sad: en dat dit nog niet alles is :sad::sad:

Maar voor dit alles verbruikte hij ongeveer 1 liter op de 3000km
-----------------
Renault : You CAN live with them ,You CAN'T live without them !!!

<font size=1>[ This message was edited by: Mookie on 2001-11-15 02:14 ]</font>
Plaats reactie