-
das lache!
toppie
toppie
Juist, nu heb ik gewoon weer een 1800 blokkie, die filters heb ik bij een williams geprobeerd die ik een jaar of twee geleden had.
ik had vorig jaar een williams met 217 pk , ging als de brandweer zat ook een k&n open luchtfilter op verder nooit problemen mee gehad.
qua extra pk's merkte ik er niet veel van pas toen ik een catvervanger er onder deed voelde ik wel enig verschil.
het leukste is toch de chiptuning dat merk je echt!
qua extra pk's merkte ik er niet veel van pas toen ik een catvervanger er onder deed voelde ik wel enig verschil.
het leukste is toch de chiptuning dat merk je echt!
-
welke merk chip zat erin dan???
niet verkeerd 217 pk, maar dat reed zeker 1 op 6??
niet verkeerd 217 pk, maar dat reed zeker 1 op 6??
zou ik tochwel erg graag eens willen kijken op zo,n uitdraaitje.
zeg niet dat het niet kan maar als je rallyteams ziet die 210 pk uit een blok persen met luchtkelken en noem maar op voor meer als 50mille uitgeven aan een blokkie....
zeg niet dat het niet kan maar als je rallyteams ziet die 210 pk uit een blok persen met luchtkelken en noem maar op voor meer als 50mille uitgeven aan een blokkie....
je wil het niet weten maar de mijne heb ik in die tijd bij de renault dealer gekocht.
ik vondt hem al snel maar zag er van buiten standaard uit .
heb er snel een k&n open luchtfilter opgezet met een sebring uitlaat 100mm en een katvervanger.
op dat moment was hij bijna niet meer te houden, het leuke is dat ik ook nog 3 jr garntie had van de dealer dus bij elk piepje of kraakje ging ik terug.
ik had ook een koppel van 309nm dus aan de bak was ook een hoop gedaan.
ik vondt hem al snel maar zag er van buiten standaard uit .
heb er snel een k&n open luchtfilter opgezet met een sebring uitlaat 100mm en een katvervanger.
op dat moment was hij bijna niet meer te houden, het leuke is dat ik ook nog 3 jr garntie had van de dealer dus bij elk piepje of kraakje ging ik terug.
ik had ook een koppel van 309nm dus aan de bak was ook een hoop gedaan.
-
309nm, toemaar
waarom heb je die auto uberhaupt niet meer???
waarom heb je die auto uberhaupt niet meer???
310 NM????????? Nou dan wil ik wel heeel graag weten waar ie getuned is want dan ga ik direct daarheen met een sloot geld. MEt een turbo op de 16v/ williams krijg je dat neit eens voor elkaar. 310 NM is bijna net zoveel als een 2.2l 20V vijfcilinder turbo van Audi.
ok, ik waag me dan toch ook maar ff aan deze discussie: 310 Nm uit een Non-turbo 2liter is gewoon volstrekt onmogelijk. Dat lukt geen formule 1 auto, geen rally team, helemaal niemand. Een renault 2 liter wedstrijdmotor (BTCC, rally, of whatever) schopt 't toch aardig richting 300 pk, maar komt ook niet verder dan 220-230 Nm.
volgende meeting neem ik die uitdraai mee dan kunnen jullie het met je eigen ogen zien!
waqar wat en hoe ik zou het ook niet weten heb hem op deze manier bij de dealer gehaald.
ik heb hem weggedaan omdat ik hem zat was en dat het met zo veel pks wel heel snel naar de klote ging, dus een hoop kosten want bij de ren. dealer was ik boven de fl, 14000 gulden garantie gekomen en dan vervalt de garantie.
waqar wat en hoe ik zou het ook niet weten heb hem op deze manier bij de dealer gehaald.
ik heb hem weggedaan omdat ik hem zat was en dat het met zo veel pks wel heel snel naar de klote ging, dus een hoop kosten want bij de ren. dealer was ik boven de fl, 14000 gulden garantie gekomen en dan vervalt de garantie.
heb hem hier voor me liggen :
norm-vermogen 159,0kw
motorvermogen 146,5kw
vermogen aan de wielen 80,0kw
vermogensverlies 66,5kw
max vermogen bij 246 km/h resp. 4920 min-1
uitgerekend: 216.24 pk
koppel m:309nm
max snelheid 246 km/h
max toerental 4920min-1
ik weet niet precies hoe die berekeningen gaan maar een van jullie wel neem ik aan.
norm-vermogen 159,0kw
motorvermogen 146,5kw
vermogen aan de wielen 80,0kw
vermogensverlies 66,5kw
uitgerekend: 216.24 pk
koppel m:309nm
max snelheid 246 km/h
max toerental 4920min-1
ik weet niet precies hoe die berekeningen gaan maar een van jullie wel neem ik aan.
nee wist ik het maar, het probleem was dat als ik bij de dealer aan was gekomen met het verhaal van die pks ze meteen mijn garantie stop hadden gezet en dat ik waarschijnlijk ook nog de verrichte garantie terug moest betalen .
daarom ben ik er nooit achter aan gegaan.
daarom ben ik er nooit achter aan gegaan.
vertel mij wat de inovam heeft het vier keer opnieuw gedaan omdat de meetingen te laag ingesteld waren waardoor je de statistieken niet kon lezen.
even ervoor(was tijdens een open dag) was er een standaard impreza opgeweest met ong. 215 pk die was mooi naar de klote toen die het hoorde
ik heb hem al een keer geprobeerd te scannen maar het is printpapier dat gaat echt niet
even ervoor(was tijdens een open dag) was er een standaard impreza opgeweest met ong. 215 pk die was mooi naar de klote toen die het hoorde

ik heb hem al een keer geprobeerd te scannen maar het is printpapier dat gaat echt niet
het zijn bizare cijfers, maar d'r klopt ook echt geen zak van wat er staat. Wat ze gemeten hebben is een vermogen van 80kW aan de wielen, dit is vrij reeel voor een 2 liter 16V, zou een transmissieverlies van zo'n 20% betekennen. In 't lijstje daarentegen staat een verlies van 66,5kW verlies, dit gaat je nog niet lukken met grind in plaats van olie in je bak. Gevalletje meetfout dus. Vervolgens nog een kleine correctie voor druk en temperatuur om op 't norm vermogen te komen, ok, kan ik in komen. Totzover 't vermogen.
Dan 't toerental, 246km/h is een snelheid waarbij een clio in geen enkele versnelling 4900 toeren draait. 4900 toeren daarentegen is een toerental waarbij 't torretje absoluut niet z'n max vermogen levert. Wie deze 2 getallen dus genoteerd heft had ook ff een iets minder moment.
Als je uit zou gaan van 216pk bij 4900 toeren kom je wel uit op 309 Nm, maar ja, da's berekend met onzin, dus ook onzin. Als die 4900 toeren en 216 wel zouden kloppen, zou de motor overigens hoogstwaarschijnlijk bij een lager toerental nog meer koppel leveren.
Ik hoop niet dat ik iemand voor 't hoofd stoot als ik stel dat 't hier naar mijn indruk gewoon om een standaard motor gaat.
Dan 't toerental, 246km/h is een snelheid waarbij een clio in geen enkele versnelling 4900 toeren draait. 4900 toeren daarentegen is een toerental waarbij 't torretje absoluut niet z'n max vermogen levert. Wie deze 2 getallen dus genoteerd heft had ook ff een iets minder moment.
Als je uit zou gaan van 216pk bij 4900 toeren kom je wel uit op 309 Nm, maar ja, da's berekend met onzin, dus ook onzin. Als die 4900 toeren en 216 wel zouden kloppen, zou de motor overigens hoogstwaarschijnlijk bij een lager toerental nog meer koppel leveren.
Ik hoop niet dat ik iemand voor 't hoofd stoot als ik stel dat 't hier naar mijn indruk gewoon om een standaard motor gaat.
rev it like a rental
nee zeker niet mij heb je er niet mee.
hij is al niet meer van mij en ik was in de overtuiging dat ze het daar wel begrepen hoe die bank werkt!
maar ik neem die uitdraai alsnog mee naar de eerstvolgende meeting moet je het maar even aan me uitleggen.
hij is al niet meer van mij en ik was in de overtuiging dat ze het daar wel begrepen hoe die bank werkt!
maar ik neem die uitdraai alsnog mee naar de eerstvolgende meeting moet je het maar even aan me uitleggen.
Tja, rare zaak, met 310 nm is het drie keer optrekken en je hebt alles krom, denk ik.