Hallo mannen,vandaag is mijn GT voor de keuring geweest en niet goedgekeurd op een aantal dingetjes o.a.massa probleempje achterlicht is al opgelost,koplamp rechts verweerd (effe naar de sloop) remslangetjes voor(heb al nieuwe)en het minste,remleidingen achter verrot,dus daar moeten nieuwe op,nou is mijn vraag of er iemand is die daar ervaring mee heeft,want dit is volgens mij een k*t klus.
Ik ben toen naar kwik shit geweest in veendam. Dat kostte mij incl remslang voor en lekke band reparatie 750,-. Ik heb 2 nieuwe remleidingen van voor naar achter. En reken maar dat het een <a href="mailto:kl@te" target="_new">kl@te</a> klus is. Hij heeft daar 2 dagen gestaan.
There will be plenty of time to rest when your dead
ooit onder een peugeot 309 gedaan.
als je het goede gereedschap hebt kun je het in een avond doen.
gewoon de oude remleiding er onderweg halen dan de nieuwe na maken net zoals de vorm van de oude.
overal de aansluit nippels aan maken en, weer monteeren en ontluchten en klaar is kees.
of zijn het hele grote stukken.
dan is het wel weer veel werk.
als je het goede gereedschap hebt kun je het in een avond doen.
gewoon de oude remleiding er onderweg halen dan de nieuwe na maken net zoals de vorm van de oude.
overal de aansluit nippels aan maken en, weer monteeren en ontluchten en klaar is kees.
of zijn het hele grote stukken.
dan is het wel weer veel werk.
De leidingen lopen met een aantal rotbochtjes om en over de benzinetank heen,dus ik kan ze er denk ik niet in een keer onderweg halen,heb trouwens koperleiding besteld dat buigt wat makkelijker en heb al een brug gereserveerd bij een kennis dus maar zien of ik het voorelkaar krijg,ben dan wel weer een ervaring rijker,trouwens voor die 750 piek koop ik liever wat leuks voor de GT (al zijn een paar goeie remleidingen ook leuk)
Ik heb bij mijn 11 een paar stukken leiding laten vervangen bij de plaatselijke dealer. Dat kostte haast geen ruk, relatief gezien dan. Als ze alle nippels maar los krijgen dan is het op een brug niet extreem veel werk. Oftewel, begin alvast alles maar in te spuiten met.........WD40
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Imal?????? Imam zul je bedoelen????? Ik moet da ook nie!!!!!!
Hou het maar bij Special Agent Double U D Forty
Maar je kunt remleidingen nieuw bij de dealer bestellen, maar zal heel duur zijn denk ik. Als ik jou was zou ik een stuk gereedschap kopen om die kragen erop te maken. Zal ook wel 200 gulden kosten ofzo, maar heb je altijd nog wel een keer plezier van. Ik heb bij mn Fiesta ook de remleidingen verv. door koperen (roest ook niet meer!!!!) en vaak kun je de oude nippels gewoon opnieuw gebruiken.
Wat ook nog een mogelijkheid is: Met een staalborstel erover, flink in de bitak en naar een ander keurstation. De leidingen zijn vaak nog sterk genoeg.
Anders is het idd wel enkele uren werk, ik denk wel een dag, wil je het netjes doen.
succes ermee
Hou het maar bij Special Agent Double U D Forty

Maar je kunt remleidingen nieuw bij de dealer bestellen, maar zal heel duur zijn denk ik. Als ik jou was zou ik een stuk gereedschap kopen om die kragen erop te maken. Zal ook wel 200 gulden kosten ofzo, maar heb je altijd nog wel een keer plezier van. Ik heb bij mn Fiesta ook de remleidingen verv. door koperen (roest ook niet meer!!!!) en vaak kun je de oude nippels gewoon opnieuw gebruiken.
Wat ook nog een mogelijkheid is: Met een staalborstel erover, flink in de bitak en naar een ander keurstation. De leidingen zijn vaak nog sterk genoeg.
Anders is het idd wel enkele uren werk, ik denk wel een dag, wil je het netjes doen.
succes ermee
Je hebt inderdaad speciaal gereedschap nodig om de kragen aan de leidingen te zetten (ook te gebruiken voor LPG leidingen, dus zitin m'n collectie
) Leiding kost geloof ik 60 piek voor 5 meter, en een paar pieken voor de nippels. 't monteren is dan niet echt een kunst meer. Je begint met 1 nippel er aan te maken, die je ook direct moneert. Dan ga je de leiding gewoon op zo'n plek leggen, en buigt er met de hand mooie glooiende bochten in (eventueel met een houtje, om knikken te voorkomen). Je komt dan vanzelf bij 't einde, leiding afkorten, nippel d'r op, kraagje d'r aan, en klaar is klara.

rev it like a rental
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Stickertje?????On 2001-11-08 23:56, Menno
wrote:
dat wordt ff flink klussen, en stickertje halen maar
Weet je wat ook goed werkt?? ZEP. Dat had Luc eens meegenomen. Dat spul deed ook heel goed zijn werk. IMAL(Ik Maak Alles Los, hoop je) vindt ik ook niet zo geslaagd.On 2001-11-08 22:55, canonballman
wrote:
Imal?????? Imam zul je bedoelen????? Ik moet da ook nie!!!!!!
Hou het maar bij Special Agent Double U D Forty![]()
Mijn standard assortiment is breakcleaner(reinig is ongeveer alles mee en kost geen ruk), carburateur cleaner(voor als breakcleaner te zwak is) WD40 voor als het weer eens tering vast zit en kruipolie. Voor als het piept
Dat is het zo ongeveer
groetjes
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Wist ik, dat was een rond stickertje met een maand en een jaartal erop.. En in diverse kleurenOn 2001-11-09 09:27, turbo_arie
wrote:FF voor de jongeren onder ons: Vroeger kreeg je een "STICKERTJE" wanneer de auto weer een jaartje APK had gekregen.On 2001-11-08 23:58, Jeffrey Clio16V
wrote:
Stickertje?????
Nou het schiet al weer op,effe 2 nieuwe remslangetjes erop gezet voor,nippeltjes muurvast natuurlijk maar effe heet stoken en ze gaan zo los,nieuwe koplamp op de sloop gehaald voor een geeltje,achterlicht eraf gehad schoongemaakt en klaarrr,CO alvast iets teruggedraaid (was 2,5 moet 1,5 zijn,peanuts)en morgen maar aan de slag met die remleidingen,heb de koperleiding al opgehaald en volgens mij gaat dat meevallen want dat kun je met 2 vingers buigen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Je bent meer tijd kwijt met tank e.d. uitbouwen als met die remleidingen denk ik.
Is wel verstandig, want ik heb hem laats vervangen (want die van mij was lek) door een 2de hansje ( mede mogenlijk gemaakt door Canonballman, THANKS
) Maar daar was ik wel een halve dag zoet mee!



YESSAAAAAAAH het is gelukt,ben wel bijna de hele dag bezig geweest maar het viel mij mee.
Benzinetank mooi laten zitten dus,je kunt er dan nog redelijk bij al is dat wel het rottigste stuk,voorzichtig de oude leidingen uit de klemmetjes gewrikt dus die kon ik weer gebruiken.
Je hebt wel speciaal tromp gereedschap nodig om die kraagjes op de leiding te maken,maar het is heel goed te doen.
Nu ben ik iets van 5 tientjes kwijt voor de leiding dus de rest kan ik in m'n zak houden.
Benzinetank mooi laten zitten dus,je kunt er dan nog redelijk bij al is dat wel het rottigste stuk,voorzichtig de oude leidingen uit de klemmetjes gewrikt dus die kon ik weer gebruiken.
Je hebt wel speciaal tromp gereedschap nodig om die kraagjes op de leiding te maken,maar het is heel goed te doen.
Nu ben ik iets van 5 tientjes kwijt voor de leiding dus de rest kan ik in m'n zak houden.
Mooi werk 
Er gaat niets boven een dag lekker sleutelen aan de auto.


Er gaat niets boven een dag lekker sleutelen aan de auto.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
voordeeltje is : geen 12 meiers dokken om je auto door de apk te trekken 
Gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd!!
Hi. dat van die tip van menno haddik ook in gedachte en dat van dat stikkertje wist ik ook, maar hier komt dan iets nieuws: Je handen moet je wassen met dreft-afwasmiddel-met-citroen. Als dat nog niet helpt, kan je een keer in het gewone wasmachine-wasmiddel graaien (mn opa was smit en gebruikte altijd biotex om zijn handen schoon te krijgen)...
Gegroet, Folkert.
Gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
'feliciteerdOn 2001-11-10 19:53, Heino
wrote:
YESSAAAAAAAH het is gelukt

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Als je dat wasmiddel dan mixt met koffie pruttel, heb je helemaal een puik werkend goedje om je handen schoon te krijgen. (garage-zeep kan natuurlijk ook)On 2001-11-10 23:42, Folkert
wrote:
Hi. dat van die tip van menno haddik ook in gedachte en dat van dat stikkertje wist ik ook, maar hier komt dan iets nieuws: Je handen moet je wassen met dreft-afwasmiddel-met-citroen. Als dat nog niet helpt, kan je een keer in het gewone wasmachine-wasmiddel graaien (mn opa was smit en gebruikte altijd biotex om zijn handen schoon te krijgen)...
Gegroet, Folkert.
rev it like a rental
Wat ook werkt is wassen met zeeppoeder. Ja ja waar je mammie/vrouwtje de kleertjes mee wast
Klein beetje water en dan het poeder, het schuurt en schrobt zeer goed. Je kunt ook gewoon voor een tientje garagezeep kopen als je toch regel matig sleutelt. Ik heb ook potje met onzichtbare hand schoen crème, werkt ook perfect. 




ik heb voor mijn handen schoon te krijgen een heel ander goedje,is van velpon,koste 5,95 en dat breng je puur aan op je handen zonder!!!!!! water,goed je handen blijven wrijven en dan afspoelen,echt super spul,moet anders ff aan mijn vrouwke vragen waar ze het heeft gekocht,je handn worden echt perfect schoon met dit spul en je doet er best lang mee!!
Dat wasmiddel werkt vaak erg goed ja,alleen van de remvloeistof die ik op mijn handjes heb gekregen kreeg ik een allergische reaktie en nu gaan mijn handen vervellen weet je wel dus dat is straks weer als nieuw,tot de volgende sleutelklus.