Ik ga 22 november naar EPS met mijn meganetje voor een uitlaat naar wens.
Het wordt een dubbele (links+rechts) met eindstukken van 130mm.
Dit is allemaal mooi en aardig maar ik ben op een probleem gestuit.
Namelijk de ruimte.
Voor de rechtse uitlaat is wel genoeg ruimte maar op het punt dat hij de knik naar links moet maken zit nu een "blokje" met kabels eraan (volgens mij voor de remmen achter).
Dit "blokje" zit dus echt enorm in de weg.
Het gekke vind ik dat een dubbele uitlaat echt wel te doen is. Ik heb het maar al te vaak op een megane gezien, maar hoe hebben die dit in hemelsnaam opgelost?
Weet iemand van jullie raad?
Over anderhalve week moet ik naar EPS en dan wil ik dit het liefst opgelost hebben.
Kan ik dat blokje verplaatsen, of.....?
Please help me!
Gerwin B
RMCC
-
Is het de Lastafhankelijke Remdrukregelaar??? Die hoort gekoppelt te zijn aan de achteras, dus verplaatsen zal heel moeilijk zijn. Alles kan natuurlijk, maar is er echt geen andere manier??
Als je auto niet heel laag ligt kun je misschien een wat dunnere diameter uitlaatpijp voor die zijde gebruiken, die je eronder laat lopen. Een dubbele uitlaat heb je toch al niet nodig voor de goede doorstroming, alleen voor de looks, tenzij dat je er een V8 in hebt hangen
Als je auto niet heel laag ligt kun je misschien een wat dunnere diameter uitlaatpijp voor die zijde gebruiken, die je eronder laat lopen. Een dubbele uitlaat heb je toch al niet nodig voor de goede doorstroming, alleen voor de looks, tenzij dat je er een V8 in hebt hangen

Zou wel oppassen met een uitlaat die heeel dicht in de buurt van je remleidingen zit. Heb weleens een 16v gezien met custom made systeem en daar waren de leidingen gesmolten aangezien de uitlaat er te dichtbij zat.
Ik ben ook bang voor dat smelten ja.
Het is inderdaad mogelijk om een dunne diameter pijp eronderdoor te laten lopen maar dat is ook niet van harte. helaas.
Het gekke is gewoon dat ik het bij genoeg meganes gezien heb. Ik begrijp niet dat het bij hun wel gelukt zou zijn en bij mij dan niet zou kunnen. grrr.
Morgen ga ik effe naar de Renault dealer hier en een ander bedrijf om te vragen of zij iets kunnen doen. Al is het maar 5 cm verleggen of zo.
Ik laat nog wel weten hoe het afloopt!
gerrie-boy
Het is inderdaad mogelijk om een dunne diameter pijp eronderdoor te laten lopen maar dat is ook niet van harte. helaas.
Het gekke is gewoon dat ik het bij genoeg meganes gezien heb. Ik begrijp niet dat het bij hun wel gelukt zou zijn en bij mij dan niet zou kunnen. grrr.
Morgen ga ik effe naar de Renault dealer hier en een ander bedrijf om te vragen of zij iets kunnen doen. Al is het maar 5 cm verleggen of zo.
Ik laat nog wel weten hoe het afloopt!

gerrie-boy