[Clio]snel spruitstuk

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

hoi allemaal. zeg ik ben van plan om een ander spruitstuk op mijn auto te zetten .
nou is mijn vraag word het autootje er echt sneller van??
en is dat in de top of juist de trekkracht .en wat zou het schelen in pk want ik wil wel graag de kat er onder laten.
en wat zijn de voor en nadelen van zo,n spruitstuk ?? en is het slecht voor de auto???heb nu een clio14i geen 16v
groeten
dennis16v

verry simpel. het schaad niet.
je geluid gaat er positief op vooruit. je krijgt een harder geluid. heen doffer geluid. meer het racy achtige.

als je het doet doe het dan niet voor de pk,s want dat is te verwaarlozen. bij bv devil en elia wordt er aangegeven voor mijn auto (16v) een winst van 3 a 4 pk. die zie je dus nooit en te nimmer terug.
het systeem 4 naar 2 naar 1 is theoretisch bedoeld voor meer nm cq trekkracht onderin.

dus waarom doen?
1 het staat vele malen mooier
2 het klinkt in combinatie met een sportdempertje erg goed.
3 het leverd dus een kleine 3/4pk op

waarom niet doen.
1 omdat je er bij verkoop niets extra,s voor krijgt.
2 duuuur duuur. zonder het eronder zetten moet je alleen voor een rvs spruitstukkie tussen de 1000 en 1600 gulden neertellen
canonballman

Inderdaad zonde van je geld. Die auto wordt toch nooit geen snelle stoplichtsprinter, al verspijker je er voor 6000 gulden aan. Het blijft gewoon een 1400 tje.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

On 2001-11-10 19:06, canonballman
wrote:
Inderdaad zonde van je geld. Die auto wordt toch nooit geen snelle stoplichtsprinter, al verspijker je er voor 6000 gulden aan. Het blijft gewoon een 1400 tje.
Of te wel koop een R5 GTT :smile: (6000,- piekies en je hebt echt wel een bruutte bak)
canonballman

Kun jij gedachten lezen Woofer ???? :smile: :smile:
Anonymous

dus met andere woorden je kunt beter een katvervanger doen dan een snel spruitstuk ?? scheelt dat wel wat pk??
of merk je er geen snars van?
Anonymous

Een kat. vervanger helpt het meest van allemaal. En is ook nog het goedkoopst.
canonballman

scheelt waarschijnlijk ook geen kont in pks. Misschien een iets harder geluid. Verwijder evt. ook de middendemper, dan heb je een iets harder geluid.
Anonymous

Je moet het wat grootschaliger zien. Alle kleine beetjes helpen en dus heb je als je het alles bij elkaar doet een bescheiden winst in pk's. Het is niet of-of maar en-en.
dennis16v

kat vervanger?
scheelt je qua pk,s praktisch niets.
met een loze middendemper scheelt het qua geluid behoorlijk. maar das het enige.

een clio of 19 met een 16v motor scheeld het de complete 2pk! aan vermogen.
wordt je dus niet sneller van.

en zeeuw heeft gelijk. net zoals in mijn story probeer je zoveel mogelijk eruit te halen wat erin zit. dus je geeft voor een totaal van rond de 2500 gulden uit incl. goeie achterdemper voor een pk of 6 verschil maar houd het snel mee op
Wouter.

Kliko heb je me mail nog gelezen over de chip? Heb hem eindelijk opgestuurd.
Arjen

Toch reageert ie zonder cat iets scherper op het gas. De eerste catloze 19's en clio's hadden volgens Mr Renault toch een paar PK meer (ik geloof 3). Niet dat je dat echt zult merken.
Zj*rZ

Alleen een ander spruitstuk is hetzelfde als alleen een andere nokkenas, deze dingen leveren opzich weinig pk's op. Maar als je een andere nokkenas en een ander spruitstuk neemt en het goed af laat stellen kun je er heel wat meer pk'tjes uit slepen! En voor 2500 piek heb je wel een ander spuitstuk en nokkenass.

groeten!
catrinus

He sjors. Hoe word het met je gtt.
Job-turbo
Contacteer:

On 2001-11-11 13:22, ZjorZ
wrote:
Alleen een ander spruitstuk is hetzelfde als alleen een andere nokkenas, deze dingen leveren opzich weinig pk's op. Maar als je een andere nokkenas en een ander spruitstuk neemt en het goed af laat stellen kun je er heel wat meer pk'tjes uit slepen! En voor 2500 piek heb je wel een ander spuitstuk en nokkenass.

groeten!

Hmmmmmmm...... Waar heb dat eerder gehoord.....
Zj*rZ

lol, goed onthouden he :smile:
dennis16v

On 2001-11-11 02:09, 16V_driver
wrote:
Kliko heb je me mail nog gelezen over de chip? Heb hem eindelijk opgestuurd.
yep. kep je chippie binnen.
ik heb al een andere klaarliggen.
ik heb hem nog niet getest. maar denk dat we een ander type gaan opsturen. even lijken wat aar de bevindingen van zijn
Anonymous

ok zo te horen schiet ik er weinig mee op om kwa pk ,s de kat of een ander spruitstuk te nemen .
maar nou hoor ik jullie praten over chiptuning .wat scheelt dat dan en is dat slecht voor een auto.
wat doet zo,n chip eigenlijk met je auto...........trouwens bedankt voor die andere tips mzzl :grin:
Rick

Volgens mij vervroegd een chip het ontstekings tijdstip, en zorgt ervoor dat je toerenbegrenzer er bij een hoger toerental inspringt dan origineel.
Riël
Über-Spammer

Ja katvervanger nemen. Scheelt je geen pk's maar je koppel onderin is hoger. En hij wordt wat zuiniger omdat de stroming in de pijp minder gehinderd wordt, logisch. Scheelt niet veel maar 1 op 0,5 zal 't zeker zijn. En je geluid is ook beter. De auto gaat een stuk soepeler aanvoelen.
Anonymous

Je verliest juist koppel onderin omdat je minder tegendruk hebt.
Anonymous

Bij de R19 16v win je 3 a 4 Nm met een katvervanger, en 3 pk.

Het is echt weinig, en ik weet niet wat die bij een 1400 doet.

Kortom het helpt wel, maar het is geen werold van verschil.
Riël
Über-Spammer

wil ik tegendruk? volgens mij heeft een viertaktmotor kleppen, en als de inlaatklep open staat, staat de uitlaatklep ook nog ff open. Heb ik dan tegendruk, dan hinderd dat de vulling van de cilinder. Dus kat eruit = meer koppel onderin, echt waar. Een tweetaktmotor heeft tegendruk nodig, omdat ie geen kleppen heeft, waardoor het mengsel anders weer de uitlaat invliegt. De tegendruk verhinderd dat en een goede pijp zorgt dat die drukgolf op 't juiste moment onstaat zodat de mengselstroming optijd gestopt wordt als de cilinder 'vol' is. Een viertakt regelt de hele vulling met de kleppen en een zo open mogelijke uitlaat zal 't beste zijn. Liefst zelfs met een terugkomde golf onderdruk, zodat aan de uitlaatklep een 'zuig'kracht ontstaat die extra mengsel naar binnen brengt.

Euh... snappen jullie een beetje?
Groeten! Dus.. kat eraf. Ik zweer 't je!

En ja.. wil je hem echt sneller hebben, dan zul je alle kleine dingen moeten doen lijkt me logisch. Hier 3 pk en daar en daar en daar en daar geeft je snel 20 pk extra en DAT merk je wel. Tel maar es: kat, uitlaatbocht, inlaat, vliegwiel, onsteking, bougies, injectiedruk ('t is toch injectie?), luchtfilter zijn zeg 3+3+3+3+3+3+3 = 21 Pk. Heeeeel ruwweg bekeken dan. Kun je nog aan je zuigers, nokkenas, kleppen, krukas, cilinders, toerenbegrenzer :smile:, gaan werken.

Maarja zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van. Laat 'm tunen ofzo?

Groeten nog es he!

<font size=1>[ This message was edited by: dakiitos on 2001-11-14 03:10 ]</font>
dennis16v

wat zo,n beetje nog betaalbaar is en wat max aan pk,s oplevert is de hele motor laten tunen. luchtfiltertje,vliegwiel afdraaien, andere nokkenassen erin, chippie vervangen. ,spaghetti spruitstukkie erop demperloze uitlaat.

zit je ergens rond de 165 a 170 pk tjes. echt veel meer valt er niet zo 123 uit te krijgen.

das wel weer zo,n 30 pk extra en das wel weer veel
<font size=1>[ This message was edited by: kliko16v on 2001-11-14 09:50 ]</font>
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Mzzz ik heb vernomen dat er hier in omstreken al echt al R5GTT's zijn met 200+ pk's.
Waar halen ze het allemaal vandaan?
Waarmee behaal je de meeste winst??
Greatz.

ps: euh gedachten lezen.. nee volgensmij niet .. maar het lag voor de hand.
dennis16v

ja een 5je. kijk deze cyfertjes zijn van de clio 16v he.

tis niet 1 ding natuurlijk. maar de motortuning (13pk) en de nokkenstokken (12 a 15pk) tikken wel het meest aan. chippie 4pk
spruitstuk (3pk) uitl;aatje op zich een keer 6 pk enz enz enz
dennis16v

[quote]
On 2001-11-14 10:25, kliko16v
wrote:
ja een 5je. kijk deze cyfertjes zijn van de clio 16v he.

tis niet 1 ding natuurlijk. maar de motortuning (13pk) en de nokkenstokken (12 a 15pk) tikken wel het meest aan.
Anonymous

dakiitos je geeft waarde 3pk voor andere bouchies :grin::grin::grin::grin::grin:
dennis16v

juiste boegie met die juiste motor afstelling kan bestwel wat betekenen ja
Stefijn

wrote:
Wat is er mis met een 1400-tje? :wink:
Michel S.
Contacteer:

On 2001-11-15 13:30, Stefijn
wrote:
wrote:
Wat is er mis met een 1400-tje? :wink:
hij mist een turbo om te beginnen :smile:

Mzzl
rasit..

On 2001-11-11 13:22, ZjorZ
wrote:

groeten!
dat wil ik wel, fl 2500 voor beide maar ik ben niet bekent met adressen waar ik dit kan laten doen..
Anonymous

Gaatie weer, bel achterberg ff 0104602566. Vlaardingen.
Robert dB.

tjeee...hoeveel krijg je betaald voor die sluikreclame? :wink:
Plaats reactie