Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hey, Heb vanavond mn auto weer mee naar huis genomen maar nu doet mn grote licht links het niet en mn linker knipperlichten niet.
Komt een constante wazige gloed uit mn knipperlichten (voor en achter) en mn koplamp is ook wreed zwak. Ergens is er bij het monteren van het geheel dus wat mis gegaan waardoor de verlchting nu een constante kortsluiting veroorzaakt, de sluiting is constant want mn accu loopt ook direct weer leeg. En op mn dashbord gaa het ook raar als ik mn knipperlichten aandoe, toerenteller veranderd in een geigerteller lijkt het wel.

Nou wou ik graag weten of er op de koplamp-unit ergens een een of andere aarde aansluiting zit. Is allemaal mooi klote want et was al donker toen ik er mee bezig ging dus kon geen hol zien.

Heeft iemand mischien wat tips voor zodat ik er morgen niet onnodig lang naar hoef te zoeken wat het nou is? Deze jongen wil namelijk weer heel graag rijden :wink:

groeten,
Jeroen
Heino

Massapunten zitten op verschillende plaatsen bij de GT,o.a ook ergens bij de linkerkoplamp dacht ik,tevens ook achter het instrumentenpaneel,de bedrading voor de verlichting loopt via een stekker die achter die plastic kap zit links aan de zijkant onder bij je voeten vlak onder de choke zeg maar.Dit soort probleempjes levert vaak erg veel zoekwerk op en ik hoop voor jou dat je niet je halve GT uit elkaar hoeft te halen,
SUC6
<font size=1>[ This message was edited by: Heino on 2001-11-09 23:25 ]</font>
Anonymous

DEnk ook niet dat ik in de auto moet wezen. Heb ik niet aan gezeten. Moet opzich onder de motorkap zitten. maar mischien inderdaad een aardingspunt bij de loplamp unit ergens..
Maar wel raar dan dat rechts wel goed is...
Heino

Ik heb het boekje effe niet bij de hand maar die hebben dachtik een apparte massa.
Anonymous

ow shit ja... het boekje....
DOWW!!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Hey

10 tegen 1 dat je massapunt niet goed contact maakt met alles wat er op zit. Je moet ff het linker knipperlicht er uit halen, dan zie je hem al zitten als het goed is. Ff alles loshalen, staalborstel er over heen en ff checken.

Suc6 (en als je in de buurt bent, kom ff langs met dat ding :smile: )
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bas
Bestuurslid

Ze hebben trouwens links en rechts aparte massa inderdaad
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen

En over die massapunten is waarschijnlijk weer een mooi nieuw laagje verf gespoten ?
Bas
Bestuurslid

Denk t wel :wink:
Anonymous

Joo, het wat inderdaad het massakabeltje dat niet onder de moer rechtsonder op mn koplampunit. Maar de accu was ook naar zn schrootje.... Ehh, heb ik ook een gelaccu:wink:
Anonymous

On 2001-11-10 11:07, Bas
wrote:
Hey

10 tegen 1 dat je massapunt niet goed contact maakt met alles wat er op zit. Je moet ff het linker knipperlicht er uit halen, dan zie je hem al zitten als het goed is. Ff alles loshalen, staalborstel er over heen en ff checken.

Suc6 (en als je in de buurt bent, kom ff langs met dat ding :smile: )
Een dezer weken ga ik met blasto naar Ouddorp. Mischien dat we dan wel ff kunnen "meeten" Je hoort het wel waneer dit gebeuren gaat.,....
Bas
Bestuurslid

:cool:
Cool
Patrick

over lichten gesproken,ben nog op zoek naar een koplampunit rechts voor een 19 16v,weet er niemand eentje uit te halen,moet ik hebben voordat de apk er aan komt!?
thanks alvast.
Plaats reactie