Zoals velen van jullie weten ga ik mijn GTT stilzetten en schorsen de komende winter.
Waar moet ik nou op letten als ik een auto zo lang stilzet?????
- auto op blokken ivm flat spots op banden
- goed in de was zetten
- ...
Wat moet ik bijvoorbeeld met mijn vloeistoffen doen, wat doe ik met mijn remolie (ivm met kans op vervuiling hoofdremcilinder)...etc
Zeg het maar.
<font size=1>[ This message was edited by: grossie on 2001-11-07 11:58 ]</font>
ik ga hem binnen stallen. Ik heb een mooi plekje gevonden in een schuur van een vriend van mij.
-
Je moet gewoon 1x per maand of zo - als het mooi of iig droog weer is - een ritje maken
Dan hoef je niets te doen
En blijft ie in topconditie
Anders moet je ook olie op de zuigers gooien en zo als je m echt stil wil zetten.

Anders moet je ook olie op de zuigers gooien en zo als je m echt stil wil zetten.
ik ga hem echt stilzetten. Hij zal tot de zomer niet meer draaien.
Olie op de zuigers?
Olie op de zuigers?
Accu los......
-
Dekentje eroverheen, zodat ie geen kou vat tijdens de winterslaap....
Als je je auto een tijdje stilzet vind ik het zo rot voor de schijven. Er vormt zich vaak extra dikke roest onder de remblokken.
Wat kan je daar eigenlijk tegen doen?
(behalve af en toe even rijden)
r
Wat kan je daar eigenlijk tegen doen?
(behalve af en toe even rijden)
r
Jawel Menno, natuurlijk boeit het me wel veel. Ik vind het heel erg zonde, maar trek het op dit moment financieel niet meer om erin te rijden. Geloof me, ik heb hier al heel wat discussies over gevoerd, maar ik kan het gewoon ff niet betalen om in de GTT rijden.On 2001-11-07 12:57, Menno
wrote:
vochtvreter in 't interieur, benzine uit de carburateur.
Maaruh, vind je 't niet erg zonde van je auto, of boeit ie je niet zo veel?
Ik heb erover zitten denken om hem te verkopen, maar daar ga ik natuurlijk heel veel spijt van krijgen. Dus dat doe ik niet.
Eigenlijk zou het dus beter zijn om hem gewoon op de oprit te stallen en iedere week even een rondje om het blok te doen? ff 15 min draaien ofzo...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tot de zomer zeg je , na das een half jaar . ik zou hem ff wassen en poetsen droog weg zetten ene accu los . volgens mij ben je er dan wel .
-
Ik zou ook proberen om 1 keer in de maand effe lekker onverzekerd die auto goed warm te rijden.
Anders: idd accu los, schijven eventueel inspuiten met een vetlaag, idd of banden los of op hele hoge spanning. Eventueel de accu enkele keren bijladen.
Anders: idd accu los, schijven eventueel inspuiten met een vetlaag, idd of banden los of op hele hoge spanning. Eventueel de accu enkele keren bijladen.
Als je de auto een half jaar stil zet alleen banden er af en accu los. 1 pool is genoeg.
Een halfjaar, das niets voor zo'n auto. Wat robert zei is ook wel iets idd. Misschien ff je rem blokken van de schijf duwen met een schroeven draaier.
Maak je er niet te druk over. Als je hem *echt* wilt gaan stallen voor jaren, Tectiel en een hoop daar van.
heb ik wel vaker gezien.
Een halfjaar, das niets voor zo'n auto. Wat robert zei is ook wel iets idd. Misschien ff je rem blokken van de schijf duwen met een schroeven draaier.
Maak je er niet te druk over. Als je hem *echt* wilt gaan stallen voor jaren, Tectiel en een hoop daar van.

OK, thanx. Ik denk dat ik hem schors. Bij mij op de oprit zet, doek erover. Iedere week even laten draaien, remblokken van remschijven duwen. iedere maand ff op mijn rem trappen, accu natuurlijk los.
Ik wil na deze stalperiode mijn remmen toch onder handen gaan nemen (leidingen, blokken, schijven), dus heel erg is het niet.
Ik wil na deze stalperiode mijn remmen toch onder handen gaan nemen (leidingen, blokken, schijven), dus heel erg is het niet.
-
Toch wel onder een afdakje of zo?On 2001-11-08 12:12, grossie
wrote:
OK, thanx. Ik denk dat ik hem schors. Bij mij op de oprit zet, doek erover. Iedere week even laten draaien, remblokken van remschijven duwen. iedere maand ff op mijn rem trappen, accu natuurlijk los.
Wel je accu af en toe opladen!!!
Want de meeste accu's gaan kapot van het niet gebruiken.
De banden spanning op 3 bar En dan gaat het wel goed.
Als je hem vant zomer weer wil starten, wel ff je benzine aftappen, en met een volle tank weg zetten. En ook nu al niet je benzine aftappen, want dan drogen je membraan rubber uit.
Mzzl...
Want de meeste accu's gaan kapot van het niet gebruiken.
De banden spanning op 3 bar En dan gaat het wel goed.
Als je hem vant zomer weer wil starten, wel ff je benzine aftappen, en met een volle tank weg zetten. En ook nu al niet je benzine aftappen, want dan drogen je membraan rubber uit.
Mzzl...